[XS4all Only] linksys Pap2T niet gebeld worden

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Ik heb de volgende 2 problemen:

Probleem1:
Ik kan door sommige vaste telefonie abbonees niet gebeld worden op mijn geporteerde voip nr. Mensen die mij bellen via een gsm ervaren geen probleem. Kpn bellers (vaste telefoon) krijgen een: "Nummer niet in gebruik" melding. Ik kan hun wel bellen, ook lijkt het erop dat ik gebeld kan worden door andere VOIP gebruikers van andere providers, zonder problemen. Ligt dit nu bij mij of bij XS4ALL?

Probleem2:
Het duurt lang voordat de telefoon overgaat, wanneer ik bel en wanneer ik gebeld wordt. Soms wel 20-25 Sec. Eerder gelezen dat iemand anders het probleem ook had, maar geen oplossing gezien.

NB. de PAP2T heeft 2 telefoon aansluitingen de ene is geconfigureerd voor het
08787 nummer het andere voor een geprteerd KPN nr. Op het 08787 nr heb ik geen problemen. De telefoon gaat dan wel snel over en ik ben wel bereikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door videodok op 02-07-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Probleem 2 lijkt oplosbaar voor wat betreft het lang duren voordat de telefoon overgaat wanneer ik bel. Om de een of andere reden is het dialplan hierop van invloed. Via een medetweaker kreeg ik deze link: http://www.netphonedirectory.com/pap2_dialplan.htm
De tijd voordat de telefoon overgaat lijkt gehalveerd. Omdat ik bij mijn weten geen dialplan nodig heb omdat ik alleen maar via Voip bel en maar 1 provider gebruik, probeer ik uit te zoeken wat ik nu wel en niet nodig heb hiervan.

Probleem1 nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Even een update met een vraag erbij.

Eindelijk iemand bij xs4all helpdesk te pakken gekregen en geconstateerd dat ik echt niet bereikbaar ben vanuit een "gewone" kpn lijn. De helpdesk vertelde mij dat ik niet de enige was en dat er meerdere mensen problemen hadden met een geporteerd nummer. Ik moet dus maar afwachten totdat dit probleem verholpen is.

Nu mijn vraag aan de andere XS4ALL only gebruikers, hoeveel van jullie hebben hetzelfde probleem?
(ik vermoed namelijk dat 't helemaal niet zo vaak voorkomt en dat ze echt niet weten waar ze het moeten zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me dan een probleem in een server waar de plek van de telefoonnummers bijgehouden worden. Ik werk zelf op een 2e lijn van een grote telecomprovider en daar komen we dit soort dingen ook wel eens tegen. Binnen mijn werkgevers organisatie is daar een speciale afdeling voor die eventuele fouten kan corrigeren. Heel simpel gesteld: KPN (want vast net beheerder) weet niet waar je telefoonnummer ondergebracht is. Hiervoor moet een speciale vlag gezet worden bij je telefoonnummer welke verwijst naar de huidige eigenaar van het nummer (bij jou XS4all Only als ik het goed begrijp). XS4all behoort wegen te hebben die ze kunnen bewandelen om je probleem handmatig opgelost te krijgen, vermoedelijk komen ze op dezelfde plek uit als waar mijn werkgever dit regelt (weet wel de exacte plekken en routes maar mag ze niet posten, interne procedures posten kan me mijn baan kosten :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:52:
Lijkt me dan een probleem in een server waar de plek van de telefoonnummers bijgehouden worden. Ik werk zelf op een 2e lijn van een grote telecomprovider en daar komen we dit soort dingen ook wel eens tegen. Binnen mijn werkgevers organisatie is daar een speciale afdeling voor die eventuele fouten kan corrigeren. Heel simpel gesteld: KPN (want vast net beheerder) weet niet waar je telefoonnummer ondergebracht is. Hiervoor moet een speciale vlag gezet worden bij je telefoonnummer welke verwijst naar de huidige eigenaar van het nummer (bij jou XS4all Only als ik het goed begrijp). XS4all behoort wegen te hebben die ze kunnen bewandelen om je probleem handmatig opgelost te krijgen, vermoedelijk komen ze op dezelfde plek uit als waar mijn werkgever dit regelt (weet wel de exacte plekken en routes maar mag ze niet posten, interne procedures posten kan me mijn baan kosten :( ).
Betekent dit dat alle andere telecom providers (mobiel/voip) de juiste routering gebruiken maar KPN niet en dat "fysiek" het probleem bij KPN ligt.
Als dat zo is kan me niet aan de indruk ontrekken dat KPN op deze manier een negatieve indruk wil wekken bij een onlangs overgestapte klant. Nog ff een laatste poging na de " afscheidsbrief" om toch een klant terug te winnen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08

