Toon posts:

Problemen met me PC (geheugen of videokaar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen ben nieuw op dit forum

zal mijn verhaal even hierop formulieren.
De probleem is als ik aan het gamen ben dan freezed/ hapert de beeld paar seconden daarna gaat het gewoon weer verder dit gebeurd zeg maar om de paar minuten. dus gaat lekker verder freezing dan weer lekker verder best irritant.
Wie kan me vertellen wat het probleem kan zijn het gebeurd alleen met gamen.
In iedergeval dit is mijn systeem.
heb ik Vrijdag nieuw aangeschaft.
Heb al paar x me windows opnieuw geinstalleerd maar heb jammer genoeg steeds dezelfde probleem.
Heb een nieuwe driver geinstalleerd voor de videokaart gedownload van Nvidia maar helpt nog steeds niet.
hoop dat ik genoeg heb kunnen vertellen en dat ik hieruit geholpen kan worden.

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ (2x 3,0 Ghz) processor met AMD koeler
ASUS M2N8-VMX moederbord (nVidia nforce 405 chipset)
2048 MB DDR2 PC5300 intern geheugen (2x 1024 MB, Dual Channel, Kingston)
nVidia Geforce 8600 GT 256 MB videokaart (2x DVI, D-sub, TV-out)
500 GB hardeschijf (Seagate, SATAII, 7200 rpm)
DVD-brander (NEC, Dual layer, Labelflash, 18 speed)
1 Gbit netwerkkaart voor breedband internet
6 kanaals high definition geluidskaart
Cardreader 16 in 1
4x USB achterzijde, 2x voorzijde
Hoofdtelefoon en microfoon aansluiting aan de voorzijde
Spire BlackFin II kast met 550W HKC Low Noise voeding

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

check je temps eens van je grafische kaart (en van al de rest ook natuurlijk) mss veroorzaakt dat de freezes.
btw heb je de hangen en opstarten troubleshooter al eens doorgenomen ???

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
temperatuur van me moederbord is 40 graden cpu is 45 graden
van me videokaart 42 graden

heb memtest gedaan alles was goed

aan me voeding zal het ook niet liggen 550 wat heb de waardes vergeleken met wat er op hangen en opstarten troubleshooter stond kwam bijna overheen dus dat is ook goed.

moet er wel bij zeggen dat het alleen met spelletjes gebeurd als als het freezed dat de geluid ook ruist zegmaar.

heb bij dxdiag versnellingsniveau helemaal laag gezet stond eerst hoog nog steeds geen verbetering.
gebruik wel een onboard geluidskaart kan er wat daar mee temaken hebben ? ? ?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

nee hij slaagt duidelijk op iets vast run 3D-mark eens en mss ook een superpi

edit: zijn dat je temps bij idle systeem (gwn in windows) of bij stress zoals een game

[ Voor 36% gewijzigd door pm1 op 02-07-2007 19:29 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
het is echt bij stress in een game voor de rest in windows of een programa opstarten in windows doet het perfect maar als ik een game opstart maakt niet uit welke dan gaat het beginnen met freezen.
dus paar seconden freezen daarna loopt het soepel daarna weer heel erg irritant

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:12:
het is echt bij stress in een game voor de rest in windows of een programa opstarten in windows doet het perfect maar als ik een game opstart maakt niet uit welke dan gaat het beginnen met freezen.
dus paar seconden freezen daarna loopt het soepel daarna weer heel erg irritant
ik herhaal mijn vraag wat zijn je temperaturen als je systeem onder stress staat.
dus als je in een game zit (als hij effe freezed kijk je wat je temperaturen zijn van je systeem en post die eens aub)

(kijk eens bij je nvidia settings bij welke temperatuur de verstragingsfactor staat. en doe je case eens open en kijk of er niet te veel stof op je koelblokken hangt is ook een veel voorkomend probleem)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik heb exact hetzelfde als wat de Topic starter heeft. Tis bij mij alleen op me laptop. Ik zie daar dan ook bij mij het probleem aangezien het niet een uber ding is :D Maar het rare inderdaad is dat ik gewoon 60FPS heb ingame en die dropped dan terug naar 15 met een freeze af en toe. Overclocken van me grafische kaart lost het niet op. Memtest vertoond ook geen problemen. Ik zal dit topic met belangstelling volgen

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

tjah je fps kan ook droppen als je ergens komt waar veel details zijn dat zou normaal zijn, ik heb dat ook mss je settings een lager zetten.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
heb gekeken tijdens freezen ff snel alt tab was ongeveer 43 graden me videokaart en de cpu + moederbord 50 graden dat is netjes.
de details moet geen probleem zijn want als dat een probleem was zou het spel in het begin helemaal niet goed gaan maar bij mij gaat het juist wel goed voor 4 a 6 minuten dan freezen daarna loopt het weer door.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik nou niet begrijp
had het van de videokaart verkeerd gelezen de temperatuur van de videokaar is 72 graden dat is niet warm dat heb ik gekeken tijdens het spelen van spel
maar speel nu in window mode sinds ik window mode speel de spellen heb ik geen last van FREEZES is een beetje vaag allemaal.
waar kan het aan liggen als ik het zo zie toch neit aan me videokaart want heb op window mode alles op de hoogste resolutio details gezet gaat als een trein.

