[IE/FF] a:visited links werken niet in FF

Pagina: 1
Acties:

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na gegoogled en gesearched te hebben op termen als visited links css a:visited ed... post ik mijn vraag maar want ik kom er niet uit...

ik heb de volgende code
HTML:
1
<a class="navigatie" href="javascript:content('1');">test</a>

Deze javascript link vult een div die ook op de pagina staat, dit werkt.
In IE onthoud de browser de reeds geklikte links (zo'n 30 op de pagina) prima, FF onthoud dit echter niet.

In mijn css is goed omdat ik dat getest heb... en wel op de volgende manier:
als ik de href verander in href="#1" en ik maak er een onclick van
HTML:
1
<a class="navigatie" href="#1" onclick="content('1');">test</a>

dan onthoud FF het wel omdat deze wel onderscheid maakt in verschillende anchors op de pagina maar dan werkt het in IE weer niet omdat IE slechts de pagina onthoud en niet per geklikte anchor en hij alle links dus als visited ziet.

De vraag is nu dus hoe kan ik ervoor zorgen dat het in zowel FireFox als Internet Explorer werkt?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Vrij logisch.. Een anchor is in deze niet meer dan iets dat een javascriptje aanroept, dus niet per se een link.

Dat IE hem wel pakt ligt aan de hoge acceptatie van IE..

• Pin0
  • Niet online
Ja dat snap ik, maar hoe moet ik dan naar het javascript linken in de <a> zodat beide browsers wel de aangeklikte links onthouden...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Pin0 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:35:
Ja dat snap ik, maar hoe moet ik dan naar het javascript linken in de <a> zodat beide browsers wel de aangeklikte links onthouden...
nogmaals het is geen link maar een anker, en de pagina is hetzelfde, dus zit je niet in :visited, maar :active

IE doet dit gewoon fout.

Enige wat ik kan bedenken dat jouw vraag beantwoord, is voor elke link dmv JS de kleur te veranderen, en in een sessie of cookie onthouden welke pagina's dat waren.
Maar dit is wel enorm veel werk voor een kleurtje :|

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Pin0
  • Niet online
Dat gaan we inderdaad niet doen, omdat het in FF met de anchors wel werkt en in IE dus niet heb ik er maar voor gekozen het even te laten voor wat het is en de IE gebruikers moeten het maar doen zonder onderscheid tussen wel geklikte en niet geklikte links...

De code is nu dus:
HTML:
1
<a class="navigatie" href="#1" onclick="content('1');">test</a>

Desalniettemin vind ik het wel jammer, dat ik er geen oplossing voor kan vinden (op een cookie na dan...), lijkt mij dat meer sites hier problemen mee hebben...