Toon posts:

Windows XP64 en/of Vista 32-bit

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende overweging waard.

Windows Vista 64-bit heb ik mogen aanschouwen en het eerste wat mij opviel is dat Windows Vista zélf al ruim 800MB behoeft en daar zit geen megabyte aan superfetcher nog bij, dus dit is het laagste geheugenverbruik wat ik kan bereiken. Drivers gaan allemaal prima, maar het voeld me veel te log. Mijn AMD64 3800+ heeft hier toch moeite mee. Sommige dingen gaan echt heel vlug, maar gamen is bud.

De 64-bits versie staat op mijn DVD en deze kon ik testen zonder activatie mét mijn eigen gekochte licentie.

Windows Vista Home Premium 32-bit is de versie die ik geactiveerd heb en dit is mijn main OS, maar ik sta te denken om ook te experimenteren met een 64-bits OS en dat zal dan zijn Windows XP 64-bit en deze is welliswaar zwaarder als de normale XP, maar verregaand lichter als Vista 64-bit en dat merk je übergoed.

Nu mijn kernvraag van deze topic welke ik in de search niet duidelijk genoeg bevestigd kan krijgen:

64-bit games en applicaties die voor de 64-bitter voor Vista gemaakt worden; draaien deze dan ook op Windows X64? Ik weet dat ik dan met DX9 zit, maar ik heb een DX9 kaart dus dat is geen issue.
Is het dus zo dat ook moderne 64-bit software standaard zal werken onder Windows XP64? Het is toch ook een 64-bit OS en wel een die op mijn videokaart na alles uit de doos herkent en helemaal bij is met Nlite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie even niet in waarom je dit niet in de lopende discussie in [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie verwerkt eerlijk gezegd :)

Ook al gaat het daar om Vista 64/32bits, XP-64bits is een andere codebase (2003) dan 32bits XP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik, maar ik dacht dat het louter voor Vista was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf vista op mijn 3800+, heb er wel 3 gig ram in zetten en heb aero glass uitgezet, maar in games werkt het wel snel genoeg, maar het is volgens mij wel zo dat het in xp veel sneller gaat, vista heeft van die vage services die de snelheid naar beneden halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het anders zit:

ik denk dat Windows Vista zo bezig is met zijn superfetching dat het soms niet meteen reageert op een commando. Daarbij is het ook een nieuw OS en laten we eerlijk zijn dat alles wat DirectX9 is geëmuleerd moet worden en emulatie zonder prestatieverlies ken ik niet op de PC.

Onder Windows X64 lopen games wel een ruk beter en zelfs beter dan onder de 32-bitter van XP.
Ik dacht dat 64-bit vertraagde vanwege de emulatie van 64 naar 32-bit, maar het is net alsof een nieuwe CPU heb; zoveel verschil.

Ik vind Vista 64-bit een domper, echt waar, maar het is veel te zwaar beladen en de kernel is veel te groot. Ook moet er zoveel ingeladen worden dat je al 800 MB in gebruik hebt voordat superfetcher en co aan de gang gaan.

Zoals ik al zei zijn er ook veel dingen in de 64-bits Vista die wel heel vlug gaan, maar gamen is hier onder Vista huilen met de pet op blijkt nu ik daadwerkelijk 2 uur heb zitten te gamen en zolang game ik nooit.