Harddisk sata connector afgebroken...

Pagina: 1
Acties:

• Twilightnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 12:10
Hallo,

Laatst ging mijn antec voeding kapot, alles los gehaald en nieuwe zalman erin en alles draait weer. Behalve mijn harddisk, daar was de connector namelijk vanaf gebroken bij het los halen van de schijf. Hij is met kabel en al aan de schijf gelijmd maar hij doet het niet van harte. Een stootje en hij kapt er mee.

Heeft iemand hier ook eens last van gehad? Of heeft iemand een oplossing?

gr,
Nick

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je het beste een nieuwe schijf kunt halen, en dan je data snel overzetten voordat ie helemaal ermee kapt:).

Wat je ook nog wel eens leest is dat mensen op GoT dezelde hardeschijf 2e hands defect kopen, en dan de printplaat omzetten. Maar dan heb je nog meer kans op defect :9

edit: volgens mij heb ik jou verkeerd begrepen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Aloys op 02-07-2007 18:04 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Bij mij is van één van mijn SATA-schijven ook het plastic gedeelte van de data-aansluiting afgebroken, de pinnetjes zitten wel nog gewoon goed op hun plaats. Ik had er niet echt last van dat de kabel eruit schoot, maar om er toch zeker van te zijn dat het goed op z'n plaats bleef zitten had ik een elastiekje een paar keer om de power-, en datakabel gewikkeld, zodat ze samengebonden waren.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een tie-wrap gebruiken oid, maar die had ik niet liggen :+

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Beetje vreemde vraag eigenlijk. Wil je weten of er nog mensen zijn die hun sata hardschijf aansluitingen afbreken (opsomtopic)? Of wil je dat we zeggen "Ow dan moet je Conrad partnumber: 303032778 bestellen en ff omsolderen"?

Kapot is kapot in dit geval, het zijn helaas geen universele onderdelen. Als het echt vervelend is kun je de schijf laten repareren door de fabrikant, maar je zult wel iets moeten vergoeden aangezien het je eigen schuld is. Of zoals al aangehaald is met tape, bisonkit, balsahout whatever iets maken zodat de kabel blijft hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 03-07-2007 16:15 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)