[2003] Exchange via RPC over HTTP

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik probeer Exchange via RPC over HTTP aan de praat te krijgen, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik loop precies tegen hetzelfde probleem aan als in dit topic genoemd is: RPC over HTTP firewall instellingen....

Als ik in hetzelfde lokale netwerk zit als de exchange server gaat alles prima. Hang ik hem echter aan een andere internetverbinding, dan krijg ik geen verbinding. Het zal dus waarschijnlijk een poortje open zijn die open moet. De volgende poorten heb ik al open staan: 80, 443, 6001, 6002, 6004 en 593.

Zoals ik al zei, intern werkt het wel, maar vanaf buiten niet. Het lijkt me dus dat ik een poortje ben vergeten, maar kan nergens vinden welke.

Ik heb ook gekeken met de rpc Diagnostics, alle verzoeken mislukken.

Verwijderd

Hoi,

RPC over HTTP kan inderdaad een pain-in-the-ass zijn.. Probeer je je outlook profiel van buitenaf aan te maken ( dus niet op het interne netwerk )? Het is namelijk zo dat voor de eerste keer ( tijdens het maken van het profiel ) Outlook een connectie op poortje 135 nodig heeft. Als het goed is zou je daarna, na het profiel gemaakt is ) dat poortje niet meer nodig hebben...

Suc6!