Toon posts:

Exchange 2003 Mails komen willekeurig niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met onze Exchange welke draait op een Windows Small Business Server 2003.

Deze server is ingericht voor 6 tal gebruikers met roaming profiles. Over het algemeen heeft elke gebruiker zijn/haar eigenwerk plek. Elke gebruiker haalt met Outlook 2003 zijn/haar mails binnen van de Exchange server. Elke pc is lid gemaakt het domein en iedereen is voorzien van een e-mail adres.

Dit bovenstaand heeft een hele tijd goed gedraaid alle mails worden netjes afgeleverd bij het juiste station zowel de interne mails al externe mails.

Tot een aantal weken geleden (2 weken) komt er op 1 station van willekeurige afzenders geen mails meer binnen. Hier zit verder geen logica in de eene mail komt wel binnen de andere niet. Er is maar 1 systeem wat hier last van heeft.

Wel kunnen we zeggen dat de interne mails welke naar meerdere personen gestuurd worden bij dit enkele systeem NIET aankomen.

Wat wij hebben gedaan is het volgende:
- server reboot (uiteraard)
- Virus scans uitgevoerd
- Alle profielen na gelopen (zijn van de werkvloer 4 personen allemaal gelijk)
- POP Connector van Exchange gecontroleerd (mails komen wel bij de ISP binnen in een box en worden door een catchall account binnen gehaald. en vervolgens verdeeld) Mails komen netjes binnen en er blijven geen mails achter bij de ISP.
- Spamfilter bij e ISP uitgeschakeld.
- Alle updates en service pack's binnen gehaald

Verder kijkt de de server elke 15 minuten of er mails zijn bij de ISP en haalt deze zonodig dus binnen met het catchall account.

Bij 1 pc komen sommige mails dus niet binnen er is verder geen verband met afzenders of de volg orde waarop de mails niet binnen komen.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven mochten jullie nog meer willen weten dan zal ik dat erbij posten.

Iemand ervaring met dit probleem.....?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
POPconnector nagelopen aan de hand van: How to troubleshoot the POP3 Connector in Windows Small Business Server 2003 ?
Wat in je eventlogs?
Krijg je de mail wel binnen als je rechtstreeks met Outlook oid popt? Staat er voor deze user misschien een forwarder in active directory, of met berichtregels ingesteld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Of staat de junkfilter van de outlook client ingesteld op alles weigeren?

[ Voor 17% gewijzigd door paella op 03-07-2007 07:23 ]

No production networks were harmed during this posting

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Wat krijg je te zien als je gaat kijken m.b.v Exchange Message Tracking Centre?

Verwijderd

Topicstarter
- Junkfilter van outlook staat niet ingesteld op alles wijzigen
- Eventlogs doorlopen op client en daar staat niets wat betrekking heeft op de exchange oid
- Er zijn geen bericht regels aangemaakt op het systeem waar de mails af en toe niet binnen komen

De meeste mails komen wel aan alleen sommige niet, er is geen verband tussen deze mails. Ik heb een tijdje de box van de ISP in de gaten gehouden maar blijven geen mails hangen of worden er mails geweigert.

Eventlog op server mbt tot exchange:

1.
The database "First Storage Group\Public Folder Store ("Servernaam")" has 5 megabytes of free space after online defragmentation has terminated.

2.
The Unsolicited Commercial Email default filter level has been updated. The new value is 5.

3.
Deletion of duplicate free/busy messages for virtual machine "servernaam" has finished successfully. Number of messages scanned=6, number of duplicates=0, number deleted=0, number of messages whose urls were fixed=0, number of messages in error=0.

Dit zijn de meest voorkomende berichten op de server log.

Message Tracking Centre is leeg?
Kan iemand mij hier een linkje over geven over hoe dit werkt..?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:53:
Message Tracking Centre is leeg?
Kan iemand mij hier een linkje over geven over hoe dit werkt..?
Even de servernaam invullen, en eventueel een gebruikersnaam voor verzenden danwel ontvangen (niet verplicht), tijdsbestek invullen en drukken op Find now. Vervolgens kan je per bericht zien hoe het wordt afgehandeld door de Exchange server.

Verwijderd

Staat outlook in online mode of in cached mode?

Verwijderd

Topicstarter
De mails zijn beschikbaar op de client ook wanneer de client geen connectie met de server kan maken. Dit wil dus zeggen dat outlook in cached mode draait..?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet dat eens uit, en kijk eens of je dan nog van dit soort gekke dingen hebt zou ik zeggen :)
en kijk ook eens of er echt niet iets van een scan plugin lokaal de boel in de soep gooit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Dat wil inderdaad zeggen dat de client in cached mode draait dus volg sfj's advies eens :)

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 18:43
In de eventlog staan er wel meldingen over maar dan onder pop3 mail connector. Stuur eens een mailtje naar een account en haal handmatig de mail op via de pop connector. Als het goed is moet er een melding komen in de eventvwr dat de mail niet kan worden bezorgt oid met een reden erachter.

hmz...

Pagina: 1