Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Accuspanning onder belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 3.012 views sinds 30-01-2008

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ik rij prive tussen de 2000 en 3000 km (voor mn werk in de maand:)
en m'n accu gaf laatst de geest, omdat hij niet genoeg opgeladen wordt.
(dus ik moest drie keer iemand met een startkabel zoeken terwijl je voor een
groen stoplicht staat met een bus achter je)
Nu ga ik een 2e hands accu kopen, maar hoe moet ik 'm meten onder
belasting, is het genoeg om 'm met draaiende motor te meten ?
En hoe meet je de ampere, want met een gewone multimeter gaat dat niet.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ga niet klooien met een gebruikte accu. De ergernis die dat op den duur kan opleveren weegt veel zwaarder dan die paar tientjes die een nieuwe accu meer kost, zeker gezien het aantal km dat je zakelijk rijdt.
Een accu vervangen hoort bij een auto nu eenmaal bij periodiek onderhoud. Laat eventueel je dynamo en spanningsregelaar controleren om uit te sluiten dat de oorzaak daarin zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 01-07-2007 20:35 ]

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja bedankt, (nb het is een andere auto voor m'n werk) ik had alleen het idee om niet in een oude auto een nieuwe te hangen maar je weet idd niet of een 2e handse goed is. Ik zag op marktplaats een die 4 maanden gebruikt is en een jaar zo nu en dan aan een druppellader heeft gehangen. Die accu kost 20,- een nieuwe 45. Zal 's kijken wat ik doe. NB ik ga idd ook de auto morgen laten nakijken. Mijn accu levert gewoon 12,6 v , (en 8 onder belasting)

Ik las net dit : Een batterij slijt hard als die niet gebruikt wordt. Hoelang liggen die batterijen niet in de rek? Zelfs een goede Yuasa batterij, elke dag aan een druppellader is zo dood als een pier na een jaar. Het sulfateren van de platen is dan te erg geworden.

Met andere woorden, hij moet zo nu en dan gestart worden , dus dan heeft het geen zin die bovenstaande te kopen. Of zijn er mensen met andere ervaringen?

[ Voor 44% gewijzigd door Opteronx4 op 01-07-2007 21:06 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kan die 25 euro er echt niet af?

Koop gewoon een degelijke nieuwe met "slijtindicator"

Heeft ook een computer!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja ik hoop dat de auto het nog waard is :) nb hoe werkt een slijtindicator ? vroeger had je in die golfjes gewoon een volt en ampere meter ! NB Citroen ax 1992 , 110000 km

[ Voor 9% gewijzigd door Opteronx4 op 01-07-2007 23:48 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

8 volt onder belasting ? das vreemd, waar meet je dat ? Normaal zou je op de accu ongeveer 12 tot 12,8 volt moeten meten. Als je dan de auto start en de dynamo werkt goed zal hij meestal doorlopen tot 13,4 - 13,8. zet je de motor stil valt hij weer terug. Zo kan je dus zien of de dynamo werkt. 8 volt is echt veel te laag en geeft dus met een draaiende motor aan dat de dynamo niet genoeg kan leveren (omdat de accu het al helemaal niet meer aankan dus, anders zij hij niet terug vallen)

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Er zit een accuman om de hoek, en die heeft het gemeten onder belasting (uit de auto) ik ga morgen naar de garage. (Ik heb ook begrepen dar de auto geen accu nodig heeft als ie eenmaal loopt.) Maar wat je zegt, die accu is gaar.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Denk eerder dat de spanningsregelaar van je dynamo de geest heeft gegeven. Zoals hierboven al gezegd wordt, moet de dynamo 13,6 volt leveren. Doet hij dit niet zal je accu steeds leger worden , simpelweg om dat hij niet bijgeladen wordt.

Check je dynamo dus, het probleem is niet de accu.

