Toon posts:

kopen Amd slot a Mobo wel zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voor niet veel geld een Asus K7v mobo aanschaffen. Dit mobo is geschikt voor slot A Amd's.
(ik heb zelf op het moment een PIII 450 op asus p2b-f mobo en wil wel eens de overstap wagen, maar ik heb geen bal verstand van Amd)

Nu is mijn vraag: Heeft het zin om dit mobo aan te schaffen of moet ik het mobo laten liggen en een "dure" mobo aanschaffen voor socket a?

Verwijderd

Ik weet niet wat jij duur noemt maar 350 voor een msi kt7 pro 2a vind ik niet veel.
veel meer upgrade mogelijk heden dan bij een slot A want die gaat tot de gig en dan is het afgelopen.
maar als jij vollopig tevreden bent met bv een athlon 900 dan zou ik het doen

Verwijderd

als je toekomst wilt koop dan voor wat (meer) geld een Abit KT7 A, dan ben je zeker dat je met socket a cpu's wel weer 1 to 1,5 jaar vooruit kan als je niet zo upgrade verslaafd bent.

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
ik heb een slot a mobo. Asus k7m nog wel, ouder dan degeen die jij goedkoop kan krijgen met een AMD thunderbird slot a 700 overklokt naar 900 via een goldfingerkaart
die doet het prima met pc100 sdram cas2 en een Asus GTS2 pure.
Een van de meest grafisch veeleisende spellen van het moment is Battle Isle: the Andosia war en met 16 bit speel ik die op 1280x1024 resolutie
de volgende upgrade is een AMD 1.333 giga en ddr 266 geheugen met de NV 20 van nvidia.
Met je huidige intel zou ik eerder een gts2 kopen dan overschakelen op een amd slot a.
maak er 128mb of liefst 256 mb pc 100 cas 2 van, daar heb je meer aan als combinatie.
over 6 maanden koop je bij tweakers.net lekker goedkoop 2e hands een upgrade systeem

Verwijderd

Topicstarter
niet doen dus, thnx
ik vroeg me al af hoe duur die slot a Amd's waren, maar ik ze (bijna) nergens vinden!
verkopen ze die dingen eigenlijk nog wel :?

Verwijderd

Topicstarter
reactie op kyrill,

Ik ben op het moment al in het bezit van een Asus v7700 deluxe en heb 256mb op mijn plank, maar je moet toch wat?
Het moederbord en de processor heb ik nu bijna twee jaar en ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg de PIII sneller te laten lopen. Ook is het systeem niet stabiel en wilde ik over op een amd, omdat die cpu's niet zo duur zijn.

tja en dan kijken of ik het amd'tje wat sneller kan laten rekenen :)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 23:01 schreef The_oman het volgende:
niet doen dus, thnx
ik vroeg me al af hoe duur die slot a Amd's waren, maar ik ze (bijna) nergens vinden!
verkopen ze die dingen eigenlijk nog wel :?
Via de onvolprezen Pricewatch word je een stuk wijzer :)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, daar heb ik natuurlijk ook gekeken en daar stond enkel nog een Amd tb 700 slot a :(, en ik wilde eigenlijk beginnen met een tb 850.... (die op een kleine dertig gulden na, even duur is...)

Verwijderd

Even iets slimmer zijn:
In de Pricewatch staan leveranciers welke de Athlon Classic 700 verkopen. Als je op de site's van die leveranciers ga kijken zie je dat er een aantal zijn die ook de wat snellere type's Slot A processoren verkopen

Verwijderd

Topicstarter
Je hent gelijk, maar die dingen zijn wel erg duur in vergelijk met de tb socket a:
Thunderbird 1000 Slot A fl. 2.135,00
dat kan ik niet opbrengen :(
Pagina: 1