Trage wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:58
Ik heb sinds kort een laptop met windows vista. Het probleem is dat ik geen hoge snelheden haal via mijn wireless internet (100kbs) waarbij de laptop van m'n vader gewoon de volle 900 kbs haalt. Op die laptop staat software van intel ProWireless. Hier heb ik gewoon de standaard vista wireless programma opstaan.

Nu ben ik op de site van intel gaan zoeken naar de wireless software voor vista 32 bit. Nu heb ik verschillende programma's daar gedownload.. maar bij geen van allen krijg ik de bekende intel prowireless software in m'n tray. Ik krijg alleen een icoontje van intel wireless in m'n startmenu.. waar ik het netwerk kan testen etc... maar niet waar ik dus kan connecten naar verschillende netwerken.

Misschien dat ik de verkeerde software download, maar ik kan de goede voor vista dus echt niet vinden....

Iemand een oplossing voor het probleem, of een directe goede downloadlink naar het juiste programma van intel?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:34

Caveman

whahoehaha

Als je niet vermeld wat voor wireless kaart erin zit en/of soort laptop, kan niemand je verder helpen.
Als ik aan jouw vraag waarom de auto van mijn vader harder loopt dan de mijne en ik geef verder geen info....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• dbzfan
Mijn laptop is een ASUS F3SV 019C met een intel pro wireless 3845ABG kaart....

Ik heb alles van deze site geprobeerd/gedownload:

http://downloadcenter.int...g&strOSs=153&submit=Go%21

Maar ik heb dit nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/network/connectivity/products/wireless/proset/pix/proset_splash.jpg

En dat specieke programma installeerd ie niet...

[ Voor 72% gewijzigd door dbzfan op 02-07-2007 00:26 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Software Applications: Intel® PROSet/Wireless Network Connection Software [V11.1.1.0_VT32.EXE] (17177KB) Die heb je nodig. Kun je misschien aangeven waarom die niet installeerd, krijg je een foutmelding ofzo?

Er is ook nog de mogelijkheid dat asus zijn eigen drivers heeft geinstalleerd voor die wirelessnetwerkkaart en dan wil de software niet zo.
Dus alle drivers ( van je wireless) deinstalleren, de orginele drivers van intel installeren en daarna de software. Dat zou gewoon moeten werken... (vergeet niet als admin in te loggen bij vista, anders doet ie helemaal nix !)

• dbzfan
Ik heb die versie verschillende keren geinstalleerd. Ik krijg geen foutmelding, hij installeert hem gewoon. De drivers worden dan ook geinstalleerd, en het programma zelf ook. Maar ik heb het gevoel dat vista het programma gewoon negeert.. want er komt niks in mijn taakbalk en het programma zelf is nergens te vinden.

Ik voordat ik die drivers installeerde alle oude drivers er eerst afgehaalt, dus het zou moeten werken.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Schop eens een modje, en vraag eens of die dit topic in netwerken willen zetten... waarschijnlijk heb je daar meer kans dat de juiste mensen dit lezen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op verzoek CSA -> NT. Ik pas meteen de titel aan omdat 'Problemen met wireless' helemaal niets zegt over welk probleem :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
je bent niet de enige met dit probleem.

Ik heb thuis een linksys wrt54g en een pc met vista 32bit en linksys wireless G v4.1 pci kaart. Via draadloos haal ik een paar minuten tot maximaal 15 minuten het maximum ( 1.3 mb/s) en daarna nog maar 100kb/s. Via draad haal ik altijd het maximum.

Onder win xp ( en wireless) haal ik altijd het maximum, ook op de laptop met win xp erop haal ik wireless het maximum.

Ook heb ik verschillende firmwares geprobeerd op de router. De orginele / dd-wrt v23 sp3 / dd-wrt v24 beta. Hielp allemaal niks.
Het zal dus een driver probleem of een implemenatie van het wireless gedeelte van vista moeten zijn.

Ik heb al diverse algemene netwerk 'tweaks' uitgeprobeerd maar helpen allemaal niks voor het trage wireless probleem. Andere drivers zijn er nog niet, dus die kan ik niet testen.

