Toon posts:

Windows 2003 filtert ineens alles na klooien met RRAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2003 server installatie (voor thuis en wat gerommel). Nu ben ik vorige week aan het klooien geweest met RRAS en bijbehorende policies en houdt de windows server ineens alle verkeer tegen. Alles wordt gefilterd, er komt niets meer door.

Heeft iemand enig idee hoe ik zowel RRAS als de policies kan uitschakelen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal geconfigureerd dan? En waar? En heb je al eens die instellingen ongedaan gemaakt? We willen op GoT graag zien wat je zelf al geprobeerd hebt. Ook is er over de foutmeldingen die je in de eventlogs en connectievensters ziet vast heel veel te vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je toevallig IP filters ingeschakeld bij één of meer interfaces?

Bij de eigenschappen van de interfaces (onder het kopje IP, niet general, dacht ik) heb je twee knoppen met "incoming filters" en "outgoing filters".

Daar zit behalve een lijstje met adressen ook de leuke radiobutton "drop all except" of "receive all except". Dat is misschien de boosdoener?

Je kunt je RRAS console openen en dan met rechts op je server klikken en "Disable RRAS" ofzoiets klikken. Dan verwijdert hij de hele RRAS configuratie. Ik weet alleen niet of de policies ook meegaan of dat die terugkomen als je daarna weer RRAS enablet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Cyruslll
Dat heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen. Gelukkig draait dit allemaal via VMWare en ben ik even opnieuw begonnen. De VMWare disks van de oude machine gekoppeld aan de nieuwe en alle belangrijke data is over te pompen :-).

Toch bedankt voor het meedenken!