Computer wil niet meer booten na geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
Gister heb ik extra geheugen in mijn systeem bij geplaatst, maar toen begon mijn mobo te piepen (één lange piep). Volgens mij had ik het reepje geheugen niet goed geplaatst en heb het geheugen er uit gehaald en er weer opnieuw ingeplaatst. Nu piepte mijn mobo niet meer, alleen het systeem wil nu niet meer booten. De fans beginnen wel te draaien, HD's en DVD's beginnen te spinnen (groene lampje op het mobo begint te branden). Ik krijg nu geen beeld, geen POST piep en de dvd's blijven spinnen. Ook zonder het nieuwe geheugen wil de computer ook niet booten.

Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:
- Alle bankjes geheugen geplaatst, één voor één (in de verschillende geheugen sloten)
- Geen geheugen er in geplaatst --> mobo begint nu te piepen
- CMOS reset
- Zonder videokaart booten
- Zonder HD's en DVD's booten

Maar niets heeft enig effect, ik ben zelf bang dat het mobo defect De specs van het systeem zijn als volgt:

Mobo: ASUS a7v266-e (revision 1.07)
Geheugen: 2 x 256 mb ddr pc2100 Samsung en 1 x 512 mb ddr400 pc3200 Veritech(gvp512fltm15b)
Processor: 1800 xp
Videokaart: GF 5200fx
HD: 1 x 80 GIG en 1 x 120 GIG

Ik ben zelf door alle opties heen, misschien iemand anders nog een idee?

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
hoe stop je het geheugen erin? door het er redelijkerwijs in te stoppen en dan die klemmetjes aan de zijkant dichtduwen of druk je net zo hard tot ze vanzelf dichtschieten?

mijn ervaring is dat als ze niet 'automatisch' dichtschieten het geheugenbankje niet diep genoeg zit en dus niet werkt. kijk ook even of er geen stof en dergelijke in de geheugensloten zit.

• chrissis
Heb net nog even de geheugensloten uitgezogen met een zuigmondje en heb een reepje geheugen er toen goed ingedrukt. Maar helaas geen effect.....

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 23:24
probeer anders een geheugen check te draaien om te kijken of je geheugen niet toevallig kapot is, want dan piept het mb niet maar boot hij ook niet.

Op een knoppix cdtje zit wel zo'n check.

• rauzer
Kickerzz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:53:
probeer anders een geheugen check te draaien om te kijken of je geheugen niet toevallig kapot is, want dan piept het mb niet maar boot hij ook niet.

Op een knoppix cdtje zit wel zo'n check.
daar heb je weinig aan als je pc niet eens een POST geeft ofwel?

• chrissis
Dat denk ik ook! Ben bang dat het mb kortsluiting heeft gemaakt of zou het groene ledje op het mb dan niet eens branden?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

helaas een goede kans dat je de eerste keer de module niet goed in het slot had en daarmee de geheugen controller naar zun grootje hebt geholpen. Kameraad van mij wist het ooit ook voor elkaar te krijgen geheugen er in te beuken (letterlijk) dat werd zo heet dat het bijna smolt :( Hij had dan wel het geluk dat alleen dat bankje om zeep was en de pc het daarna wel weer deed.

Weet je trouwens zeker dat je de bios goed gereset hebt ? Ik zie dat je verschillende snelheden geheugen hebt. wellicht dat je mobo nog de snelle settings heeft en daar een probleem van maakt ?

• chrissis
Ik heb het mobo op verschillende manieren gereset (waaronder met de jumper). Het is niet zo dat er iets gesmolten is, optisch valt er niets te zien. Ook na het proberen van de verschillende bankjes geheugen heb ik het mobo gereset.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 23:11
Dit heb ik al eens gezegd maar men vergeet heel makkelijk zich zelf te "ontladen" voor de pc open te schroeven. En heb je geprobeerd de batterij uit de moederbord te halen en deze na een paar minuten weer er in te doen? Ik weet niet of het helpt hoor mar toch

• chrissis
Ik heb mezelf ontladen (als het goed is), ook heb de batterij er een aantal uren uit gehad.

• rauzer
tja of al je geheugen reepjes zijn kapot, of je mobo heeft het opgegeven. Het ziet er slecht uit voor je :(

• chrissis
Update:

Het moederbord was deffect... Heb inmiddels een 'nieuw' moederbord op de kop kunnen tikken voor €10,-. Al het geheugen werkt ook nog. Ben weer helemaal blij :*)
Pagina: 1