Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onbekend virus dat verspreid wordt via MSN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-01 09:34
Al paar dagen krijg ik spam van me neefje waar hij me een .rar wil sturen van ze foto album of zo. En mijn zusje is dus zo lomp geweest om die te downloaden en te openen, ik heb er al verschillende virus scanners overheen gehaald, maar die kon niks vinden en ze heeft zooooooooo onwijs veel active programs in haar task manager om die allemaal na te gaan is onbegonnen werk. Weet iemand hier van en zo ja, hoe los ik dit op?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-02 12:07
Hitman Pro / Windows reïnstall? :P Ik vermoed dat het hier om een 'homebrew' virus gaat die niet gedetecteerd kan worden, en waardoor je pc nu gebruikt wordt in een botnet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:33
ye-roon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:55:
Al paar dagen krijg ik spam van me neefje waar hij me een .rar wil sturen van ze foto album of zo. En mijn zusje is dus zo lomp geweest om die te downloaden en te openen, ik heb er al verschillende virus scanners overheen gehaald, maar die kon niks vinden en ze heeft zooooooooo onwijs veel active programs in haar task manager om die allemaal na te gaan is onbegonnen werk. Weet iemand hier van en zo ja, hoe los ik dit op?
PC Lighthouse biedt heel snel inzicht in welke processen lopen en waar die vandaan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:34
Je kunt evt een log mbv hijackthis maken en dan doorkijken (evt mbv hijackthis.de) of hem hier plaatsen.
http://www.trendsecure.co..._analytics/hijackthis.php

Weliswaar is dit niet dé kant-en-klare oplossing, maar wel een manier om meer inzicht te krijgen in wat er precies scheelt (evt mbv google of http://virusscan.jotti.org). Pas als je meer weet kun je evt kijken wat er aan te doen valt (removen of een format+herinstall)

[Voor 43% gewijzigd door Sassie op 02-07-2007 19:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Dit kun je met NOD32 er af krijgen. Gewoon de 30 daags trial versie downloaden.

www.nod32.nl

Mijn vriendin had het ook, vanalles over de computer gegooid, en met NOD32 was het pas raak. wellicht werkt een andere ook wel :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
tjbaker schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:06:
Dit kun je met NOD32 er af krijgen. Gewoon de 30 daags trial versie downloaden.

www.nod32.nl

Mijn vriendin had het ook, vanalles over de computer gegooid, en met NOD32 was het pas raak. wellicht werkt een andere ook wel :)
dit gerunt en het is weg, dank u. probleem over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

gelukkig... ze zijn echt heel vervelend, dit was zelfs een nederlandse versie van 'go check out my new album' oid!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:13
Klopt,
haahh kijk mijn mooiste foto album van vakantie 2007 bekijk ze eens :P

XXX verzendt myalbum2007.zip
Dit kreeg ik, en ze stuurt wel vaker shit dus ik accepteer.
gelukkig kwam Nod32 omhoog en niks aan het handje :)

[Voor 3% gewijzigd door Tomino op 02-07-2007 22:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schouw
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
ye-roon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:16:
[...]

dit gerunt en het is weg, dank u. probleem over.
Nee, probleem is nog niet over. Het gaat om een IRCBot met MSN-Worm functionaliteit.
Je moet nog alle 'online' (PStore) wachtwoorden veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-10-2020

ibmos2warp

Eval is Evil

Schouw schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:06:
[...]

Nee, probleem is nog niet over. Het gaat om een IRCBot met MSN-Worm functionaliteit.
offtopic:
Dit is een beetje oftopic, maar het is een een Trojan die dus ircfunctie's heeft (voor updates ofzo?) en die zich lekker verder gaat verspreiden via msn? Leuk.... :/

@TS had je geen anti-vir enzo dan draaien op die pc?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ye-roon
Schouw schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:06:
[...]

wat zijn dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schouw
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
ibmos2warp schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:14:
[...]

offtopic:
Dit is een beetje oftopic, maar het is een een Trojan die dus ircfunctie's heeft (voor updates ofzo?) en die zich lekker verder gaat verspreiden via msn? Leuk.... :/
De MSN verspreidingsroutine is er eigenlijk alleen maar om het beestje te verspreiden.
Het is geen doel op zich, zoals ooit het geval was.
De ecriminelen zijn geïnteresseerd in zoveel mogelijk bots in hun netwerk.
Backdoor.Win32.IRCBot.acd bevat wat password stealing functionaliteit, maar kan ook nieuwe files downloaden.
@TS had je geen anti-vir enzo dan draaien op die pc?
Veel AVs die het pas sinds later vandaag detecteren. Maargoed, een SCR openen is nooit slim. ;)
Heb je al eens mbv. je favoriete search engine op "PStore" gezocht? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 28-10-2020

ibmos2warp

Eval is Evil

Schouw schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:52:
De MSN verspreidingsroutine is er eigenlijk alleen maar om het beestje te verspreiden.
Het is geen doel op zich, zoals ooit het geval was.
De ecriminelen zijn geïnteresseerd in zoveel mogelijk bots in hun netwerk.
Backdoor.Win32.IRCBot.acd bevat wat password stealing functionaliteit, maar kan ook nieuwe files downloaden.
Oke, zoiets had ik dus ook al in gedachte :).
Veel AVs die het pas sinds later vandaag detecteren. Maargoed, een SCR openen is nooit slim. ;)
Dan nog, altijd slim om dat te draaien. Je hebt toch kan dat een programa de trojan tegen houd doordat het een verdachte actie ofzo doet?
Heb je al eens mbv. je favoriete search engine op "PStore" gezocht? ;)
Das toch alleen voor ie enzo?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True