Gallus

Cheesy

Dus wanneer je je geporteerde nummer insteld in de softphone of webphone (webphone.xs4all.nl; alleen in IE),dan is het nummer ook onbereikbaar? Terwijl de client wel aangeeft dat hij registered is.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft niets met KPN te maken. Het heeft met de techniek te maken (routering van vaste telefonie naar een digitaal platform zoals GSM en VOIP) waar het misloopt. Dat KPN toevallig genoemd wordt als beheerder van vastnet wil niet zeggen dat zijn schuld hebben. De partij waar het nummer heengaat moet aangeven dat er een vlag gezet moet worden naar de juiste provider dus als er al sprake is van schuld is het de partij die nou het geporteerde nummer heeft. Wat ik al zei, het is een vermelding op het vaste telefonienetwerk die ingesteld moet worden, wat gelijk verklaard waarom je vanaf de digitale netwerken wel bereikbaar bent, die omzeilen die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Gallus schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:55:
Dus wanneer je je geporteerde nummer insteld in de softphone of webphone (webphone.xs4all.nl; alleen in IE),dan is het nummer ook onbereikbaar? Terwijl de client wel aangeeft dat hij registered is.
Inderdaad maar dan dus alleen onbereikbaar vanuit kpn. Ik kan dus wel webphone gebruiken om te bellen naar iedereen en gebeld worden door mobiel en voip.

Ik weet niet of er nog andere vaste net aanbieders zijn in nederland (tele2?), maar volgens het verhaal van Tasslehoff zou ik in het geval van andere vaste net aanbieders het zelfde kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:11:
Het heeft niets met KPN te maken. Het heeft met de techniek te maken (routering van vaste telefonie naar een digitaal platform zoals GSM en VOIP) waar het misloopt. Dat KPN toevallig genoemd wordt als beheerder van vastnet wil niet zeggen dat zijn schuld hebben. De partij waar het nummer heengaat moet aangeven dat er een vlag gezet moet worden naar de juiste provider dus als er al sprake is van schuld is het de partij die nou het geporteerde nummer heeft. Wat ik al zei, het is een vermelding op het vaste telefonienetwerk die ingesteld moet worden, wat gelijk verklaard waarom je vanaf de digitale netwerken wel bereikbaar bent, die omzeilen die server.
Is het mogelijk dat ik via ISDN bellers wel bereikbaar ben of maken die gebruik van de zelfde servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Gaat hier bij meerdere personen goed...ik beheer de halve familie zeg maar....3 stuks analoog, 1tje is ex-isdn. Geen problemen gezien of gehoord. Aan de gebelde nummers te zien ontvangen ze allemaal gewoon nummers van kpn lijnen.
modems:
1x speedtouch 780
1x speedtouch 716
1x speedtouch 716 i
1x speedtouch 706

Allemaal up to date firmware.

[ Voor 20% gewijzigd door Mistraller op 11-07-2007 21:23 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Mistraller schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:22:
Gaat hier bij meerdere personen goed...ik beheer de halve familie zeg maar....3 stuks analoog, 1tje is ex-isdn. Geen problemen gezien of gehoord. Aan de gebelde nummers te zien ontvangen ze allemaal gewoon nummers van kpn lijnen.
modems:
1x speedtouch 780
1x speedtouch 716
1x speedtouch 716 i
1x speedtouch 706

Allemaal up to date firmware.
En allemaal geporteerde nummers in gebruik?

<beetje offtopic>
Ik heb een 510i ( geen speciale voip modem) vandaar de linksys Pap2t
Het heeft ook niks met iets van mij kant te maken zoals modems/ata's/routers
(het 08787 nr werkte ook prima nmlk)
</beetje offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
videodok schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:08:
[...]

En allemaal geporteerde nummers in gebruik?

<beetje offtopic>
Ik heb een 510i ( geen speciale voip modem) vandaar de linksys Pap2t
Het heeft ook niks met iets van mij kant te maken zoals modems/ata's/routers
(het 08787 nr werkte ook prima nmlk)
</beetje offtopic>
yep

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@videodok
ISDN is dan wel digitaal maar wel een "vast"netwerk.
Nummers kunnen prima geporteerd worden, zie verhaal Mistraller, maar het kan ook fout gaan. Dan zal de partij waar het nummer heengaat een nieuw porteringsverzoek moeten indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
@Tasslehoff
Het zou dan dus moeten gaan om alle vaste netwerken (kpn/analoog idsn, tele 2 en of andere carriers)?

