Persoonlijk kan ik daar goed over oordelen
ik heb namelijk de Elsa GF2, overgeclocked naar 380/250 met TBird 1100
me buurman heeft Radeon 64mb ViVo op 195/195 met TBird 1200.
Mijn Geforce is toch DUIDELIJK sneller

en visueel niet eens echt anders, we hebben allebij kwalitatief goeie 21" monitoren, dus het verschil heb ik ook goed kunnen zien.
Radeon is weldegelijk iets scherper, voor de rest vind ik de redeon niet mooier, wel iets anders... Drivers vind ik daarnaast niet echt relaxt, wel netjes en mooi verzorgt. Zal wel iets te gewend zijn aan het gemak van de Nvidia Drivers. Overclocken van Radeon valt weer iets tegen.
Conclusie, ben je een echte diehard gamer of speedgoeroe dan is de GF2 de beste keus.
Het beste is uiteraard om het vercshil zelf waar te nemen. Ik ben zelf erg kritisch en dit is wat ik er van vind...
Veel mensen hier zullen suggestief reageren op je vraag. Ik heb ze juist echt kunnen vergelijken. Daarnaast blijft het ook altijd een eigen mening.
De Radeon is een goeie degelijke kaart, maar voor mij niet snel genoeg.
Wat je nu ook veel ziet is dat door de machtspositie van Nvidia er een aantal personen overspringen naar ATi omdat macht bij sommige personen negatieve invloed oproept. Dit zie je ook goed bij AMD en Intel. Ik ben absoluut niet pro-iets. Het blijft bij fijten... Dat een GF2GTS _sneller_ (hoeft niet BETER te zijn) is als een Radeon is ook gewoon een fijt. Sommige willen daar absoluut niet aan en blijfen strijden voor ATi, erg grappig om te zien

Persoonlijk zoek ik altijd het beste op met een gemiddeld prijskaartje. Das meestal niet de beste prijs/prestatie, want echte snelheid is altijd duur.