Hallo allemaal, ik heb het internet al afgezocht, maar heb niets gevonden dat me kan helpen. Daarom vraag ik het hier.
Hoe het begon:
Ik log in op remoteadmin, en ineens freezed mn beeld. Ik kijk even bij de pc zelf, en zie dat ik een BSOD heb.
Ik reboot de pc, geen nut, ik kom nergens meer in. (Zelfs safe-mode niet).
Geprobeert XP opnieuw te installeren, dat liep vast onder de installatie.
Het bleek dat mijn IDE HD stuk was. (Maxtor, 5 jaartjes oud).
Deze vervangen, en de pc deed het weer naar behoren.
Ik wou de drivers installeren (XP 64bit) en hij wou ze de eerste keer wel installeren. (Mobo drivers, lan, wlan, sata).
Hierna wou ik mn Xi-Fi kaart installeren, en kreeg een BSOD met als gevolg het hele systeem wou niet meer starten. (ook niet in safe-mode).
Ik geprobeert Windows opnieuw te installeren, en het bleek dat die moeite had met booten... (Onder het kopieren van de files liep die vast, legitieme XP cd..)
Na meer 20 keer proberen kreeg ik dan eindelijk de installatie voor me.
Installeren verliep goed, en de pc deed het weer.
Toen wou ik de moederbord drivers installeren, maar niets werd herkend. (2x Ethernet als: "Pci bridge unknown").
Hierop dacht ik maar eens XP Professional (legitiem) te installeren, ipv de 64-bit.
Ik kreeg wederom alleen maar BSOD's. Geen succes dus...
Toen:
Toen dacht ik maar een BIOS update te gaan doen, je weet immers maar nooit.
Ik had de laatste driver van de asus website afgehaald. Het bestand 1201.BIN op mn usb stick gezet. En met ALT+F2 awflash geladen.
Hij vond het keurig, checkte hem, leek goed, ging andere deleten, nieuwe erop, toen gaf die een error en ging rebooten.
Nu boot mijn systeem niet eens meer!!! (geeft 5 sec stroom, daarna weer uit).
Wat heb ik al geprobeert:
- Apparaten afgekoppelt (totdat alleen videokaart over was).
- Batterij eruit, jumpertje 5~10 sec verzet. Weer terug gezet, batterij erin.
- Stroom er helemaal af, en dan booten.
- USB stick erin (gebeurde niets)
- Cd-rom erin (ook niets)
Hardware:
AMD Athlon 64 AM2 X2 FX-62
ASUS7950 GX2 1GB
CORSAIR TWINX 2 GB DUAL CHANNEL
ASUS M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI
SoundBlaster X-Fi Platinum
CM Stacker 810
OCZ ModStream 520W
Mirai 19" Wide@1440X900
NIET overgeclocked, alles heeft standaart gedraait.
Dus nu is mijn vraag, wat kan ik er aan doen?! Ik zit echt met een probleem
RMAén weet ik niet of mogelijk is. Ik heb besteld bij Azerty, en ben een jaar later. (20-06-06). Of is er nog garantie na 1 jaar? - Edit-: Even gekeken, en er zit 36 maanden garantie op. (Op de rest van de onderdelen min 24 maanden.)
Ik hoop dat het zo duidelijk is, zo niet, ik zie graag een berichtje, iemand, help me!
Hoe het begon:
Ik log in op remoteadmin, en ineens freezed mn beeld. Ik kijk even bij de pc zelf, en zie dat ik een BSOD heb.
Ik reboot de pc, geen nut, ik kom nergens meer in. (Zelfs safe-mode niet).
Geprobeert XP opnieuw te installeren, dat liep vast onder de installatie.
Het bleek dat mijn IDE HD stuk was. (Maxtor, 5 jaartjes oud).
Deze vervangen, en de pc deed het weer naar behoren.
Ik wou de drivers installeren (XP 64bit) en hij wou ze de eerste keer wel installeren. (Mobo drivers, lan, wlan, sata).
Hierna wou ik mn Xi-Fi kaart installeren, en kreeg een BSOD met als gevolg het hele systeem wou niet meer starten. (ook niet in safe-mode).
Ik geprobeert Windows opnieuw te installeren, en het bleek dat die moeite had met booten... (Onder het kopieren van de files liep die vast, legitieme XP cd..)
Na meer 20 keer proberen kreeg ik dan eindelijk de installatie voor me.
Installeren verliep goed, en de pc deed het weer.
Toen wou ik de moederbord drivers installeren, maar niets werd herkend. (2x Ethernet als: "Pci bridge unknown").
Hierop dacht ik maar eens XP Professional (legitiem) te installeren, ipv de 64-bit.
Ik kreeg wederom alleen maar BSOD's. Geen succes dus...
Toen:
Toen dacht ik maar een BIOS update te gaan doen, je weet immers maar nooit.
Ik had de laatste driver van de asus website afgehaald. Het bestand 1201.BIN op mn usb stick gezet. En met ALT+F2 awflash geladen.
Hij vond het keurig, checkte hem, leek goed, ging andere deleten, nieuwe erop, toen gaf die een error en ging rebooten.
Nu boot mijn systeem niet eens meer!!! (geeft 5 sec stroom, daarna weer uit).
Wat heb ik al geprobeert:
- Apparaten afgekoppelt (totdat alleen videokaart over was).
- Batterij eruit, jumpertje 5~10 sec verzet. Weer terug gezet, batterij erin.
- Stroom er helemaal af, en dan booten.
- USB stick erin (gebeurde niets)
- Cd-rom erin (ook niets)
Hardware:
AMD Athlon 64 AM2 X2 FX-62
ASUS7950 GX2 1GB
CORSAIR TWINX 2 GB DUAL CHANNEL
ASUS M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI
SoundBlaster X-Fi Platinum
CM Stacker 810
OCZ ModStream 520W
Mirai 19" Wide@1440X900
NIET overgeclocked, alles heeft standaart gedraait.
Dus nu is mijn vraag, wat kan ik er aan doen?! Ik zit echt met een probleem
RMAén weet ik niet of mogelijk is. Ik heb besteld bij Azerty, en ben een jaar later. (20-06-06). Of is er nog garantie na 1 jaar? - Edit-: Even gekeken, en er zit 36 maanden garantie op. (Op de rest van de onderdelen min 24 maanden.)
Ik hoop dat het zo duidelijk is, zo niet, ik zie graag een berichtje, iemand, help me!
[ Voor 4% gewijzigd door Kecin op 02-07-2007 13:22 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A