[OE] Geen inkomende email*

Pagina: 1
Acties:

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 18:14
Hallo,

Ik gebruik hier thuis al jaren outlook express om mijn mail mee te versturen en te ontvangen, alleen sinds 2 dagen kan ik totaal geen email maar ontvangen, hij geeft simpelweg de melding dat er niets is dat ontvangen moet worden terwijl er meerdere mailtjes binnen moesten komen.
Wanneer ik een email maak en deze verstuur gaat dit overigens wel gewoon goed, is er iets wat ik over het hoofd zie of waar ik naar moet kijken ?

Alvast bedankt.

Inventaris | WhatPulse

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoe weet je zeker dat die berichten zijn aangekomen? Firewall? Virusscanner die ertussen zit? Kan je connectie leggen met je pop3 server ?

(start, uitvoeren, cmd, telnet pop3.provider.nl 110).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eventjes opletten wáár je je topic neerzet :)
Mailclients horen in Officesuites en -software thuis, daarnaartoe verplaatst :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• appel22
alt-92 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:46:
Eventjes opletten wáár je je topic neerzet :)
Mailclients horen in Officesuites en -software thuis, daarnaartoe verplaatst :)
Okej sorry mijn fout :)
Glashelder schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:31:
Hoe weet je zeker dat die berichten zijn aangekomen? Firewall? Virusscanner die ertussen zit? Kan je connectie leggen met je pop3 server ?

(start, uitvoeren, cmd, telnet pop3.provider.nl 110).
Ik heb ook nog een hotmail account en daar heb ik meerdere emails mee gestuurd naar dat email adres maar er komt er geen van aan, wanneer ik met het adres naar m'n hotmail stuur komen ze wel aan. Firewall, virusscanner werken al 2 jaar op dezelfde manier, tot voor kort want er komen geen emails meer binnen verder zijn er geen wijzigingen aangebracht, ik zal morgen ff kijke wat de connectie is omdat ik nu niet bij die pc kan kome.

Inventaris | WhatPulse

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie je ze wel in webmail? Kijk dan eens wat je ziet als je via telnet de pop3 server benadert om de mail te bekijken (zie bijv http://pages.prodigy.net/michael_santovec/pop3telnet.htm).

Als wel webmail en ook niet via telnet, heb je last van een of andere scanner. Als ook geen webmail komt het niet aan of wordt het door een ander al verwijderd :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 16:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Andere pc die ze al opgehaald heeft? (dus geen vinkje aan dat de mail op de server moet blijven staan)

Komt je mail in de spamfilter van je provider? (Komt vaker voor met mail van hotmail)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• appel22
F_J_K schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:11:
Zie je ze wel in webmail? Kijk dan eens wat je ziet als je via telnet de pop3 server benadert om de mail te bekijken (zie bijv http://pages.prodigy.net/michael_santovec/pop3telnet.htm).

Als wel webmail en ook niet via telnet, heb je last van een of andere scanner. Als ook geen webmail komt het niet aan of wordt het door een ander al verwijderd :P
Er zit geen webmail aan het email adres, het is een email die op outlook zit of hoe ik dat ook moet zeggen.
Coach4All schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:15:
Andere pc die ze al opgehaald heeft? (dus geen vinkje aan dat de mail op de server moet blijven staan)

Komt je mail in de spamfilter van je provider? (Komt vaker voor met mail van hotmail)
Spamfilter klopt niet want afgelopen maanden kwam alles wel gewoon normaal binnen, lijkt me stug dat alle mail ineens spam is want normaal komen er zon'100 per dag binnen.
Andere pc dat niet maar wel een 2e os, onder XP doet ie niet en onder win ME doet ie ook niet, normaal werkt het daar wel op en stuurik het door maar dit werkt alleen ook al niet meer helaas..

Inventaris | WhatPulse

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er is tegenwoordig (werk, ISP, school, etc.) amper een mailadres meer zonder (ook!) een webmailinterface. Vraag er anders even naar. En check zoals gezegd dus telnet, dan weet je dat het niet aan de client ligt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Grote kans dat één van je mappen van OE corrupt is. Doe even de test met je "Postvak In" van OE. Ga naar de standaardlocatie van OE C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express en verplaats het bestand "Postvak IN.dbx" naar een andere plaats op je PC. Start OE terug op, nu wordt er een nieuwe (lege) map "Postvak IN" aangemaakt ... en probeer dan opnieuw of je nu mail kan ontvangen.
Pagina: 1