Ik heb op mijn laptop een duo-boot met Windows XP en Linux Xubuntu 7.04 Feisty Fawn. Voor mijn data partitie heb ik Ext3 genomen en deze dmv fsdriver laten laden in XP. Het probleem is nu alleen dat als ik mijn Windows op hibernate zet en naar Linux boot, hij mijn partities gaat scannen omdat deze verkeerd zijn geunmount. Hierdoor ben ik al geregeld bestanden kwijt geraakt. Het gebeurt ook wel eens als ik Windows normaal afsluit.
In de search en op andere sites wordt FAT32 aangeraden, maar omdat ik ook dvd's download, is dit geen optie voor mij, aangezien FAT32 geen bestanden groter dan 4 GiB aan kan. Ik zoek dus een file system waar zowel Windows als Linux een perfecte ondersteuning in hebben.
File systems die afvallen:
FAT32: gebruik bestanden groter dan 4 GiB
Ext2/3: Bij hibernate raak ik bestanden kwijt, straks is het nog eens het hele systeem.
Mogelijk bestandssysteem:
NTFS: Het kan, maar ik vind het schrijven support in Linux riskant, maar als het nu echt goed werkt, zal ik het overwegen.
In de search en op andere sites wordt FAT32 aangeraden, maar omdat ik ook dvd's download, is dit geen optie voor mij, aangezien FAT32 geen bestanden groter dan 4 GiB aan kan. Ik zoek dus een file system waar zowel Windows als Linux een perfecte ondersteuning in hebben.
File systems die afvallen:
FAT32: gebruik bestanden groter dan 4 GiB
Ext2/3: Bij hibernate raak ik bestanden kwijt, straks is het nog eens het hele systeem.
Mogelijk bestandssysteem:
NTFS: Het kan, maar ik vind het schrijven support in Linux riskant, maar als het nu echt goed werkt, zal ik het overwegen.
Commandline FTW | Tweakt met mate