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad. Op een gegeven moment nog maar 7 volt. Het was ook winter. De accu leek zwaar dood maar de dynamo was naar de gort. Dezelfde accu levert nu nog steeds keurig iets van 14 volt.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:31

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Opteronx4 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:27:

m'n accu gaf laatst de geest, omdat hij niet genoeg opgeladen wordt.
Een accu kan niet kapot gaan omdat hij niet genoeg opgeladen wordt. Een accu kan hoogstens leeg raken.
Als tijdens het rijden de accuspanning daalt of zelfs je motor uit gaat vanwege te lage accuspanning dan is niet je accu stuk maar je dynamo.
Opteronx4 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:47:
(Ik heb ook begrepen dar de auto geen accu nodig heeft als ie eenmaal loopt.)
Een benzineauto heeft altijd stroom nodig als je wil rijden (bougies). Een ouderwetse diesel niet, maar een moderne diesel met inspuitcomputer (of zelfs elektrische brandstofafsluiter) wel. Je zou zonder accu kunnen rijden maar dan moet je dynamo het wel doen.

Ik zou eerst even bij een garage langsrijden om te kijken wat er nu stuk is voordat je ongezien geld gaat uitgeven.

[ Voor 43% gewijzigd door Maasluip op 02-07-2007 07:54 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
PS ik heb de accu zelf opgeladen met lader aan netstroom, en de accuman constateerde dat ie nog maar 8 volt onder belasting gaf, maar de garage zal uitsluitsel geven. Verder hoor je vaak dat als ie niet opgeladen wordt de platen sulfateren, (diep ontladen) Hij moet toch genoeg opgeladen en weer gestart worden ?

Verwijderd

Als ie los uit de auto is gemeten en dan maar 8 volt geeft, geladen en wel, heb je of niet goed geladen of hij is idd kapot.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja precies, (ik heb m trouwens al eerder met een andere oplader geladen) ik zal zo ook 'm meten met draaiende motor om te kijken of ie wel opgeladen wordt.

• Ray

Ray

Opteronx4 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:19:
Ja precies, (ik heb m trouwens al eerder met een andere oplader geladen) ik zal zo ook 'm meten met draaiende motor om te kijken of ie wel opgeladen wordt.
zie mijn post boven ergens, daar staat waar je op moet letten als je hem meet met stilstaande / lopende motor.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja doe ik bedankt, en sommige accu's op martkplaats zijn nieuw of kortgebruikt, ik zag er een van 2 maanden oud, daar kan geen winkel tegenop.

Verwijderd

Geen garantie. Daar kan je ook niet tegenop.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Nee, maar als ik er een probleem mee krijg breng ik 'm terug, (je moet een kleine gok nemen als je het goedkoop wilt oplossen)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

koop gewoon een nieuwe accu man..

je brengt em terug als de 2ehands accu niet goed is? ik zou als verkoper de deur in je gezicht dichtslaan. garantie tot aan de deur.

8)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja waarschijnlijk kan ik m dan niet terugbrengen , of met de trein.. Zoals ik zei, als je een redelijk nieuwe neemt loop je geen risico.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Opteronx4 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:38:
Een batterij slijt hard als die niet gebruikt wordt. Hoelang liggen die batterijen niet in de rek?
Als je een nieuwe accu koopt wordt 'ie 'droog' geleverd, en de winkelier vult 'm met zuur voor je. Daarmee is het probleem van verouderen uit de wereld. Zodra ze 'm vullen is 'ie gelijk vol geladen en letterlijk als nieuw. Een accu die drie maanden ontladen in een schuur staat is onbruikbaar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja snap ik, maar de meeste accu's staan half opgeladen in de winkel, die onderhoudsvrije, en ik ga ze wel eerst testen.

• Ray

Ray

Opteronx4 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:06:
Ja snap ik, maar de meeste accu's staan half opgeladen in de winkel, die onderhoudsvrije, en ik ga ze wel eerst testen.
hoe wil jij een accu testen ? heb jij zo'n speciale accutester dan waarmee je het vermogen af kan lezen ? Vergeet even niet dat als je zo'n ding zou kunnen lenen en je test een slechte accu dat hij kan exploderen in het ongunstigste geval. Een echte accutester 'bootst namelijk een start na'' waardoor je dus een 40 tot 60 ampere test doet!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
StuiTeR schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:27:
Een echte accutester 'bootst namelijk een start na'' waardoor je dus een 40 tot 60 ampere test doet!
40 tot 60 ampere? wat is dat voor een zielige motor dan?
100 ampere voor een benzine motor, that's more like it.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 03-07-2007 19:35 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Ray

Ray

Chevy454 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:35:
[...]

