Ik heb eind februari een pci-e raidcontroller gekocht van highpoint. namelijk de 2320 voor 8 sata schijven in raid 5 te gaan draaien.
ik heel trots de controller in mijn systeem gestopt.
drivers geïnstalleerd,bios update alles mooi en wel.
reboot nodig zegt XP dus doen we dat maar.
zosnel de pc opstart kan ik in de mobo bios en de controller bios. onmiddelijk in de controller bios mijn schijven al aangeduid en mijn raid gemaakt.
alles gaat vlot en ik boot naar XP
en daar krijg ik dan BSOD.
iedere keer weer.
wat gedaan :
- format
- vista geprobeerd
- linux geprobeerd
- ram veranderd (had toch nieuw ram nodig)
- mobo bios upgrade
- nieuwe drivers
- bios controller upgrade/downgrade
- moederbord veranderd
als alleen de controller in de pc zit er geen probleem. zosnel de drivers geïnstalleerd zijn echter wel. telkens weer een BSOD
nu eindelijk thuis van 'kamers' en de examens gedaan. thuis nog eens alles opnieuw geprobeerd maar met een andere grafische kaart.
en het lukte. geen BSOD meer.
opdat hier thuis meerdere gebruikers zijn heeft de pc zich automatisch een afgemeld en toen ik mij terug aanmelde kreeg ik een error. hptsrv.exe had de fout veroorzaakt.
niet direct aandacht aan gegeven. tot ik weer op mijn raidpartitie wou gaan.
Ze was weg. wss iets met die hptsrv dacht ik dus even rebooten.
nu kon ik echter de controller bios niet meer zien.
ook in XP kan ik de controller niet meer zien
en een bios upgrade is niet mogelijk want zelfs de tool van Highpoint vindt de kaart niet meer.
Ik heb met het eerste probleem al enkele mails gestuurd naar Highpoint. In het begin waren ze heel behulpzaam maar toen ze zelf ook geen ideeën meer hadden kreeg ik ook geen mails meer terug.
heb nog enkele keren iets gevraagd / updates aan hun gegeven toen ik nieuw mobo had maar niks terug gehad.
hopelijk hebben julie een idee
ik heel trots de controller in mijn systeem gestopt.
drivers geïnstalleerd,bios update alles mooi en wel.
reboot nodig zegt XP dus doen we dat maar.
zosnel de pc opstart kan ik in de mobo bios en de controller bios. onmiddelijk in de controller bios mijn schijven al aangeduid en mijn raid gemaakt.
alles gaat vlot en ik boot naar XP
en daar krijg ik dan BSOD.
iedere keer weer.
wat gedaan :
- format
- vista geprobeerd
- linux geprobeerd
- ram veranderd (had toch nieuw ram nodig)
- mobo bios upgrade
- nieuwe drivers
- bios controller upgrade/downgrade
- moederbord veranderd
als alleen de controller in de pc zit er geen probleem. zosnel de drivers geïnstalleerd zijn echter wel. telkens weer een BSOD
nu eindelijk thuis van 'kamers' en de examens gedaan. thuis nog eens alles opnieuw geprobeerd maar met een andere grafische kaart.
en het lukte. geen BSOD meer.
opdat hier thuis meerdere gebruikers zijn heeft de pc zich automatisch een afgemeld en toen ik mij terug aanmelde kreeg ik een error. hptsrv.exe had de fout veroorzaakt.
niet direct aandacht aan gegeven. tot ik weer op mijn raidpartitie wou gaan.
Ze was weg. wss iets met die hptsrv dacht ik dus even rebooten.
nu kon ik echter de controller bios niet meer zien.
ook in XP kan ik de controller niet meer zien
en een bios upgrade is niet mogelijk want zelfs de tool van Highpoint vindt de kaart niet meer.
Ik heb met het eerste probleem al enkele mails gestuurd naar Highpoint. In het begin waren ze heel behulpzaam maar toen ze zelf ook geen ideeën meer hadden kreeg ik ook geen mails meer terug.
heb nog enkele keren iets gevraagd / updates aan hun gegeven toen ik nieuw mobo had maar niks terug gehad.
hopelijk hebben julie een idee