Toon posts:

[SBS2003] Originele VPN config aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met de "connection manager" CMAK van Windows Small Business Server 2003 is het mogelijk nieuwe VPN configs te genereren.

In het begin van deze wizard kan worden aangegeven op basis van welk bestaand profiel het nieuwe profiel wordt aangemaakt. De bestaande VPN configs waarnaar wordt gekeken staan in de map C:\Program_Files\Cmak\Profiles.

Ik will echter mijn nieuwe profiel baseren op de oorspronkelijke VPN config: C:\Inetpub\Remote\sbspackage.exe. Maar dit profiel kan niet geselecteerd worden in de wizard.

Ik ben al tijden aan het rommelen met het configureren van een split-tunneling VPN-config voor een externe clientcomputer. Dit levert echter continue problemen op met toegang tot het bedrijfsnetwerk en SQL server, (Exchange werkt wel). Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een combinatie van de lokale router bij de werknemer thuis (Livebox) en de VPN-config.

De VPN-config sbspackages.exe werkt wel, dus ik zou graag een nieuwe config maken op basis van dit bestand. Tevens kan ik dan eens zien wat ik fout heb gedaan bij mijn eigen configuratie.

Weet iemand hoe dit moet?

Alvast hartelijk bedankt,

Hendrik

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak eens een VM en installeer die package eens?
De sbspackage installer zet namelijk een aantal file-entries weg in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network\Connections waar je dat wel kan uit halen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even aangepast zodat je OS erin staat, zie de Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Excuses dat ik mijn OS niet had vermeld in het onderwerp! Ik zal hier volgende keer op letten.

Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat is een VM? Dit staat toch voor Virtual Machine? Waarom kan ik dan niet gewwon op de externe client zelf kijken?

Ik ben echt een rooky, dus excuses als ik een beetje traag van begrip ben.

Groeten,

Hendrik

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:00:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat is een VM? Dit staat toch voor Virtual Machine? Waarom kan ik dan niet gewwon op de externe client zelf kijken?
Dat kan natuurlijk ook :)
Ik ging er alleen vanuit dat je nog geen toegang had tot de machines, en het niet op je eigen PC wilde installeren.
Voor dit soort testjes zijn Virtual Machines wel handig (snapshots/undo) namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device