[Geluidsoverlast] Ati x1650pro

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Hallo

Ik heb nu al een tijdje een ati x1650pro in de AGP uitvoering, en ik ben zijn lawaai nu meer dan zat. Voorheen, dus met mijn vorige grafische kaart, was de pc fluisterstil, maar met de komst van deze Ati is het echt oordoppen geblazen. Nu weet ik niet of ik zou moeten proberen de fan-snelheid gewoon lager te zetten, of dat dit de videokaart zou belemmeren in zijn werk? Zelf denk ik eraan om een nieuwe fan erop zetten, waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar de Zalman VF700 of VF900.
Maar moet ik niet misschien eerst nog eens wat anders proberen, voordat ik mijn graka ga verbouwen?

Vriendelijke groet, Murk

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:56
Probeer de huidige temperaturen eens uit te lezen, als deze ondanks het hard draaien v/d fan erg hoog zijn kan het er ook aan liggen dat je kast zelf niet voldoende warmte afvoert. Verder zou je je fan kunnen vervangen, stofzuigen, of inderdaad de snelheid kunnen regelen met bijv. Speedfan.

Mocht het allemaal niet baten, dan zou je je videokaart kunnen vervangen door een exemplaar welke stiller is.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 12:26
Heb zelf ooit een Zalman VFxxx gezet op een 9800pro, snort nog steeds heel zachtjes en tevreden. Alleen aan te raden voor de echte tweaker, als je de koeler zelf vervangt krijg je natuurlijk geen garantie meer op je kaart.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Andries, ik hoop dat je bedoelt dat ik mijn Ventilator zou kunnen vervangen? niet gelijk de hele graka..

edit 1:De temperatuur is idle tussen de 46 en 48 graden.

edit 2: Met ati tray kan ik de fan op 50 % van normale snelheid zetten en blijft temperatuur gelijk bij idle, maar ik denk niet dat dat zo blijft wanneer hij druk is met 3d-bewerkingen uitvoeren..

edit 3: bij de 3d renderer blijft de temp rond de 71 graden hangen.

[ Voor 48% gewijzigd door Murk op 02-07-2007 01:21 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Murk schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:09:
Andries, ik hoop dat je bedoelt dat ik mijn Ventilator zou kunnen vervangen? niet gelijk de hele graka..

edit 1:De temperatuur is idle tussen de 46 en 48 graden.

edit 2: Met ati tray kan ik de fan op 50 % van normale snelheid zetten en blijft temperatuur gelijk bij idle, maar ik denk niet dat dat zo blijft wanneer hij druk is met 3d-bewerkingen uitvoeren..

edit 3: bij de 3d renderer blijft de temp rond de 71 graden hangen.
Als het goed is kan je bij ATI Tray Tools een automatische temp/RPM regelaar instellen, zit in tabje overclocking dacht ik. Daar kan je instellen dat die dus zachtjes draait bij idle, en harder gaat blazen bij belasting. (aan de hand van temps)
Mocht je dat niet stil genoeg vinden (ikzelf niet iig) dan moet je of een alternatieve koeling op die kaart doen of zoals iemand anders al zei, een kaart nemen die standaard stiller is, of zelfs passief wordt gekoeld...

Home Assistant Configuratie V&A

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:36
Alex Picard schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:54:
Heb zelf ooit een Zalman VFxxx gezet op een 9800pro, snort nog steeds heel zachtjes en tevreden. Alleen aan te raden voor de echte tweaker, als je de koeler zelf vervangt krijg je natuurlijk geen garantie meer op je kaart.
Verschilt per fabrikant. In de praktijk haal je gewoon de koeler eraf, schroef je er de originele weer op en stuur je em RMA...

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat zien ze wel. Want doordat je de schroeven eraf/erop draait maak je hele kleine schroefdraad krasjes.
Let tevens op: op veel van dat soort zwarte schroefjes zit op de schroefdraad een beetje blauwe verf. Als die beschadigd is dan zien ze dat je de schroef een keer eruit gehad hebt.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
BiG-GuY schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:53:
[...]

Als het goed is kan je bij ATI Tray Tools een automatische temp/RPM regelaar instellen, zit in tabje overclocking dacht ik. Daar kan je instellen dat die dus zachtjes draait bij idle, en harder gaat blazen bij belasting. (aan de hand van temps)
Mocht je dat niet stil genoeg vinden (ikzelf niet iig) dan moet je of een alternatieve koeling op die kaart doen of zoals iemand anders al zei, een kaart nemen die standaard stiller is, of zelfs passief wordt gekoeld...
Klopt en heb ik ook gedaan, maar zelfs bij 50% snort hij nog duidelijk hoorbaar, of moet ik hier maar mee leven?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Als het nog te irritant snort naar je zin, vervang je de koeler gewoon.
Murk schreef op maandag 02 juli 2007 @ 00:42:
waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar de Zalman VF700 of VF900.
Mind you, ik heb een X1600Pro en de VF700 paste daar niet op. Je controleert dat best voor je zo iets aankoopt.

Yes, but no.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
mieJas schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:49:
Als het nog te irritant snort naar je zin, vervang je de koeler gewoon.

[...]

Mind you, ik heb een X1600Pro en de VF700 paste daar niet op. Je controleert dat best voor je zo iets aankoopt.
Volgens de beschrijving moet 'mijn' gekozen VF700 op de x1600 series te plaatsen zijn, het zou helpen als jij de beschrijving van jouw VF700 kan opzoeken ? Of de handleiding? Kijken of ze het al aangaven dat hij daar niet op past.

Pagina: 1