Internet weg na installeren wireless adsl router

Pagina: 1
Acties:

• creative86
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb recentelijk op de sportvereniging van een bekende van mij een wireless router van smc adsl router geinstalleerd (http://www.mycom.nl/Products/View/134957.aspx)
Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen.

Het enige probleem was dat ze een computer hadden staan voor het afhangsysteem (systeem waar je als lid je pas doorheen moet halen en een baan kan "afhangen" om daar te spelen)
Deze pc zit met een crosslink kabel op de huidige modem. (waarom crosslink? geen idee.) Mij is verteld dat de installateur dit nog nadrukkelijk heeft gezegd.

De situatie is nu als volgt:
Ik heb de router geinstalleerd en aan het modem verbonden. vervolgens heb ik in poort in van de router de crosslink kabel van de pc met het afhangsysteem gedrukt. Alles werkt, draadloos internet op de laptop. Alleen de pc met afhangsysteem kan gewoonweg geen internet connectie vinden.

Wanneer ik de crosslink uit de router haal en weer in het modem stop pakt de de internet verbinding zo weer op :S

Wellicht dat iemand me kan vertellen wat ik verkeerd doe? Misschien dat er nu een gewone utp kabel vanuit pc met afhangsysteem naar de router moet? of een crosslink tussen modem en router?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:11

lier

MikroTik nerd

Kan je eens testen of de bewuste computer wel werkt met een straight kabel
(dus afhang pc -> straight -> modem) ?

Kan je daarnaast de ipconfig /all posten in de gewenste (nieuwe) situatie ?

[ Voor 26% gewijzigd door lier op 02-07-2007 10:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom heb je voor een router gekozen? Vaak is dat helemaal niet nodig, aangezien het ADSL modem vaak dit al doet, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen aangezien je niet verteld wat voor modem je hebt.

Wat probeer je te bereiken, want een netwerk uitbreiden met WLAN doe je eenvoudiger met een los Access Point. Nu met een router creeer je alleen maar configuratie problemen, waar je ook al achter bent.

Maar goed, misschien zie ik het wel verkeerd, maar je geeft niet echt veel info.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC