streaming server software: video streamen vanaf pc naar pc

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:19
ik ben bezig een oudere pc te gebruiken als een soort NAS
nu wil ik al mijn video's en mp3's hierop zetten die ik dan kan "streamen" naar mijn andere pc via een 100Mbit netwerk.
bestaat er een soort serversoftware waarop je inlogt met wachtwoord en dat je dan een lijst met alle video/mp3's en als je daar op klikt dat die video/mp3 automatisch gestreamt wordt naar je pc?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Je hebt Media Center software van Microsoft en Linux, dit zijn gehele OS'en speciaal ingericht voor het afspelen van multimedia bestanden.
Je richt de oude PC in als webserver en installeert een Media Center op een goede PC en genieten maar.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• oddish2211
ik bedoel meer dit
op de NAS pc draai je een soort server
op de gewone pc log je met software in op die server en je ziet dan een lijst met muziek/video en bijv dubbelklik erop en dan speelt hij dat af

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Het zal wel niet helemaal zijn wat jij wilt, maar zoals je het nu zegt lijkt het verdacht veel op een 'normale' directory share.

Gewoon een share aanmaken en gaan, dan werkt het precies zoals je nu zegt.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

(jarig!)
oddish2211 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:48:
ik bedoel meer dit
op de NAS pc draai je een soort server
op de gewone pc log je met software in op die server en je ziet dan een lijst met muziek/video en bijv dubbelklik erop en dan speelt hij dat af
Je bedoeld een normale windows share :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• oddish2211
maar bij een windows share streamt hij het toch niet? hij download eerst alles en dan speelt hij het toch af?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Een Windows share kan ook bestanden streamen, zou zeggen probeer het uit.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
oddish2211 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:55:
maar bij een windows share streamt hij het toch niet? hij download eerst alles en dan speelt hij het toch af?
Hij buffert een paar seconden en gaat dan spelen.

Het lijkt alsof je een uPnP-server zoekt en bijbehorende clients zoekt. Het is een standaard dus in allerlei varianten te vinden. Er zullen wel wat verschillen zijn maar de uPnP-servers die ik ken hebben allerlei zoekingangen op bestandseigenschappen. Titel, artiest, jaar etc. Verder is het gemaakt om apparaten elkaar te laten vinden waardoor de configuratie nóg makkelijker is dan het maken van een Windows-share.

Zelf ben ik trouwens al weer terug naar een share want uPnP was erg traag maar dat kan ook liggen aan de software die ik gebruikte.

[ Voor 34% gewijzigd door xtra op 01-07-2007 22:06 ]

Verwijderd

Hij stuurt de rauwe data zoals die op je schijf staat naar je computer, die gaat het dan decoderen en afspelen. Dit kan prima realtime, doe ik ook regelmatig, en een iso laden over je netwerk gaat ook prima.

edit: eerst F5 en dan reply, we weten het allemaal en ik vergeet het weer s ;) maar ik had het iig over een windows share, niet over UPnP

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 22:01 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Twonkyvision of VLC-player kan ook streamen

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

vlc player ondersteund zoiets, dan moet je op beide pc's wel vlc player hebben. Of daar ook een website plug-in voor is weet ik niet. Maar VLC player kan wel files streamen naar het netwerk (broadcast) of via http laten opvragen.

ActueleWind

• oddish2211
Lurge schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:04:
vlc player ondersteund zoiets, dan moet je op beide pc's wel vlc player hebben. Of daar ook een website plug-in voor is weet ik niet. Maar VLC player kan wel files streamen naar het netwerk (broadcast) of via http laten opvragen.
dat via http laten opvragen dat is misschien wat ik zoek
ik ga er even achteraan

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Maar waarom wil je streamen?

Met een Windows share gaat de speler ook direct spelen en wordt niet eerst de film/muziek helemaal geladen.
Pagina: 1