Toon posts:

Laptop wisselt tussen stroom en accu

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft enig idee, hoe dit probleem kan worden opgelost ?

Mijn laptop schakelt uit zichzelf steeds over van stroom op accu en weer terug. Dit doet hij heel wisselend, soms 6x achter elkaar, soms 1x, maar komt altijd weer terug op stroom. En soms gaat het weer een tijdje goed. Het lijkt alsof het vaker gebeurt wanneer hij iets moet laden of installeren. De adaptor is niet stuk want ik heb ook een andere getest en daarmee deed hij precies hetzelfde. Heb de laptop helemaal opnieuw op fabrieksinstellingen gezet, ook dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand dit probleem ook gehad ? Was er een oplossing voor ?

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:19:
Mijn laptop schakelt uit zichzelf steeds over van stroom op accu en weer terug.
Kun je iets specifieker zijn? Wat voor laptop is het (type?, fabrikant?)
Dit doet hij heel wisselend, soms 6x achter elkaar, soms 1x, maar komt altijd weer terug op stroom.
Zit er veel tijd tussen het wisselen? is dat 6 keer achter elkaar in een seconde, minuut, uur?

Als de adapter goed is, is het misschien een de connector in de laptop. Je zou eens kunnen kijken of het overschakelen vaker gebeurt als je wat tegen de connector aan gaat drukken in alle richtingen (wel in de connector laten zitten, maar gewoon een beetje alle kanten op drukken). Dit zou, indien de connector in de laptop slecht contact heeft met het moederbord, af en toe de verbinding tussen de adaptor en het moederbord verbreken, waardoor de laptop overgaat op de accu.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij ook op een brakke connector in de laptop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Mobo's of Geheugen te maken :?

Move PMG -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is van Medion, md-41300, pentium 4-3.06 GHz. Als ik tegen de connector aandruk gebeurt er niks, hij gaat niet meer schakelen. De overschakeling duurt maar 1 sec, het is dus een constante wisseling/piep tussen accu en stroom.

Sorry voor verkeerde plaats op het forum,ben nieuw en ik zie even niet hoe ik dit moet veranderen !

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb een Asus Z92M met windows vista ultimate en heb exact het zelfde probleem.
Connectors zijn allemaal in orde. Je kan met de laptop rammelen, de connector alle kanten op bewegen en het kabeltje alle kanten op slingeren er gebeurt dan niets.
Maar soms ineens uit het niets (ook als je gewoon de laptop aan hebt en je zit gewoon tv te kijken) verspringt het beeld, even aan/uit. Dan weer accu/netstroom wisselen. Dat gebeurt zo n 4 a 5 keer in misschien 2 seconden. Heb ook wel eens een Power driver failure (BSOD) gehad.

Ik weet het ook niet precies.

Iemand anders een idee??

Groeten

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Anders graaf je even een topic van een jaar oud op :|

Daarnaast heb je nu nog garantie! Ik weet niet hoe oud je Z92M is, maar als je hem als 1 van de eersten hebt gekocht dan zou ik daar eerst even na kijken hoe lang exact nog (2 jaar standaard bij Asus). Misschien niet een slecht idee voor een servicebeurtje iig.

Deze gaat op slot, maak even een nieuw topic aan met de knop "new topic" ;) .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.