Amerikaanse Wii importeren zonder bijbetalingen

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224934

Topicstarter
Ik heb dus de volgende vraag:

Ik wil in Amerika een Nintendo Wii kopen, en deze vervolgens met een paar spellen meenemen naar Europa. Ik ben op de hoogte van de regioprotectie dus de spellen die ik wil spelen moet ik dus kopen in Amerika, of van Amerikaanse verkoopsites die 'shippen' naar Nederland. Importeren dus.

Dat is ook niet mijn vraag. Mijn vraag is of
- de Nintendo Wii aan te sluiten is op Europese TV's..,
-de benodigde stroomtoevoer of wat dan ook (spanning wellicht) ook goed gaat in Nederland -> dat wanneer je de stekker er in Europa in doet dat die niet uit elkaar springt door een te hoge spanning

- Het vervoerbaar is via het vliegtuig
- Je, wanneer je bij de douane komt, niet extra import hoeft te betalen, etc, etc, etc..

Mensen met kennis,
Alvast ontzettend bedankt voor het beantwoorden van deze 4 vragen!! :)
Dankbaar _/-\o_

Gr, Thedafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-04 08:18
de douane zal een probleem kunnen zijn, je mag per bezoek aan een land van buiten de EU voor 175 euro aan producten meenemen.
in amerika zal je de Wii niet snel voor onder de 230 euro kunnen kopen denk ik, dus dan kom je erbovenuit. indien je een tweedehands wii aanschaft en je krijgt een officiele bon mee dat hij niet meer dan 175 euro heeft gekost heb je geen probleem.

de wii heeft in nederland een waarde van 244 euro (goedkoopste wat ik gezien heb) en dus is een nieuwe amerikaanse of japanse wii ook voor de douane 244 euro waard. de spellen die je er koopt komen daar nog bovenop. tweedehands zijn de wiis natuurlijk goedkoper, dus als je een bon kunt regelen waarop staat dat hij tweedehands is, dan kun je het klaarspelen.

in mijn ervaring doen ze niet moeilijk over spelletjes enzo, maar als ze je willen pakken dan mogen ze het wel, ook op die spellen die snel een waarde van 50 dollar per stuk hebben.

ten slotte, je zult indien je met meerdere personen reist de boel niet mogen verdelen over meerdere mensen, dat je samen met je vriendin reist bijvoorbeeld, en dat zij ook de helft van de Wii invoert. zij mag wel de spellejtes meenemen natuurlijk, en jij de console dan heb je het wel weer voor elkaar.

de belasting tenslotte betaal je over het volledige bedrag, niet over het deel wat boven de 175 euro uitkomt, het is dan gewoon 19% over de nederlandse waarde, en daarbovenop de invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
oh ja, en dan nog wat over je zorgen omtrent de aansluiting enzo. ik heb afgelopen maand een digitale camera gekocht in amerika die inclusief verzending alsnog bijna 20% geodkoper uitviel dan in Nederland, en natuurlijk heb jij met je USAWii een product in handen met de beroemde en beruchte irritante amerikaanse plattepootjes stekker. die past hier natuurlijk niet in het stopcontact, maar bij bijvoorbeeld de Action (heb ik gedaan) koop je voor 1,5 euro een verloopreisstekker, waar je elke stekker een europese maakt. dus dat is geen probleem

dan je probleem over 50 of 60 hertz, ik denk dat in een Wii een adapter zit, en als ik mijn telefoon adapters, maar ook mijn camera-oplader bijvoorbeeld, check dan staat er vrijwel altijd op 50-60 hertz, en dat geld ook voor het voltage, meestal willen ze 100 tot 240 volt hebben, dus zowel hun 110 als onze 230 vallen daar binnen.
de apparaten die er niet tegen kunnen zijn dingen die met warmte te maken hebben, zoals ovens, tosti-ijzers, strijkbouten, frituurpannen etc. (ik heb honger!), ik ben tijden op zoek geweest in Nederland voor zo'n ding met 50-60 Hz ondersteuning maar niet gevonden. Bij alle andere apparatuur zoals DVD spelers etc. is het tot nu toe altijd 50-60 en 100-240 geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Arokh schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:41:
de douane zal een probleem kunnen zijn, je mag per bezoek aan een land van buiten de EU voor 175 euro aan producten meenemen.
in amerika zal je de Wii niet snel voor onder de 230 euro kunnen kopen denk ik, dus dan kom je erbovenuit. indien je een tweedehands wii aanschaft en je krijgt een officiele bon mee dat hij niet meer dan 175 euro heeft gekost heb je geen probleem.

de wii heeft in nederland een waarde van 244 euro (goedkoopste wat ik gezien heb) en dus is een nieuwe amerikaanse of japanse wii ook voor de douane 244 euro waard. de spellen die je er koopt komen daar nog bovenop. tweedehands zijn de wiis natuurlijk goedkoper, dus als je een bon kunt regelen waarop staat dat hij tweedehands is, dan kun je het klaarspelen.

in mijn ervaring doen ze niet moeilijk over spelletjes enzo, maar als ze je willen pakken dan mogen ze het wel, ook op die spellen die snel een waarde van 50 dollar per stuk hebben.

ten slotte, je zult indien je met meerdere personen reist de boel niet mogen verdelen over meerdere mensen, dat je samen met je vriendin reist bijvoorbeeld, en dat zij ook de helft van de Wii invoert. zij mag wel de spellejtes meenemen natuurlijk, en jij de console dan heb je het wel weer voor elkaar.

de belasting tenslotte betaal je over het volledige bedrag, niet over het deel wat boven de 175 euro uitkomt, het is dan gewoon 19% over de nederlandse waarde, en daarbovenop de invoerrechten.
het moet toch mogelijk zijn om op de luchthaven zelf taxvrij een Wii te kopen? De luchthavens waar ik al geweest ben hebben meestal wel een assortiment aan spelconsoles staan.
De beperking waar jij trouwens over spreekt is ook wat je "duty free" mag meenemen. Als je over dat bedrag gaat mag je bijbetalen.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 11-07-2007 14:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
je kunt wel zeker duty free kopen, maar helaas geldt die kreet alleen ervoor dat je geen tax in amerika hoeft af te dragen als je hem daar koopt. Je kunt ook een BTW bon vragen en op de luchthaven je tax terug krijgen, ook dan koop je duty free. In alle gevallen zul je echter niet boven die 175 euro mogen komen om iets in te voeren, of je het nu op amazon, bij de wallmart of op La Guardia koopt. Nederland maakt het niet uit waar het vandaan komt, als het maar niet meer waar dis hier dan 175 euro, dan mag je alles meenemen (binnen de wet :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
oh ja, ik heb net een Wii gekocht (nederlandse) maar op deze adapter staat wel 50 hz, 230 volt, dus wat dat aangaat gaat mijn verhaal wellicht niet op. wie weet kun je een nederlandse adapter ergens scoren (EU) want vanbinnen zullen de Wii ongetwijfeld met dezelfde spanning werken...
Pagina: 1