Gister heb ik extra geheugen in mijn systeem bij geplaatst, maar toen begon mijn mobo te piepen (één lange piep). Volgens mij had ik het reepje geheugen niet goed geplaatst en heb het geheugen er uit gehaald en er weer opnieuw ingeplaatst. Nu piepte mijn mobo niet meer, alleen het systeem wil nu niet meer booten. De fans beginnen wel te draaien, HD's en DVD's beginnen te spinnen (groene lampje op het mobo begint te branden). Ik krijg nu geen beeld, geen POST piep en de dvd's blijven spinnen. Ook zonder het nieuwe geheugen wil de computer ook niet booten.
Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:
- Alle bankjes geheugen geplaatst, één voor één (in de verschillende geheugen sloten)
- Geen geheugen er in geplaatst --> mobo begint nu te piepen
- CMOS reset
- Zonder videokaart booten
- Zonder HD's en DVD's booten
Maar niets heeft enig effect, ik ben zelf bang dat het mobo defect De specs van het systeem zijn als volgt:
Mobo: ASUS a7v266-e (revision 1.07)
Geheugen: 2 x 256 mb ddr pc2100 Samsung en 1 x 512 mb ddr400 pc3200 Veritech(gvp512fltm15b)
Processor: 1800 xp
Videokaart: GF 5200fx
HD: 1 x 80 GIG en 1 x 120 GIG
Ik ben zelf door alle opties heen, misschien iemand anders nog een idee?
Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:
- Alle bankjes geheugen geplaatst, één voor één (in de verschillende geheugen sloten)
- Geen geheugen er in geplaatst --> mobo begint nu te piepen
- CMOS reset
- Zonder videokaart booten
- Zonder HD's en DVD's booten
Maar niets heeft enig effect, ik ben zelf bang dat het mobo defect De specs van het systeem zijn als volgt:
Mobo: ASUS a7v266-e (revision 1.07)
Geheugen: 2 x 256 mb ddr pc2100 Samsung en 1 x 512 mb ddr400 pc3200 Veritech(gvp512fltm15b)
Processor: 1800 xp
Videokaart: GF 5200fx
HD: 1 x 80 GIG en 1 x 120 GIG
Ik ben zelf door alle opties heen, misschien iemand anders nog een idee?