Toon posts:

localhost niet te bereiken in eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb xampp geinstaleerd op een oude pentium 2 pc maar nu wil ik via mijn laptop naar http://127.0.0.1 maar dat lukt niet is dit wel mogelijk aangezien ik op andere forums heb gelezen dat het bij verschillende niet lukte als dit wel lukt hoe moet ik dit veranderen

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
127.0.0.1 is alleen te gebruiken op de machine waar de server op draait. Vanaf je laptop moet je het interne IP van je ouwe pc intikken, vermoedelijk iets in de range 192.168.*.* of 10.0.0.*

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ken de software niet, maar ik vind het knap van je dat je via de localhost op je notebook contact probeerd te maken met een webserver op een ander systeem.

Meer verklap ik niet :P

Wilko DPC PV D.net jij klik spaan :(

[ Voor 9% gewijzigd door brid op 02-07-2007 12:29 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok dit lukt inderdaad maar nu wil ik bijvoorbeeld bij een vriend inloggen op die pentium 2 via extern bureaublad hoe moet ik dit doen welk ip moet ik invoeren?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

http://watismijnip.nl/

Denk ook aan port-forwarding.

0.0

Verwijderd

Topicstarter
ja via mijn ip maar hoe weet ik nou op welke pc ik onlog dus op die pentium 2 en niet op de pc van me moeder?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:58:
ja via mijn ip maar hoe weet ik nou op welke pc ik onlog dus op die pentium 2 en niet op de pc van me moeder?
Dat noemen ze dus port forwarding.

Check ook het sticky topic boven aan de forum index van Netwerken; Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 02-07-2007 12:59 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1