wie o wie weet waar het probleem nou kan liggen ?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

jah in windows mode moet je grafische kaart bijna niks doen dan is het natuurlijk logisch.
bij een spel zijn er veel bewegende beelden die snel veranderen.

heb je nu 3D-mark al eens gerund hij geeft ook een diagnose hoor

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
pm1 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:26:
jah in windows mode moet je grafische kaart bijna niks doen dan is het natuurlijk logisch.
bij een spel zijn er veel bewegende beelden die snel veranderen.

heb je nu 3D-mark al eens gerund hij geeft ook een diagnose hoor
Hij bedoelt natuurlijk zijn spel spelen in windowed mode ;) Maar dan alsnog hoeft de grafische kaart minder werk te verrichten dan wanneer je in full-screen speelt.

@TS: heb je nou al geprobeerd de grafische settings laag te zetten in het spel? En is het in meerdere spellen of maar 1'tje?

En hoe lang heb je memtest gedraaid, pas na een nachtje draaien zonder errors kun je redelijk zeker zijn dat het geheugen in orde is (nog steeds geen 100% zekerheid!).

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren de hele nacht gedraaid had fout van 1% 99% was goed dus dat moet geen probleem geven.

heb de details in game op zijn laagste stand gezet en jammer genoeg had nog steeds dezelfde probleem en het is niet bij 1 game maar bij meerdere games.

ben eerst bij world of warcraft achtergekomen daarna had ik transformers/ pro evolution soccer 6/ axis and allies getest had ook daar het zelfde probleem.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:40:
heb gisteren de hele nacht gedraaid had fout van 1% 99% was goed dus dat moet geen probleem geven.
Wat bedoel je met deze zin als ik vragen mag? Gaf MemTest nou wel of niet een error. Een error, ook al komt ie in MemTest nog zo gering voor, kan de vreemdste problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
jah memtest gaf error aan 1 error 1 zo een balkje

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

één error is genoeg om je zo van die freezes te geven

dat wordt dan een nieuw ramlatje .

moet ik nog even uitleggen waarom je die freezes krijgt ja mss best ;)

de verwerkte gegevens van je spel worden zeer kort opgeslagen in je geheugen, van je geheugen gaat dat onmiddelijk door naar je videokaart en mits er een pakketje ontbreekt kan hij het niet goed weergeven => gevolg je beeld freezed even

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
oja wil nog terugvallen op 3d mark test heb het net gedaan

mijn eerste CPU had fps van 155.1 fps
maar mij tweede CPU had een fps van 23.7 fps

is mijn 2e CPU nou stuk of is dit normaal bij een dual core dat 1 cpu hoger fps haalt en de ander niet of moeten ze beide hoge fps halen ?

de test van boven was 3d mark 2003
heb nog een test gedaan van 3d mark 2006 hmm denk dat ik een probleem heb met me cpu hoop het niet in iedergeval dit is de resultaat van 3d mark 2006

Graphics Tests
1 - Return to Proxycon 14.449 FPS
2 - Firefly Forest 15.919 FPS

CPU Tests
CPU1 - Red Valley 0.5 FPS
CPU2 - Red Valley 0.777 FPS

HDR Tests
1 - Canyon Flight (SM 3.0) 14.107 FPS
2 - Deep Freeze (SM 3.0) 17.724 FPS

kan iemand me hierover meer vertellen ? moet wel zeggen de details waren heel erg hoog van de test niet normaal

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 23:44 ]

Verwijderd

is mijn 2e CPU nou stuk of is dit normaal bij een dual core dat 1 cpu hoger fps haalt en de ander niet of moeten ze beide hoge fps halen
Het is normaal dat bij een dual core niet alle 2 de core's even hard werken.
jah memtest gaf error aan 1 error 1 zo een balkje
Geheugen zowiezo vervangen.

Na het geheugen vervangen te hebben nog steeds het probleem, dan even de nieuwste drivers voor je grafische kaart proberen te installeren.

offtopic:
Je hebt echt een zeer irritante schrijfstijl. Misschien zou het handig zijn je bericht eens door te lezen voordat je post.

- Soms wel Hoofdletters waar ze niet nodig zijn en soms weer niet waar ze wel horen.
- . , ?

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 01:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen probleem is opgelost lag inderdaad aan me geheugen.
Draai nu op 1 geheugen module van 1gig dat moet ook genoeg zijn in iedergeval bedankt voor jullie tips en tijd om dit topic telezen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:53:
Mensen probleem is opgelost lag inderdaad aan me geheugen.
Draai nu op 1 geheugen module van 1gig dat moet ook genoeg zijn in iedergeval bedankt voor jullie tips en tijd om dit topic telezen.
volgendekeeralleenwatpuntenenkommasgebruikenaub oja ennormalezinnenlijktmeookwelhandig :X

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 04-07-2007 22:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1