40 tot 60 ampere? wat is dat voor een zielige motor dan?
100 ampere voor een benzine motor, that's more like it.
hehe een ECHTE auto wel. Maar als je de thread leest praat TS over een nieuwe accu voor € 45,-- Dan zit je volgens mij in de lijn van max 60 amp startstroom :) maar inderdaad als je gaat testen zul je best een eerste piek kunnen trekken > 100 amp en dus kan een slechte accu dan BOEM doen (een kennis van mij heeft er helaas ervaring mee)

• Chevy454
  • Niet online
StuiTeR schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:40:
Dan zit je volgens mij in de lijn van max 60 amp startstroom :)
Max 60 Ampere? Wat is dat voor een zielige motor? :+
Wat dacht je van 450A voor een 1.5l lijn 4 benzinemotor?

Het zijn maar korte pieken dus dat is geen probleem. Zelfs met een batterij van een motorfiets krijg ik een benzine auto gestart. Het moet dan wel in één keer gebeuren anders heb ik een hoop verwrongen lood. Een diesel starten is zo goed als altijd wel minimaal 150A.

Hij moet gewoon voldoende capaciteit hebben en niet onder de 10V inkakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 03-07-2007 19:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opteronx4 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:06:
Joh, ren naar de halfords, koop voor 50 euro een accu en klaar ben je...

Geen gezeur meer...

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Nog even een update over de stand van zaken.

Nee mijn accu is 44 Ah, maar bij de start levert ie iets van 200.

Ik heb m gemeten met draaiende motor en de dynamo werkt.

Verder heb ik via internet en de accuman gehoord dat je een accu die nog 12 volt geeft kan reviseren.

En er staat een accu van 2 maanden oud op marktplaats (subaru jumbo) voor 15,-

Een van deze metertjes ga ik aan mn dashboard hangen : )

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/8000_8999/8400/8420/8420/842060_BB_01_FB.EPS.jpg

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, geef nog ff geld uit aan een nutteloos metertje ipv gewoon een normale accu te kopen

|:(

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Als je de moeite had genomen het hele topic te lezen had je gezien dat ik een oude auto heb die ik weg ga doen.. En dat er nieuwe accu's op markplaats staan. maarja je hebt altijd betweters

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opteronx4 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:06:
Als je de moeite had genomen het hele topic te lezen had je gezien dat ik een oude auto heb die ik weg ga doen.. En dat er nieuwe accu's op markplaats staan. maarja je hebt altijd betweters
En dat doet wat af aan een nutteloze investering in een stupide metertje om vervolgens een brakke accu te kopen?

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Laat me toch lekker zelf bepalen wat ik doe, heb ik om jouw mening gevraagd ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, je opent een topic, dus eigenlijk wel ja...

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Nee om advies, en het liefst waar ik wat aan heb. Maargoed ik zal mijn bevindingen hier later nog posten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies, en mijn advies, waar je heel wat aan hebt is: laat die meter zitten en koop een fatsoenlijke accu...

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Doe ik, 2 maanden oud, op marktplaats

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 23:33

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wie zegt jou dat die accu maar 2 maanden oud is en geen 2 jaar?
Ik kan ook op marktplaats zetten dat ik mijn fiets vorige maand heb gekocht en vandaag een nieuwe heb gewonnen en daarom mijn oude wegdoe. Die fiets is in werkelijkheid al 2 jaar oud.. bijvoorbeeld.

