Toon posts:

vraagje over m'n geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit net met de FSB te spelen heb hem van 166 naar 175 gezet temperaturen blijven hetzelfde als bij 166 (Athlon 2800+ naar 3000+)

Maar nu zie ik dat er bij everest staat

SPD Geheugenmodules
DIMM1 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)
DIMM2 512 MB PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-3-3-6 @ 133 Mhz)

Betekent dit nu dat mijn geheugen niet harder kan dan 166Mhz, en dat het dus geen nut heeft om de FSB naar 175 of nog iets hoger te verhogen???

Verwijderd

Geheugen moet je niet overclocken. Je systeem kan snel crashen bij belastingen (ook al heb je memtest gedraaid) Er bestaat wel speciaal overclock geheugen, maar denk niet dat jij dat hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:11:
Geheugen moet je niet overclocken. Je systeem kan snel crashen bij belastingen (ook al heb je memtest gedraaid) Er bestaat wel speciaal overclock geheugen, maar denk niet dat jij dat hebt.
lol :D 8)7

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:32
Everest laat de SPD timings zien, dat wil niet zeggen dat het geheugen niet harder (of juist langzamer) kan ;)
Dit gaat natuurlijk nergens over zolang je niet weet wat voor modules BarJo heeft.

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 20:24

CDAAbeltje

Cool Down !

Ricardo87 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:44:
Everest laat de SPD timings zien, dat wil niet zeggen dat het geheugen niet harder (of juist langzamer) kan ;)

[...]

Dit gaat natuurlijk nergens over zolang je niet weet wat voor modules BarJo heeft.
Mee eens idd ! En je systeem hoeft met een paar Mhz overclock op de FSB niet gelijk instabiel te worden !

Je geheugen gaat er uiteraard wel sneller van draaien, daar hoef je je niet druk om te maken, maar laat wel een aantal testjes lopen zoals Orthos of Memtest of desnoods 3D Mark 0x om te kijken of je systeem stabiel blijft draaien ! Houd ook je temperaturen van je hardware GOED in de gaten !

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

wat een crap

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Oew, dus mijn samsung TCCD van 200Mhz naar 320Mhz brengen was geen goed idee? Ze waren wel 8 uur prime stabiel. Maarja.. als jij zegt dat dat niet goed is. :+

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Haha, das een zeer mooie OC kerel ! :*) Maja goed, daar heb je ook de goed te clocken TCCD chips voor 8)

Verwijderd

Topicstarter
la hij draat nu nogsteeds stabiel heeft 1,5 uur een stresstest ondergaan en temp blijft gelijk.

Maar gaat de hele boel nu op 175Mhz (waar ik heb op heb gezet) of op 166Mhz (snelheid van m'n pc2700 geheugen)???????????????????????

En is het verstandig om naar 180+ te gaan????

Verwijderd

Topicstarter
Wil m'n geheugen ook niet overklokken, vroeg me alleen af of het wel nut had de FSB te verhogen als m'n gehuegen 166 blijft gaan??????

Verwijderd

Je geheugen gaat mee met je FSB voor zover ik het weet maar op een gegeven moment gaat het niet verder dan krijg je reboot (kan ook dat je geheugen kapot gaat maar dit weet ik niet zeker omdat ik nog nooit verder ben gegaan dan mijn geheugen aan kan) Dus je geheugen blijft niet 166 gaan maar in dit geval dus 175 hoe hoger de FSB hoe meer mhz je geheugen gaat draaien alleen dit heeft ook een limiet en daar gaat hij niet meer verder. De vraag aan jou is: Ga je dat limiet zoeken of neem je met dit genoeg?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:32:
Je geheugen gaat mee met je FSB voor zover ik het weet maar op een gegeven moment gaat het niet verder dan krijg je reboot (kan ook dat je geheugen kapot gaat maar dit weet ik niet zeker omdat ik nog nooit verder ben gegaan dan mijn geheugen aan kan) Dus je geheugen blijft niet 166 gaan maar in dit geval dus 175 hoe hoger de FSB hoe meer mhz je geheugen gaat draaien alleen dit heeft ook een limiet en daar gaat hij niet meer verder. De vraag aan jou is: Ga je dat limiet zoeken of neem je met dit genoeg?
Je bericht is slecht te lezen. Probeer de volgende keer je zinnen wat korter en bondiger te schrijven, zodat direct duidelijk is wat je wilt zeggen.

Bij veel moederborden is de relatie tussen de FSB en de geheugensnelheid in te stellen met een zogeheten divider. Misschien kan de TS iets meer informatie geven, zoals welk moederboard hij heeft en wat voor geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:32:
ben tevreden met deze stijging. Anders gaat de temp te ver omhoog :)

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Je kunt uiteraard nog wel iets omhoog gaan, gewoon de max van je systeem in OC proberen te bereiken :) Maar goed als jij zegt dat de temps zo goed zijn, en als je hoger gaat dat ze dan te hoog worden dan zou ik zeggen: Consider It Done !

Laat het hier dan dus ook bij :)
Pagina: 1