Toon posts:

virtueel eheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik het beste mijn virtuele geheugen instellen:

Het staat nu zo:

minimaal toegestaan: 2mb
Aanbevolen: 3069

Wat kan ik het beste als beginwaarde doen?
En wat kan ik het beste bij maximale groote doen?

Of kan ik het beter door het systeem zelf laten regelen?
Ik heb hier bar weinig verstand van dus kan iemand mij helpen?

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

ik snap niet hoe mensen gathering.tweakers.net wel kunnen vinden en www.google.com niet???

hoe dan ook eerste linkje in google

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

lol@ ^^, en zonder gegevens van je systeem kunnen we niet veel (draait er 2000? welke hardware?? etc etc)

euh...ja

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:47
ik heb op mijn pc aparate partitie van 3 gb staan met virtuele geheugen.
Werkt fijn al zeg ik het zelf :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Dit topic zal wel op slot gaan.... maar goed.... vanaf XP SP2 geeft windows zelf de aanbevolen groote aan. En die is ongeveer 1,5 keer de groote van je ram geheugen. Maar goed, als je veel RAM hebt dan kun je de pagefile het beste uitschakelen. Je kan dan wel problemen krijgen met een aantal oude toepassingen of games. Wat je dan het beste doet is een RAM disk aanmaken en daar je page file of zetten. Als je niet zoveel Ram hebt dan maak je het beste een apparte partitie van ongeveer 2 x de groote van je RAM. En dan zet je je pagefile locked. Dus mininale groote en maximale groote hetzelfde. Op die manier kan je pagefile namelijk niet gefragmenteert raken omdat windows dan de groote niet op de fly aanpast.
Hoeveel ram heb je ?
(volgende keer wel gewoon ff zoeken, op google vind je het meteen en dit soort topics komen heel regelmatig voor op Got. De meeste gaan wel op slot en deze waarschijnlijk ook)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Partypooper schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:47:
ik heb op mijn pc aparate partitie van 3 gb staan met virtuele geheugen.
Werkt fijn al zeg ik het zelf :)
Losse partities zal niet uitmaken... als je ze gaat moven, move ze dan naar een apparte SCHIJF waar niet het OS op draait.

euh...ja

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:25:
..
Of kan ik het beter door het systeem zelf laten regelen?
Ik heb hier bar weinig verstand van dus kan iemand mij helpen?
->door het systeem zelf laten regelen dus

Er is sowieso geen zinnig antwoord op te geven zonder te weten hoeveel RAM je hebt en welk OS je gebruikt...

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Rfce schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:51:
[...]

Losse partities zal niet uitmaken... als je ze gaat moven, move ze dan naar een apparte SCHIJF waar niet het OS op draait.
Da's natuurlijk altijd het beste maar een losse partitie van 2 x de groote van je ram kan wel voor een kleine snelheidsboost zorgen. Vooral als je de partitie formateert met de maximale cluster groote. Dus 64 K. Dat werkt het snelste en de pagefile raakt dan niet gefragmenteert. Snelheids winst is wel minimaal als je veel ram hebt maar op een oud systeem met 256 MB kon ik het verschil af en toe wel merken.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ron, je bent inmiddels genoeg erop gewezen dat een dergelijke topicstart en titel niet bepaald is wat we hier verwachten te zien.

Ik raad je met klem aan de aanwijzingen die je gegeven zijn op te volgen en je aan de Windows Clients - Policy en inschrijvingsvoorwaarden te houden.

Het stikt van de topics als ik je titel letterlijk (maar dan wél met G ) in de search invoer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.