Toon posts:

Boeltje word te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na al een paar dagen een warme pc te hebben, heb ik me maar eens een extra 120mm fan aangeschaft.

Heb sinds 1,5 week ongeveer een Sempron.. Nadat ik de processor een dag of 3/4 in mijn bezit had maar even de temperaturen gaan checken. Deze waren altijd 40+.....
Toen maar een 80mm fan gehaald, 2 stuks, 1 om frisse lucht aan te zuigen (voorzijde onderaan) en 1 om de warme lucht eruit te blazen (onder de voeding).
Mijn voeding zelf heeft ook een fan aan de onderzijde die de warme lucht er een beetje uit blaast blaast...
Heb inmiddels al een keer of 2/3 de koeling van de processor gehaald misschien dat de koelpasta niet genoeg was ofzo. (Alles is wel nieuw aangeschaft)
Eerst dacht ik dat het lag aan de pasta, deze was niet vlak op de processor & koeling, maar na dat vlak te hebben gemaakt is het nog niet beter geworden.

Temperaturen:
Systeem 39°C
CPU 43°C
AUX 42°C
HDD1 36°C
HDD2 33°C
CORE 48°C

AMD Sempron 3000+,
Windows Vista NL Ultimate,
OEM 1024 DDR400 geheugen,
MSI K8M3M-V,
Thermaltake A3 koeler,
380WATT BlueSoli voeding

Fans:
120mm Xilence (aangesloten op voeding)
80mm Xilence (aangesloten op voeding)
80mm Zalman (aangesloten op mobo)
Thermaltake A3 (aangesloten op mobo)

Temperaturen gecheckt met fanspeed, de bios geeft zelfde temperaturen aan.

Kán het komen door de voeding, deze heeft een fan / opening aan onderzijde, de vorige oude q-tec niet... Toen was de temperatuur wel iets koeler. (voor zover ik weet)

Thanks! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 19:41 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 16:24
En wat is er volgens jou mis met de temperaturen?

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

je zult wel speedfan bedoelen neem ik aan?

en is er iets dat veel warmte produceert in je case? een videokaart ofzo?
en kan je eventueel niet testen met een andere CPU?

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dat de temperaturen van de BIOS en van Speedfan hetzelfde zijn, mag duidelijk wezen.
Die worden uitgelezen van dezelfde sensoren.

Daarnaast als je al extra koeling in je kast hebt geplaatst maar het probleem blijft houden wil het helemaal niet zeggen dat het temperatuur problemen zijn.

Temperaturen zien er namelijk gewoon goed uit, ik denk dat die sempron zelfs zonder problemen in het ergste geval wel rond de 70 graden mag worden.

Al een andere voeding geprobeerd?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Deze voeding is net een paar dagen oud....
Kán het komen door deze voeding dan, deze heeft een fan / opening aan onderzijde, de vorige oude q-tec niet... Toen was de temperatuur wel iets koeler. (voor zover ik weet)
Zit ook een nieuwe Geforce 7600GS Silent (Passief gekoelde) in.

Heb wel een redelijk oude behuizing, van Q-Tec (http://images.ciao.com/in...Midtowermodel__384542.jpg)

Deze voeding:
http://www.gistron.com/?u...83fe5e1183dcebb924f19f8d6

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 19:47 ]

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

DJ_The_SP schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:41:

Temperaturen zien er namelijk gewoon goed uit, ik denk dat die sempron zelfs zonder problemen in het ergste geval wel rond de 70 graden mag worden.

Al een andere voeding geprobeerd?
hmm, vreemd, ik ken iemand met een Sempron 2800+ en die wordt nooit boven de 45 ° C bij 100% stress, dus het kan aan de fan van de voeding liggen die z'n warmte over het mobo heen blaast ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Passief gekoelde videokaart zorgt voor meer 'niet afgevoerde' hitte in je kast...

Een losse fan richting je videokaart zou meer zin hebben ipv outtake. De extra fan in je PSU neemt dan die extra hitte weg :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Lemmy18 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:45:
[...]

hmm, vreemd, ik ken iemand met een Sempron 2800+ en die wordt nooit boven de 45 ° C bij 100% stress, dus het kan aan de fan van de voeding liggen die z'n warmte over het mobo heen blaast ;)
Die fans aan de onderkant van de voeding zijn doorgaans om de warme lucht uit de kast af te voeren naar buiten, dus het systeem zou daar koeler van moeten worden. Hij blaast dus geen warme lucht de kast in!

If I can't fix it, it ain't broken.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 13:51

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik snap niet waar jij je nou druk om maakt. Uit je post kan ik beetje opmaken dat je de 40+ temps aan de hoge kant vind? Das toch vrij normaal? Temperatuur uitlezing is ook vaak foutief, maar 40 graden lijkt me geen probleem. Iemand anders kan met hele goede koeling idd 35 graden halen, maar iemand anders kan ook op 65 graden stressed zitten. Mijn coreduo wordt stressed 70 graden op de core. En ik maak me nog nergens zorgen om hoor :) Ok, das ook wel weer extreem, maar geeft wel aan dat jij je nergens druk om zou moeten maken. Volgens mij is je airflow ook wel gewoon goed, de lucht kan maar 1 richting op, eruit door de voeding of eruit door de fan onder de voeding. Prima.

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Deze temperaturen zijn idle he... Stressed gaat het met een graad of 5/6 omhoog. Dus kom ik richting de 50. Voor Sempron is dat te veel zeggen ze.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een plaatje van mijn kast.
Afbeeldingslocatie: http://www.graafschapfans.nl/Naamloos.jpg

By the way, reageer eff op de post hierboven.. Iemand met een HELE goeie koeling kan 35 graden halen? Heb zelf laatst bij iemand anders een systeem in elkaar gezet met hetzelfde moederbord, processor en koeler daarop en daar blijven de temperaturen netjes op 28/29/30 graden. Alleen een andere voeding en kast....

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 20:08 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
50 graden stressed is prima. Is echt helemaal niets mis mee.

Wie is in dit geval 'ze' ? Ik denk namelijk dat ze het fout hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 01-07-2007 20:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:58:
Deze temperaturen zijn idle he... Stressed gaat het met een graad of 5/6 omhoog. Dus kom ik richting de 50. Voor Sempron is dat te veel zeggen ze.
Deze alwetende "ze" hebben je vast ook aangeraden om in PMG te posten ipv Tweaking Cooling & Overclocking Algemeen...

Ipv te vertrouwen op een schimmige "ze" zou je ook gewoon een kijkje kunnen nemen op www.amd.com naar wat operating temperatures zijn voor je CPU. Dan weet je het zeker. Nergens lijk je namelijk moeite gedaan te hebben om te bevestigen danwel ontkrachten wat "ze" beweerden. Begin eens die moeite te doen. En als je er nog niet uitkomt, kijk eens in de FAQ van TCA :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.