Verwijderd

Omg... 2 hele tientjes besparen op een accu van 2 jaar 2 maanden...
nog even en je hebt je auto terug verdiend :P Serieus, zijn die 2 tientjes het waard om het risico te lopen alsnog een nieuwe accu te moeten kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 22:47 ]

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Nee dat is zo, (nb hij heeft wel een bonnetje) maar ik ga eerst mn eigen accu laten opladen door de accuman, en dan zie ik wel. (ps 45-15= 30)

[ Voor 5% gewijzigd door Opteronx4 op 04-07-2007 22:57 ]

Verwijderd

Opteronx4 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:56:
Nee dat is zo, (nb hij heeft wel een bonnetje) maar ik ga eerst mn eigen accu laten opladen door de accuman, en dan zie ik wel. (ps 45-15= 30)
Al die moeite... ik ken natuurlijk jouw financiele situatie niet maar mij lijkt het makkelijker een nieuwe accu te kopen en even je hutzeflutz (wat ze hierboven allemaal hebben gezegd) laten nakijken bij de garage. Even nakijken zullen ze wel gratis doen.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ja het punt is dat ik dus geen zin heb veel geld uit te geven aan die auto, het is lekker makkelijk naar de winkel te rennen en alles nieuw te kopen maar ik vind het leuk als ik het simpel kan oplossen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En hoeveel kost die meter?
Of deze accu én een nieuwe accu...?

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 05-07-2007 10:23 ]

• Chevy454
  • Niet online
Zolang je gewoon van A naar B komt is het toch allemaal goed. Het is gewoon een stuk blik. De mate van betrouwbaarheid is wat je zelf moet weten. Anders zou Alfa toch allang failliet moeten zijn? :)

Iedereen moet weten wat hij doet. Ik zou zelf niet de voorkeur geven aan een 2de handse batterij omdat ik een hoge betrouwbaarheid wil maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken. Wanneer komen er batterijen met een chip? _o-

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 05-07-2007 11:24 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Als je dan een 2ehands accu koopt, neem een multimeter mee. Onbelast moet ie niet lager als 13.6V geven, en hang er dan een paar autolampen aan om hem te belasten, en dan mag de spanning ook niet tever inzakken. Als dat wel het geval is heb je kans dat de accu 1. of leeg is en 2. dat ie mishandelt is (lassen met een autoaccu bijvoorbeeld).

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Yo bedankt voor de tip, ik neem die ene niet want die geeft maar 35 ampere, heb nu een andere van 2 maanden jong op het oog van 25,- Waar ik op moet letten als ik m heb, is wat regelmatiger gaan rijden, niet te lang stil laten staan. (maar in de stad doe ik alles op de fiets, geen zin in files en stoplichten)

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Opteronx4 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:56:
Nieuwe accu kopen en de oude weg doen met de bon van de nieuwe accu.
(negative gedachte ik weet het maar het zou kunnen)

Er kan veel mis zijn met een gebruikte accu.
Door een te hoge stroom kunnen de platen krom staan waardoor 1 of meerdere cellen het niet goed meer doen.
Of door hem geheel te ontladen krijg je sulfiet of sulfaat aanslag op de platen waardoor de accu het een stuk minder goed doet.
Dit zijn dingen die slecht tot niet te zien zijn en onherstelbaar.

Ga in elk geval na waarom ze de accu willen verkopen want wie verkoop nou zijn goede accu?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:18
Opteronx4 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:55:
Yo bedankt voor de tip, ik neem die ene niet want die geeft maar 35 ampere, heb nu een andere van 2 maanden jong op het oog van 25,- Waar ik op moet letten als ik m heb, is wat regelmatiger gaan rijden, niet te lang stil laten staan. (maar in de stad doe ik alles op de fiets, geen zin in files en stoplichten)
Bedenk wel dat als je 1 miskoop hebt en je een accu krijgt die er na een paar maanden mee ophoudt je het geld voor een nieuwe er al weer uit hebt. Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar aan een accu kun je nu eenmaal niet zien hoe goed ie nog is. Je kunt alleen controleren of ie zijn werk nog goed doet bij aankoop, maar je kunt niet zien of ie nog ff meegaat of niet.

Oftewel je kunt best een 2e hands kopen maar bedenk wel dat het je heel makkelijk meer kan gaan kosten dan een nieuwe.