Ik had zelf niet de indruk dat het porteren nooit goed ging. Ik dacht eerder omgekeerd en heb het dus behalve bij mij nooit fout zien gaan eigenlijk, vandaar dit topic waarmee ik wilde inventariseren wat het probleem is hoe vaak het voorkomt en hoe snel het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ISP's die een eigen helpdesk hebben voor telefonie is het heus wel bekend (1e of 2e lijns verschilt per ISP) waar het fout kan gaan. Bij mijn werkgever hebben we zelfs 3 systemen waar we kunnen nazoeken waar het mis gaat (VOIP en vastnet) en zijn er procedures afgesproken om het voor een klant op te kunnen lossen.

Je bedoeling is dus goed maar inventariseren heeft geen enkel nut lijkt het, gezien de responses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:47:
Bij ISP's die een eigen helpdesk hebben voor telefonie is het heus wel bekend (1e of 2e lijns verschilt per ISP) waar het fout kan gaan. Bij mijn werkgever hebben we zelfs 3 systemen waar we kunnen nazoeken waar het mis gaat (VOIP en vastnet) en zijn er procedures afgesproken om het voor een klant op te kunnen lossen.

Je bedoeling is dus goed maar inventariseren heeft geen enkel nut lijkt het, gezien de responses ;)
Kijk Tasslehoff allereerst had ik geen idee waar het probleem ongeveer zat en ben dankzij jouw reply wijzer geworden (1 doel geslaagd)
Ook had ik de indruk, dat de (1e lijns) helpdeskmedewerker wel met mij het probleem constateerde, maar geen idee had waar de oorzaak lag en/of een eventuele oplossing. Met zijn mededeling: " u bent niet de enige..." en dat ik moest afwachten wanneer het verholpen zou zijn was er ruimte om te speculeren of er wel een oplossing was en bracht dit mij ook tot de vraag :" ben ik ook echt niet de enige.?" Vandaar de inventarisatie.en zie daar idd geen response van lotgenoten

(of dit nu komt doordat er geen xs4all only gebruikers zijn die onbereikbaar zijn op deze manier of dat deze mensen geen zin hebben om te posten laat ik maar ff in het midden)

Feit blijft dat deze thread al 2 weken loopt, jij al een idee van het probleem hebt maar ik nog steeds niet geheel bereikbaar ben of een bericht heb ontvangen van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het tijd lijkt me om XS4all weer aan de nootjes te trekken, aan te geven dat je nummer niet goed geporteerd is. Als je oude nummer bij KPN weg komt en je daar aan alle contractuele verplichtingen voldaan hebt (dus geen rekening open hebt staan etc) moet XS4all in staat zijn je nummer over te nemen.
Ik kan en mag niets voor je doen om de eenvoudige reden dat ik hier niet namens mijn baas post maar namens mezelf (hint, zie mijn historie om een idee te krijgen wie mijn baas is) en je alleen hints kan geven waar je zijn moet. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:40:
Dan wordt het tijd lijkt me om XS4all weer aan de nootjes te trekken, aan te geven dat je nummer niet goed geporteerd is. Als je oude nummer bij KPN weg komt en je daar aan alle contractuele verplichtingen voldaan hebt (dus geen rekening open hebt staan etc) moet XS4all in staat zijn je nummer over te nemen.
Weer eens gebeld met XS4ALL.De 1e lijns helpdeskmedewerker vertelde mij dat technici gisteren nog iets geprobeerd hebben zonder resultaat, lijkt mij alsof ze het binnen XS4ALL zochten maar goed. Ik heb em verteld waar ik dacht dat het probleem lag (ong beschreven zoals jij hier gepost hebt) Medewerker nam het ter kennisgeving aan maar ging niet in op de procedure. Nog steeds geen oplossing en ook geen idee wanneer het opgelost wordt. Er wordt contact opgenomen zodra het lek boven is...

Wachten, is het enige wat ik kon doen.

Ik kan en mag niets voor je doen om de eenvoudige reden dat ik hier niet namens mijn baas post maar namens mezelf (hint, zie mijn historie om een idee te krijgen wie mijn baas is) en je alleen hints kan geven waar je zijn moet. Sorry...

Je Bio op tweakers vertelt me veel meer dan ik zag in andere topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
Ik ben eindelijk bereikbaar! Tasslehoff je had helemaal gelijk. Ook de indruk die ik had dat ze het bij xs4all zelf zochten klopt ook zie mail van xs4all:

"....De fout is ontstaan tijdens de migratie van uw nummer; KPN behoort uw nummer te routeren naar XS4ALL, en KPN heeft verzuimd dat correct te doen.Dit klinkt nu heel eenvoudig, maar het was behoorlijk lastig te achterhalen dat hierin de fout zat, en dus niet in ons eigen netwerk..."

Tasslehoff bedankt voor het inzichtetlijk maken van het probleem en misschien zelfs het helpen oplossen ervan.

[ Voor 11% gewijzigd door videodok op 20-07-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL
Zal mijn huisadres in mijn bio zetten, kun je daar een kistje met uitgelezen whisky's heen sturen ;)
Pagina: 1