HELP pc(DVI) naar TV(HDMI)

Pagina: 1
Acties:

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Gegroet,

Ik heb mijn pc aangesloten op me full hd 46" lcd tv van sharp, met een hdmi kabel vanuit me tv naar me pc via een klein monster connectortje Hdmi2DVI op me videokaart aangesloten.

ik heb in ieder geval beeld op me tv. alleen als ik mijn desktop instelling naar 1920x1080 verander is mijn desktop niet helemaal zichtbaar *o.a. de startbalk. De vraag is nu waar zit de fout? de kabel, mijn video kaart of mijn tv?

Vidkaart: Sapphire RADEON X700PRO met ATI Catalyst Control Center

btw als ik hem via me vga kabel aansluit dan kan ik maar een maximale resolutie van 1280x786 doen. Oja en nog iets, als ik videotje afspeel met mediaplayer (maakt niet uit wat formaat) krijg ik zwart beeld, maar dat is alleen als ik via DVI kijk en niet via VGA(dan doeti het namelijk wel)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Dat van het zwarte beeld zal met de video overlay te maken hebben. Dat is in te stellen in de videokaart instellingen. (hij moet video overlay naar de dvi toesturen in jouw geval lijkt me, maar het is maar net wat je precies wil, je kan dan ook nog dingen als "always fullscreen" ofzo doen.)

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Oke zal het is proberen thnx

Verwijderd

Om alles zichtbaar te krijgen zul je overscan moeten aanpassen. Even kijken of dat ergens in ATI CCC kan, anders mbv powerstrip proberen.