[removed]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je zo'n tweedehands accu koopt, denk je dan wel even om een aantal punten?

- positie van de polen, elke autofabrikant heeft een eigen voorkeur voor de positie van de polen, de ene heeft de plus links, de andere rechts. Koop je de verkeerde, is het dag auto, of enorm prutsen om het toch passend te krijgen (of gewoon nog een accu halen, weg winst :X)
- Het type pool, de meeste auto's hebben gewoon ronde polen waar je je poolklemmen omheen doet, sommige auto's hebben een ander formaat, waarvoor je nieuwe poolklemmen van een paar euro per stuk mag gaan aanschaffen.
- de afmeting van de accu, de ene accu is hoger, de andere wat breder. Voor een 44Ah accu zijn er een drietal maten nogal gangbaar, zal je net meemaken dat je een te hoge of te brede koopt

Overigens mag je zo'n accu van marktplaats over het algemeen ook nog zelf afhalen. Met de post versturen van een brok lood kost je ongeveer meer dan wat je bespaart op een nieuwe accu, er zelf heenrijden kost ook geld en daarnaast tijd. Ik zou voor 20 euro verschil niet al te moeilijk doen.

Verwijderd

Ik heb meteen ook een vraag over een loodgelaccu

Ik heb een elektrische fiets en ik hgeb het accupack van de fiets deze lente opengemaakt om alle vocht eruit te halen. Wat mij opviel is dat het een seriele 36 volt systeem is met 3 grote blokken van 12 volt á 8,5 A, dat is 102 watt/eff per blok.

Hoe zit het met de sulfatering van loodgelaccu's? Ik kan dat nergens echt duidelijk vinden.

Toen ik de fiets kocht vorig jaar kon ik 45 km op een lading fietsen. Ik kan dat nu nog, maar er is iets vreemds aan de hand. ik heb 3 indicatorlampjes op de fiets en een voor een doven ze uit naarmate de accu leger wordt.
In het begin bleef het derde lichtje wel even aan, maar nu gaat het al na 4 km uit, maar het tweede lichtje blijft dan ineens wel 30 km lang branden, dus ik kom nog steeds even ver want zelfs na die 30 km kan ik nog 10 km eraan plakken, maar hoever mag je een loodgelaccu ontladen en hoe voorkom je sulfatering van de platen?

Kan ik voor diezelfde fiets een ander batterijsysteem maken van 3x12 volt lithium accu's of trekt de controller dat niet?

Waarom kost die accu op de site van mijn fites een kleine 300 euro en kan ik de blokken los kopen voor á 13,76 euro excl BTW bij de conrad, hoe zit dat?

Er zit geen controller in het accupack. het zijn gewoon 3 serieel geschakelde 6-cel batterijen die samen voor 36 volt zorgen. Kan toch ook met lithium accu's :P ??

Ik heb weer eens plannen, maar ik had ook vragen over loodaccu's want dat zijn het in principe gewoon. Ik wil er graag nog even mee doen en ik spaar al voor de nieuwste E-max scooter.

Het nadeel en waarom ik meer ampere wil is dat als ik wind tegen heb de acculading voor woon-werk verkeer nog wel een sin het geding komt want die 45 km haal ik alleen op de laagste ondersteuning.

PS: Ik gebruik de fiets regelmatig, maar nu heb ik vakantie en staat de fiets daar maar een beetje. Moet ik hem eens echt 100% leeg trekken of hoeft dat niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 22:38 ]

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Part, ja dat ga ik ook vragen,
Redwing, als ie niet wegzakt onder belasting dan is ie beter dan mn huidige accu
JGC, ja dat is me idd opgevallen, en gelukkig heb ik er een 40 km verderp gevonden.
Exui, dat zijn teveel vragen in een keer... wordt vervolgd

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:23

Fisico

by Fabian

Blijkbaar stelt de TS graag vragen en wil de TS vervolgens geen echt advies. Als je toch doet waar jezelf zin in hebt, val ons dan niet lastig.

Dit topic gaat dicht :(

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.