[DDR2] Verschillende repen bij verschillende channels...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 23:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik wil morgen graag nieuw geheugen in mijn pc stoppen, omdat de 2GB niet meer voldoet in mijn Vista Ultimate configuratie. Ik wil dus graag 2GB erbij kopen (2x1).
Ik heb nu op dit moment in dual channel 2x1GB Elixir DDR2-800 CL5 geheugen draaien. Maakt het nu uit als ik er van een ander merk en dus waarschijnlijk ook met een andere chipverdeling 2x1GB erbij prik die dan in zijn eigen hoekje in dual channel draait. Met andere woorden werkt dit samen met het andere dual channel pakket?
Geheugen met andere latencies zou ook nog een optie zijn, wat dus CL4 zou betekenen. In hoeverre zou dit dat een probleem veroorzaken als bovenstaand probleem schijnt te werken?

Vriendelijk bedankt!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

als je slim doet neem je modules met zelfde specs (snelheid/latency etc) als die anderen. Dan weet je zeker dat het werkt :)

dat lijkt míj het beste

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 02-07-2007 01:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 23:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb iig al in de RAM FAQ gelezen dat de latencies niks uitmaken, de laagst gekozen snelheid wordt gekozen. Daarnaast moet ín de set geen verschil zijn, maar de vraag is dus of er verschil mag zijn tussen de setjes ;(

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tsja, het is moeilijk te zeggen hoe je mobo d'rop gaat reageren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Het is een beetje afhankelijk van je chipset/CPU, denk ik.
Ik heb zelf 2x512 en 2x1024 erin (P965 chipset), en omdat beiden dualchannel kitjes zijn, kan het geheel als dualchannel werken. Je moet alleen zorgen dat de volgorde klopt, dus voor ieder channel eerst 512 en dan 1024, of andersom.
2x1024 + 2x1024 zal dus ook gewoon werken, ook al zijn het niet dezelfde kitjes.
Ik garandeer alleen niet dat alle chipsets dit kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 09:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe verwacht je dat we hier uitsluitsel over kunnen geven als je met geen woord rept over welke chipset je hebt en wat voor chips er op je huidige modules zitten?
Beide zaken die volgens het PMG Beleid vereist zijn als je een topic over geheugen wilt openen

Veiligste: zoek exact dezelfde merk + model DIMMs en zorg dat ze ook zelfde chips hebben
Ook goed: zoek willekeurige merk/model DIMMs en zorg dat ze dezelfde (type en hoeveelheid) chips hebben
Niet 100%, maar meestal goed genoeg: zoek willekeurige DIMMs die in QVL van mobo staan

Of koop gewoon random DIMMs die aan specificaties voldoen en probeer ze op goed geluk. Waarschijnlijk werkt het, maar garantie daarop heb je allerminst.

Keuze is aan jou, en bovenstaande had je op basis van de RAM FAQ ook kunnen verzinnen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.