Toon posts:

[MacBook] Krijg geen bluetooth-gprs verbinding via Nokia E61

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar bluetooth GPRS via mijn Nokia E61 werkend te krijgen.
Ik heb het juiste Modem script, de juiste instelligen (volgens mij) maar de Mac meldt "Er kan geen verbinding gemaakt worden met de PPP-server".

Instellingen in de Mac
CID-reeks: *99#
Gebruikersnaam: tmobile
Password: <leeg>
Modemscript: NokiaE61(NokMe)

Als ik dan op vervolgens op Verbind druk knippert het 3G icoon op mijn telefoon.Kort daarop krijg ik de foutmelding.
Op mijn telefoon heb ik niets ingesteld maar daar heb ik dan ook niets over gelezen.

Kan iemand me helpen? :>

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb hier ook vaak mee gerommeld i.c.m. een samsung E900 en een Palm Treo 650.
Op de samsung heb ik het ooit werkend gekregen, maar daarvoor heb ik ooit ergens speciale modemscripts gedownload. Gevonden via het MacOSX.nl forum.

Vaak is het voor je eigen telefoon gewoon het starten van een zoektocht op internet.
Al verschillende fora doorzocht? Mac of Telefoon specifiek?

Je foutmelding is me iig bekend, maar het verschilt per telefoon hoe het opgelost kan worden (volgens mij).

Misschien kun je de T-mobiel helpdesk een keer bellen. Wie weet hebben ze een antwoord voor je.

edit:
oh, ik lees dat je al een modemscript hebt gedownload!
probeer dan eens in de CID-reeks ipv *99# eens "internet" in te vullen (zonder de "").
internet zou het toegangspunt in je foon moeten zijn.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor een Nokia 6233 heb ik het aan de praat gekregen door voor de CID-reeks *99***1# te nemen en voor gebruikersnaam "internet" en het wachtwoord leeg. Het modemscript staat op dit moment ingesteld als Nokia Infrared, maar volgens mij maakte dat weinig uit. Als je een modemscript nodig hebt, kun je hier kijken. Daarnaast staan daar ook instellingen voor diverse GPRS netwerken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Is de naam van het toegangspunt in jullie telefoon dan ook 'internet'?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, dat is ook internet. Moet er wel bijvertellen dat dit voor KPN is :) Ik weet niet bij welke provider je zit?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 15:18
Support de E61 niet Bluetooth PAN? Volgens Wikipedia wel en met mijn Samsung i600 kan ik dan met 1 klikje in het Bluetooth menu connecten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb T-Mobile.

@DJ Buzzz ik kan volgens mij maar via een manier connecten. Dat is via Internetverbinding -> Bluetooth in Mac.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Je hebt ieg een modemscript nodig waar de APN in vermeld is.
Zal straks even sleutelen heb er eentje gemaakt voor mijn E61 (toendertijd) en Vodafone zal kijken of het ook met T-Mobile werkt...

Moet alleen even zoeken waar ik hem gelaten heb!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Zo perfect zijn Ballebek.

Ik heb inmiddels echt alle mogelijke combinaties wel gehad :O

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik gebruik ook T-Mobile, met een iPAQ. Als gebruikersnaam en wachtwoord heb ik tmobile. Ik heb begrepen dat het niet uitmaakt wat je gebruikt, als gebruikersnaam en wachtwoord maar niet leeg zijn. Misschien is is dat alleen zo voor HP.

Ook al geprobeerd met een wachtwoord?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het met mijn Nokia E65 op de volgende manier gedaan, met de modem scripts "3G Nokia CID1" van "Ross Barkman's Homepage".

Ik heb Telfort, maar T-Mobile zegt het volgende over de juiste instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://got.broes.nl/tmobile-gprs-settings.png

En ik heb de volgende instellingen bij Bluetooth Preferences, wanneer ik de telefoon configureer als datamodem:
Afbeeldingslocatie: http://got.broes.nl/nokia-e65-bluetooth-modem-mac.png

Dus in jouw geval:
Username: tmobile
Passw: tmobile
GPRS CID String: Internet

Hope it helps

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_

Het is gelukt met behulp van de instelling/scripts van tonyisgaaf!
Ik tik dit stukje nu via mijn E61 op de Mac! En het werkt nog redelijk snel ook 8)

Allemaal super bedankt voor de hulp :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 15:30 ]

Pagina: 1