[Shuttle] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Heb hier net een nieuwe Barbone PC in elkaar geknutselt voor een presentatie ruimte. Het is geen mega snel systeem maar dat hoeft ook niet.

Specificaties van de PC:
Behuizing/Mobo/Voeding: Shuttle SS30G2 Socket 775 SiS662 Chipset
Processor: Intel Celeron D 356 (Socket 775, Prescott)
Geheugen: Kingston ValueRam 1 GB DDR2 667Mhz
Harddisk: Samsung SpinPoint P80SD 80 GB
Optische Drive: Sony DDU1615SV 16/48 DVD/CD Drive

Nu treed het volgende probleem op.
Als ik de pc aansluit en aanzet dan krijg ik geen beeld. Ik sluit de monitor gewoon aan op de onboard videokaart. Ik hoor geen piepjes en ik zie geen vreemde ledjes branden/knipperen op het moederboard.

Ik heb het volgende geprobeert:
  • 3 verschillende monitors geprobeert. De monitors slaan niet eens aan.
  • Heb er een andere videokaart ingezet. Een Nvidia Quadro FX 330 op PCI-E. Ook 3 monitors geprobeert. Alle 3 slaan ze ook niet aan.
  • Heb ander geheugen geprobeert. Dit heeft geen effect. De 2 geheugenbankjes werken wel gewoon 100% in een andere machine.
  • Heb er net nog een gewone PCI videokaart in gehangen ook dit heeft geen effect op 3 monitoren.
Ik heb de op de shuttle website de FAQ geraadpleegt maar ook daar kan ik er niks over vinden. En heb de handleiding gedownload maar hierin staat alleen hoe je het bios in moet stellen.

Ook heb ik gezocht op google maar kan niks vinden over geen beeld met een shuttle. Heb wel veel andere problemen met shuttles gevonden.

Wat ik nog wil gaan proberen:
  • <Ander geheugen proberen (Zodra het binnen is)> Binnen gehad Zie hierboven voor resultaat.
  • Shuttle mailen
Is er iemand die misschien ervaring hiermee heeft of een oplossing weet of iets wat ik nog kan proberen? Of kan ik hier uit opmaken dat het moederboard van mijn shuttle dood is?

[ Voor 10% gewijzigd door Nozzie op 02-07-2007 09:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is meer dan genoeg wat je kunt proberen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Denk aan andere CPU proberen, deze CPU op ander moederbord, andere voeding proberen, CMOS clear (en controleren dat CMOS jumper sowieso goed staat) etc... etc...

Eerst troubleshooter doorlopen, dan pas indien nodig topic openen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.