[XP+HP] Fout tijdens laden besturingssyteem

Pagina: 1
Acties:

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 14:44

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Ik zit met een probleempje;

Ik heb een pavilion t.180.nl gekregen van een kennis, nou heeft deze echter zijn hardeschijf bewaard ivm met gevoelige data, wat ik begrijp.

Echter als ik nu windows home (CD's werken) probeer te installeren, komt hij wel in het installatie menu,formateerd ook de hardeschijf en installeerd alle bestanden. De pc reboot dan en pakt dan niet de setup verder op maar komt met de foutmelding:
Fout tijdens laden besturingssysteem

Deze kennis had echter al zovaak op deze manier XP geinstalleerd en nooit problemen gehad; dus nu denk ik dat HP zijn hardeschijven op een bepaalde manier partitioneerd oid. HP begon ook over recovery CD's. Heeft iemand enig idee hoe en wat ik nu moet doen om XP geinstalleerd te krijgen op deze pc?

Hardeschijf is echter van 80Gb naar 40Gb gegaan.

nu ook geprobeerd met XP pro (legale cd's) pakt hem nog steeds niet :?
zitten spelen met master/slave settings en kabel posities ook niks :?

[ Voor 6% gewijzigd door Flappiewappie op 02-07-2007 21:23 ]

Hier staat wat

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
kick, niemand die weet hoe en wat ik met de hardeschijf moet doen om hem te laten booten?

Hier staat wat

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kicken doen we hier niet binnen 24 uur ;)
40 of 80 GB zou niet uit moeten maken,dus staar je daar ook niet blind op. andere harddisk misschien proberen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
oplossing zou zijn om je hdd te ruilen met je kennis (na overpompen data)

you had me at EHLO

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
TheNymf schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:51:
oplossing zou zijn om je hdd te ruilen met je kennis (na overpompen data)
24uur? dacht 1x per dag :P

maar denk dat ik nu inderdaad gewoon weer de hardeschijf van de kennis pak na data te hebben overgezet..., mja moet maar even kijken :/

andere hardeschijf heb ik ook al geprobeerd, maar het is toch bijna onmogelijk dat HP iets verziekt zodat windows niet wil installeren? hardeschijf ed. wordt wel gewoom allemaal herkend, erg vaag.

Hier staat wat

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Opgelost; moest DMA label op large forcen in de bios, moest je eigenlijk doen via FDISK; ben nu XP weer aan het installeren, toch vaag dat hij auto niet pakt...

maja iedereen blij, nu nog even wachten op mijn 6800 kaartje en ik kan lekker gamen :>

slotje!

[ Voor 7% gewijzigd door Flappiewappie op 04-07-2007 11:43 ]

Hier staat wat

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Slotje doen we niet bij topics die opgelost zijn. Dat is alleen voor zaken die niet aan de regels voldoen, of ongewenst zijn.
Jouw post is echter uiterst waardevol, temeer omdat de oplossing er in staat. Mocht iemand in de toekomst ook zo'n pctje gedoneerd krijgen en hier ook tegenaan lopen dan is het makkelijk te vinden. Daarnaast laat een open topic ruimte voor gerichte vervolgposts over dit probleem, eventueel door anderen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1