Toon posts:

connectie probleem macbook pro

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb sinds enige tijd een probleem met de wireless internet verbinding bij mijn moeder.
Elke keer als ik daar probeer te connecteren geeft hij gwn de melding: "er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het airport-netwerk 'philips wifi' "
Nu ik heb die probleem zowel toen het netwerk nog onbeveiligd was en nu nu het beveiligd is. Maar het rare van de hele zaak is, is dat het soms gwn wel werkt! het verbindt dan zonder enig probleem.

En waarom post ik dit bij apple talk? omdat het enkel met mijn macbook pro is, al mijn windows pc's
doen het perfect draadloos. Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken?

MvG,
BoD

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Heb je alle Apple software updates geinstalleerd? Dit heeft in het verleden al veel vreemde dingen opgelost.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Zoals tAnk al zegt, download de updates. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn macbook pro (c2d) icm met airport express. Na een bepaalde update was het over.

Succes

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
Heb je veel last van andere draadloze netwerken in de buurt?

Ik heb zelf nl. het probleem gehad dat andere netwerksignalen mijn eigen signaal overstemden.

Wat je kunt proberen is het het kanaal van je wireless router te veranderen.
Meeste routers staan namelijk ingesteld op kanaal 6 of 11 (als ik het me goed herrinner), omdat dit de meest ruisvrije kanalen zijn.

Zo heb ik het zelf nl. opgelost.

edit: alleen mijn iMac had last van dit probleem alle windowsbakken deden het idd goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Forceworks op 02-07-2007 11:49 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
't kan ook helpen om vlak voordat je de verbinding gaat maken de router even van de stroom te halen en weer aan te sluiten.

• Forceworks
MahRain schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:16:
't kan ook helpen om vlak voordat je de verbinding gaat maken de router even van de stroom te halen en weer aan te sluiten.
Dat lijkt me nu niet de prettigste oplossing.
Zeker niet als er anderen tegelijkertijd aan het werken zijn en internet gebruiken.
Die situatie moet je niet willen.

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb het probleem ook wel eens gehad, het lag toen aan het type beveiliging waarbij ik de key invoerde, 64<->128 bits wep<->wpa etc, kijk even of dat identiek is aan het ingestelde van de router.

• Forceworks
Idd, soms kan het ook in de exacte beveiligingssoort zitten.
Dat je uit het lijstje met beveilingstypen net een andere soort moet kiezen.
Bijvoorbeeld ipv de standaard wep keuze de wep-hex keuze.
Pagina: 1