goede avond,
ik zit al een poosje vol aandacht de info op tweakers te lezen mbt php en classes en objecten.
Ook op de rest van het web zit ik vanalles te lezen.
Hoe het werkt (technisch) is me redelijk duidelijk en het nut van een dbClass of fileuploadClass is me ook wel duidelijk.
Maar wat ik niet begrijp is wat nu het nut is van een Object in een webapplicatie.
Stel dat ik een website maak met een auto-overzicht.
Dan heb ik dus grofweg de volgende opties:
- overzichtslijst van meerdere auto's
- detailpagina van auto
- auto toevoegen
- auto editen
- auto deleten
Nu kan ik uiteraard een class auto gaan maken met diverse methods maar hoe pas ik dit dan toe?
Bij het toevoegen van een nieuwe auto bijv. stop ik de gegevens vanuit een formuliertje rechtstreeks in de database. Moet ik nu voor de INSERT-query een object auto gaan aanmaken met de gegevens uit het formuliertje? Of moet ik de gehele INSERT-query dus dan als method in de class auto gaan zetten?
En wat is dan het voordeel van zo'n class?
Ik bedoel, bij het openen van een andere pagina op mijn website is mijn object ook weer foetsie toch?
misschien een enorme noob-vraag hoor, maar ik zie het niet helemaal
ik zit al een poosje vol aandacht de info op tweakers te lezen mbt php en classes en objecten.
Ook op de rest van het web zit ik vanalles te lezen.
Hoe het werkt (technisch) is me redelijk duidelijk en het nut van een dbClass of fileuploadClass is me ook wel duidelijk.
Maar wat ik niet begrijp is wat nu het nut is van een Object in een webapplicatie.
Stel dat ik een website maak met een auto-overzicht.
Dan heb ik dus grofweg de volgende opties:
- overzichtslijst van meerdere auto's
- detailpagina van auto
- auto toevoegen
- auto editen
- auto deleten
Nu kan ik uiteraard een class auto gaan maken met diverse methods maar hoe pas ik dit dan toe?
Bij het toevoegen van een nieuwe auto bijv. stop ik de gegevens vanuit een formuliertje rechtstreeks in de database. Moet ik nu voor de INSERT-query een object auto gaan aanmaken met de gegevens uit het formuliertje? Of moet ik de gehele INSERT-query dus dan als method in de class auto gaan zetten?
En wat is dan het voordeel van zo'n class?
Ik bedoel, bij het openen van een andere pagina op mijn website is mijn object ook weer foetsie toch?
misschien een enorme noob-vraag hoor, maar ik zie het niet helemaal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 19:45 ]