Toon posts:

Nieuw WiFi netwerk heeft slecht bereik met laptop*

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb eergisteren een nieuwe router gekocht èn een USB Ontvanger, beide van het merk Belkin.
Het installeren liep soepel en was na 10 minuten gedaan.

We testten het internet, en op zowel de PC van mijn vader, van mij en de laptop van mijn moeder deed hij het.

Maar sinds gisterenavond begonnen er problemen te onstaan.
De snelheid nam af naar 2 Mbps en soms nog wel naar 1 Mbps..
Nu is dat probleem wel weg (Denk dat het een storing of iets dergelijks was). Ik heb weer gewoon goed verbinding..
Maar nu het probleem: Op de laptop van mijn moeder, kan ze de verbinding goed zien, de signaalsterkte is 5/5 (Zeer Goed), maar als ze verbinding wilt maken gaat dat niet! Hoe kan dit?
Er is namelijk niets veranderd aan instellingen of iets dergelijks de laatste 2 dagen, maar nu kan ze er opeens niet op.. Terwijl ik dat wel kan.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,
BusT3D

Verwijderd

Nieuwste firmware al gedownload? Nieuwste drivers van USB ontvanger geinstalleerd? Ander kanaal geprobeerd? Welke foutmelding krijg je? Wat heb je zelf geprobeerd?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Laptop? Met ingebouwde kaart?
Of een crappy USB stickje eruit?
Merk laptop (ook merk en type wlan kaart)?

Belkin is overigens ook crap.

Maar voeg in de windows zero configuration het netwerk eens opnieuw toe?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste firmware + Drivers; Ja.. 2 dagen geleden deed hij het nog..
Ander kanaal: Nee, maar zit op hetzelfde kanaal als mijn PC.. Dus daar ligt het niet aan (toch?)
Foutmelding: Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8947/naamlooswe0.png

Zelf geprobeerd: Niet zo héél veel, want ik weet echt niet wat ik moet doen..

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:19:

Ingebouwd..
Merk Laptop: Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:19:

Waar staat Windows Zero Config?

Verwijderd

Dat is het standard programma van Windows om verbinding te maken met draadloze netwerken. De afbeelding die in je post staat is de Wireless Zero Config.
Haal je voorkeursnetwerk er uit en voeg em opnieuw toe.

Restart je WZC is: start --> uitvoeren --> services.msc --> Wireless Zero Configuration Services

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:32:
[...]

Ingebouwd..
Merk Laptop: Compaq
Ik vroeg ook om een merk wlan kaart.
En sommige mensen zijn dan nog zo slim om het type er bij te vermelden.

Compaq heeft best wel veel modellen laptops gemaakt he.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Vreeemd!
Ik zette m'n laptop net vlakbij de router en toen had hij even verbinding.. Zet ik de laptop weer op zn oude plek, heeft hij vervolgens weer geen verbinding.. :\

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-03 16:58
Dat klinkt als een brakke wifi-kaart of een te agressieve power-save stand hiervan. Kijk even naar de eigenschappen van het apparaat of je hier iets over kan vinden en kijk of Compaq een nieuwere driver voor deze kaart heeft.

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik wee verbinding.. als ik er dichtbij zit..
WLAN Card: Broadcom 802.11b/g WLAN

Compaq Presario R3000

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
heb je nu inmideels de nieuwste drivers en firmware gedownload. Die er op cd-rom bijzitten zijn namelijk niet altijd de nieuwste.

Verder is ht probleem opgelost als je de router even 30 seconden van de stroom haalt. Ik denk namelijk dat de firmware of drivers van de WLAN card niet helemaal stabiel zijn

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 15:23
Euh en dit heb je nieuw gekocht?

Ik zou het direct terug brengen. Zo hoort het toch niet (elke keer de stroom er af halen als je problemen hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer iets verder..
Want als ik er vlak naast ga zitten (Laptop bij de router) doet het internet het prima.
Maar ga ik 6 a 7 meter verder kan ik al heel moeizaam op het internet, terwijl ik met mijn computer, die aan de andere kant van het huis + een verdieping hoger zit, meestal goed kan internetten erop.. :s

Verwijderd

klinkt als een usbstickje dat niet goed zit... als je het usb stickje in uw laptop andere pc steekt, zelfde problemen of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:00:
klinkt als een usbstickje dat niet goed zit... als je het usb stickje in uw laptop andere pc steekt, zelfde problemen of niet?
Ik heb geen USB stickje in m'n laptop.. Die USB stick zit in mijn PC
En heb het ook al geprobeerd door die stick in m'n laptop te doen.. Geen verschil
Want er zit al een WLAN in de laptop ingebouwd..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit
Anti-XP schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Ik vroeg ook om een merk wlan kaart.
En sommige mensen zijn dan nog zo slim om het type er bij te vermelden.

Compaq heeft best wel veel modellen laptops gemaakt he.
Iets liever mag wel hoor, afkatten doen we op het schoolplein.

BusT3D Zoals je merkt, is de info die je geeft nogal weinig. Probeer zo gedetaileerd mogelijk te zijn.
Als je zelf dingen geprobeerd hebt, post dat dan ook.
Eerder in dit topic doe je meerdere antwoorden op meerdere vragen geven; elk antwoord in een nieuwe reply.

Graag alle informatie die op dat moment voorhanden is, in 1 reply plaatsen.
Als je later nieuwe info wilt toevoegen (en jou bericht is nog de laatste reply) kun je deze bewerken met de edit knop.

De laptop waar je het over hebt, wil amper connecten. Deze heeft een ingebouwde(Mini-PCI) wifi kaart.
Is deze later ingebouwd ?
Als je bij zo'n korte afstand al geen signaal meer hebt, zou ik bijna denken dat de antenne geen (goede) connectie heeft.

Onderop de laptop zal ergens een klepje zitten, als je deze openschroeft zul je de Mini-PCI adapter zien zitten :

Afbeeldingslocatie: http://www.icop.com.tw/images/wirelss_lancard.jpg

Op de foto zie je rechtsbovenin 2 contactpunten zitten.
Hier moeten bij jou 2 draden op zitten. Dat is namelijk de antenne van je WiFi kaartje, welke rondom het schem van je laptop zit.
Wellicht zit die er niet op, of niet goed erop ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1