Na al een paar dagen een warme pc te hebben, heb ik me maar eens een extra 120mm fan aangeschaft.
Heb sinds 1,5 week ongeveer een Sempron.. Nadat ik de processor een dag of 3/4 in mijn bezit had maar even de temperaturen gaan checken. Deze waren altijd 40+.....
Toen maar een 80mm fan gehaald, 2 stuks, 1 om frisse lucht aan te zuigen (voorzijde onderaan) en 1 om de warme lucht eruit te blazen (onder de voeding).
Mijn voeding zelf heeft ook een fan aan de onderzijde die de warme lucht er een beetje uit blaast blaast...
Heb inmiddels al een keer of 2/3 de koeling van de processor gehaald misschien dat de koelpasta niet genoeg was ofzo. (Alles is wel nieuw aangeschaft)
Eerst dacht ik dat het lag aan de pasta, deze was niet vlak op de processor & koeling, maar na dat vlak te hebben gemaakt is het nog niet beter geworden.
Temperaturen:
Systeem 39°C
CPU 43°C
AUX 42°C
HDD1 36°C
HDD2 33°C
CORE 48°C
AMD Sempron 3000+,
Windows Vista NL Ultimate,
OEM 1024 DDR400 geheugen,
MSI K8M3M-V,
Thermaltake A3 koeler,
380WATT BlueSoli voeding
Fans:
120mm Xilence (aangesloten op voeding)
80mm Xilence (aangesloten op voeding)
80mm Zalman (aangesloten op mobo)
Thermaltake A3 (aangesloten op mobo)
Temperaturen gecheckt met fanspeed, de bios geeft zelfde temperaturen aan.
Kán het komen door de voeding, deze heeft een fan / opening aan onderzijde, de vorige oude q-tec niet... Toen was de temperatuur wel iets koeler. (voor zover ik weet)
Thanks!
Heb sinds 1,5 week ongeveer een Sempron.. Nadat ik de processor een dag of 3/4 in mijn bezit had maar even de temperaturen gaan checken. Deze waren altijd 40+.....
Toen maar een 80mm fan gehaald, 2 stuks, 1 om frisse lucht aan te zuigen (voorzijde onderaan) en 1 om de warme lucht eruit te blazen (onder de voeding).
Mijn voeding zelf heeft ook een fan aan de onderzijde die de warme lucht er een beetje uit blaast blaast...
Heb inmiddels al een keer of 2/3 de koeling van de processor gehaald misschien dat de koelpasta niet genoeg was ofzo. (Alles is wel nieuw aangeschaft)
Eerst dacht ik dat het lag aan de pasta, deze was niet vlak op de processor & koeling, maar na dat vlak te hebben gemaakt is het nog niet beter geworden.
Temperaturen:
Systeem 39°C
CPU 43°C
AUX 42°C
HDD1 36°C
HDD2 33°C
CORE 48°C
AMD Sempron 3000+,
Windows Vista NL Ultimate,
OEM 1024 DDR400 geheugen,
MSI K8M3M-V,
Thermaltake A3 koeler,
380WATT BlueSoli voeding
Fans:
120mm Xilence (aangesloten op voeding)
80mm Xilence (aangesloten op voeding)
80mm Zalman (aangesloten op mobo)
Thermaltake A3 (aangesloten op mobo)
Temperaturen gecheckt met fanspeed, de bios geeft zelfde temperaturen aan.
Kán het komen door de voeding, deze heeft een fan / opening aan onderzijde, de vorige oude q-tec niet... Toen was de temperatuur wel iets koeler. (voor zover ik weet)
Thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 19:41 ]