[OUTLOOK] Wél mail ontvangen, niet verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Sinds een aantal weken kan ik niets meer verzenden met mijn outlook express. Instellingen van outlook staan goed want hiervoor kon ik probleemloos mailtjes verzenden, maar sinds kort kan ik alleen nog maar mailtjes ontvangen. In kan me ook niks bedenken van een firewall oid. die ik geinstalleerd heb.

Ondertussen heb ik in een ander netwerk, op het werk, ook geprobeerd mailtjes te ontvangen. Dit was geen probleem. Het probleem zit dus in mijn netwerk (router?) thuis. Iemand enig idee waar dit in kan zitten? Ik zit thuis op een draadloos netwerk via de Siemens adsl router van KPN.

Verwijderd

Je zou zeggen dat je instellingen toch niet goed zijn. POP3 is voor inkomende mail en SMTP is voor uitgaande mail. Dus het lijkt of het bij SMTP niet goed staat. Kijk is bij je instellingen of deze goed staan. Welke provider heb je?

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Draadloos via Siemens Experia Box dus? Weet je wel zeker dat je op je eigen netwerk aangemeld bent? Je SSID is als het goed is SX551xxxxxx.
Ontvangen gaat prima via een ander netwerk maar outlook wil toch echt de uitgaande mailserverinstellingen van je provider hebben, in dit geval mail.kpnplanet.nl.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19
Welke foutcode krijg je?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-03 18:15

ThunderNet

Flits!

Zit je misschien bij planet? Die hebben namelijk sindskort uitgaande mail met andere servers dan hun eigen uitgaande mailserver geblokkeerd.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• manta
Ik zit bij Het Net, maar denk dus wel dat dat het probleem is. Heb net even de mailserver veranderd, maar wat moet ik dan invoeren als outlook vraagt om een username en password tijdens het verzenden?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Je verwacht een serieus antwoord op die laatste vraag ? :+

0.0

• manta
Eehm ja... ik neem aan mijn gegevens die ik van Het Net gekregen heb, maar zeker weten doe ik dat niet, dus daarom vraag ik dat, wijsneus...

[ Voor 3% gewijzigd door manta op 02-07-2007 13:00 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

manta schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:00:
Eehm ja... ik neem aan mijn gegevens die ik van Het Net gekregen heb, maar zeker weten doe ik dat niet, dus daarom vraag ik dat
De laatste keer dat ik het controleerde was dit nog niet Teletubbies Online. Dat je de username/wachtwoord combo die je van KPN hebt gehad in moet vullen is meer dan logisch.
, wijsneus...
...

Modbreak:Wie kaatst kan de bal verwachten, dus ga nou niet ineens de beledigde user uithangen

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 02-07-2007 22:24 ]

0.0

• manta
Net geprobeerd, maar die gegevens zijn op een of andere manier niet juist...

/Edit: Zie net dat Het Net een eigen mailserver heeft, daarmee werkt het wel. Problem solved :)

[ Voor 39% gewijzigd door manta op 02-07-2007 13:28 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-03 18:15

ThunderNet

Flits!

manta schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:27:
Net geprobeerd, maar die gegevens zijn op een of andere manier niet juist...
Bel de helpdesk van het net even :)

edit: ik vertelde je het net van die mailserver :P wat voor planet opgaat, gaat voor 90% van de tijd ook voor het net op:)

[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 02-07-2007 13:29 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1