Ik heb een interne cardreader in mn PC die een aantal stationletters aanmaakt. Ook staat er door die (usb) cardreader telkens een icoontje in de systray (safely remove hardware). Omdat ik het ding meestal niet gebruik stoor ik me hieraan. Als ik in device manager het betreffende 'mass storage device' disable dan zijn die stationsletters en het systray icoontje weg. Precies wat ik wil.
Nu zoek ik echter een manier om dit met een shortcut of hotkey te kunnen doen. Dat gaat wat sneller dan eerst allemaal menuutjes aan te klikken. Default zal ik hem dan op disabled hebben staan, en als ik de cardreader wil gebruiken wil ik dmv een toetscombinatie/shortcut het apparaat enablen en weer disablen als ik hem niet meer gebruik.
Ik heb het progje AutoHotKey geprobeerd, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld. Volgens mij moet dit heel simpel kunnen door een commando als 'rundll32.exe /enabledevice:usb002' (oid
). Heeft iemand een idee hoe ik bovenstaand eenvoudig kan bewerkstelligen?
Nu zoek ik echter een manier om dit met een shortcut of hotkey te kunnen doen. Dat gaat wat sneller dan eerst allemaal menuutjes aan te klikken. Default zal ik hem dan op disabled hebben staan, en als ik de cardreader wil gebruiken wil ik dmv een toetscombinatie/shortcut het apparaat enablen en weer disablen als ik hem niet meer gebruik.
Ik heb het progje AutoHotKey geprobeerd, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld. Volgens mij moet dit heel simpel kunnen door een commando als 'rundll32.exe /enabledevice:usb002' (oid
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 02-07-2007 01:39 ]