[Scythe Kama Panel] Fan controller controlled niet

Pagina: 1
Acties:

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Er zat geen boekje of beschrijving bij de Kama Panel, en ook op Scythe-usa.com vind ik nergens een guide of misschien drivers/firmware. Ik heb m'n fans middels een 3-pins molex (zat standaard op alle Nexus 120MM fans) aangesloten op m'n Kama Panel door middel van de verbindingskabeltjes die bij de Kama Panel zaten.

Echter, als ik aan de knopjes draai gaan de fans niet zachter of harder draaien. Ik zie vast iets over het hoofd, maar ik snapt niet precies wat. De Kama Panel heeft wel stroom want de blauwe ledjes achter de controllers branden.

Als iemand weet hoe ik m'n fans aansluit op de Kama Panel, of dat ik iets vergeet misschien, bij voorbaat dank.

Edit: Nu ik erover nadenk.. misschien is dit beter op z'n plaats in Electronica?

Oplossing gevonden, voeding van de fans moet natuurlijk niet direct aan de voeding maar alleen aan de fancontroller. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Neoptolemos op 01-07-2007 22:02 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Haha, dat maakt m'n dag weer ;)

Ik ben em ook van plan te halen binnenkort, wat zijn je ervaringen? Is het licht van de panel erg fel? en kan je die eventueel ook nog uitschakelen?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
De 6 draaiknoppen schijnen een beetje blauwig. Heb er verder geen last van omdat er een deurtje voor zit, maar ik kan er in komen dat dat misschien irritant is.

Geen idee of je ze kunt uitschakelen.. niet met een knopje oid. Er zit ook geen software bij.

Er moet trouwens minimaal 1 fan rechtstreeks aangesloten zitten op de voeding, anders doet ie 't niet. Of hij kan gewoon maar 3 fans aan, maar dat lijkt me sterk.

Enig nadeel aan de Kama Panel is dat de aansluiting van de cardreader, usb-poorten en firewire poort aan de andere kant een USB-plug hebben. Ze moeten dus aan de buitenkant van de PC aangesloten worden, met de P180 geen probleem met een gaatje achterin, maar misschien iets om rekening mee te houden.

Edit: Firewire kabel heeft natuurlijk een firewire-plug.

[ Voor 3% gewijzigd door Neoptolemos op 02-07-2007 15:32 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC