Toon posts:

[Vista] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb zo juist mijn nieuwe PC gekregen en getracht Vista te installeren. Op zich ging de installatie vrij soepel maar zodra hij klaar was begon de ellende. Verschillende problemen deden zich voor. Even een greep uit de bak,

- DVD erin stoppen en bij de autorun scherm blijft hij hangen cq reageert niet meer.
Niet altijd maar meestal wel.

- Drivers installeren vanaf DVD.... halverwege stopt ie gewoon 10 minuten voor ie hem afmaakt.

- Windows Verkenner reageert niet meer zodra ik op de DVD klik.

- Spel opstarten werkt soms goed maar meestal start ie niet op of heel langzaam.

Iemand enig idee van wat het probleem kan zijn of tips?

PC config

Intel 6600 Dual core
Gigabyte 965 DS3
Asus 8800GTS 640mb
2x 1GB 6400 geheugen Kingston
Samsung DVD

Thanks
Remco

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Asus 8800GTS 640mb, sow jij bent wat van plan ;-)

Zo te zien alleen probs mbt de dvd-speler, raar... hoe is deze aangesloten (sata, ide)?
Wat geeft je eventlog aan? Neem aan dat er errors/warnings zullen staan.

Wat gebeurt er als je van een spel een image maakt en deze via alcohol of daemon tools draait en de dvd-speler AF is gekoppelt? Als dat laatse goed gaat, weet je dat het wel 99% aan de dvd aansluiting/driver ligt.

euh...ja

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reply.

Wel alsof de duivel ermee speelt maar gisterenavond draaide de PC perfect op 1 dingetje na.
De CPU tests van 3DMark gaven me 1-2 fps.. de rest allemaal super. Windows Score test gaf me ook een 5.5 op processor.

Ik dacht ook aan de DVD dus ik heb films gedraaid, spellen geinstalleerd zonder problemen.

Dus al met al geen problemen meer behalve dan die lage cpu test. Vanavond probeer ik ff een andere benchmark.

Inderdaad 640mb beetje overkill maar woud een gfx kaart die DX10 kon draaien en even mee kan.
Het prijsverschil tussen de 320 en 640... 70 euro. Daar wou ik wel een risicootje mee nemen. Of ik heb 70 euro teveel uitgegeven of ik hoef niet zo snel weer een nieuwe te kopen :)

R.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

CPU test van 3Dmark is Vista issue, heb ik hier ook :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.