• dbzfan
Ja nog steeds het probleem hier... Als ie al ff snel is, is het maar even.. begint met 900 kbs en valt na paar seconden terug naar 10 kbs.. en gaat daarna naar 100 kbs :(

Verwijderd

Goh ik zoek me wezenloos naar een oplossing voor dit issue. Ik heb exact hetzelfde probleem, eerst max speed rond de 700 KB en dan naar een tijdje valt ie terug naar rond de 100K.

Ik heb dit op 3 (!) windows vista pc's! Op XP en bedraad helemaal niets aan de hand. Het enige wat (tijdelijk) helpt is de wireless verbinding verbreken en opnieuw tot stand brengen.

Ben benieuwd of er oplossingen zijn voor dit issue!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Goh, en ik vond 1,3 Mb/s al traag op m'n wireless. (54 Mbit/10=5,4 Mb/s toch??)

Verwijderd

Ik heb net 2 dagen een nieuwe desktop van dell (inspiron 530) met Vista home premium met een draadloze netwerkadapter erin (Broadcom 802.11g-netwerkadapter) en heb dus precies hetzelfde probleem. Ik heb een uitstekend signaal met de router (SpeedTouch 716) maar het internet is traag als dikke stront door een trechter. Op een laptop hier in huis, die op windows XP professional draait, download ik met minstens 800 kb/s, op mijn computer haal ik met mazzel de 30 kb/s. Ik heb overal op internet gezocht en de enige tip die ik kon vinden was een nieuwe driver voor mijn netwerkadapter installeren voor windows vista. Dat heb ik gedaan, maar het loopt nog steeds niet. Is er iemand die weet wat ik hieraan kan doen??

Verwijderd

Volgens mij is er wel degelijk iets aan de hand hier :). Ik las op vista info een beschikbare hotfix die onder meer de wireless verbinding zou verbeteren. Ik heb hem geïnstalleerd en bij mij haalt het niets uit. Ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

http://www.vistainfo.nl/v...ies_en_stabiliteit_vista/

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09-2025
Zijn er al mensen met een oplossing voor dit probleem. Ik wordt er een beetje gek van... Lijkt wel aan de BroadCom chip driver te liggen... Heb eigenlijk niet zo'n zin om XP te installeren... Als de wireless zo K blijft zit er echter niets anders op...

PSNID : HoefMeistert

• marc1982
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 22:10
ik schop dit topic ook maar een beetje,
ik loop namelijk tegen ditzelfde aan.

wireless router linksys wrt54gl,
sitecom kaartje WL 171.

xp laptop heeft supersnelle verbinding,
vista desktop is huilen met de pet op, laatste driver al geinstalleerd onder vista.

mocht iemand ondertussen al een oplossing hebben hiervoor hoor ik het heel graag.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je beter even een nieuw topic openen. Ik zie weinig overeenkomsten met dit topic nl. behalve dat het niet snel genoeg gaat. Jij gebruikt een sitecom kaartje de TS een Intel Prowireless.

Hoever zit je vanaf de router?
Op welke snelheid connect je?
Kun je b.v. je netwerksnelheid testen met netcps?

[ Voor 10% gewijzigd door Noork op 15-07-2008 15:38 ]

Verwijderd

Lees zojuist dit topic en heb met Windows Vista ook zo'n trage wireless verbinding en met XP wel een goede. Het lijkt wel of Vista ergens iets tegenhoud. Want op me notebook met Xp is me download 800 kb/s en op de PC met Vista maar 30kb/s.

Iemand die al een oplossing heeft gevonden?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
Miglow schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:50:
Goh, en ik vond 1,3 Mb/s al traag op m'n wireless. (54 Mbit/10=5,4 Mb/s toch??)
Nee, 54Mbit/s is eigenlijk 2x24Mbit (up en down), daarnaast wordt de bandbreedte gedeeld met andere netwerk devices.
Ook bij storing op dezelfde frequentie (bluetooth, wireless video transmitters, alarm systemen, babyphone etc..) neemt de bandbreedte af..

Oftewel, als je gemiddeld 1,5 MByte/s haalt heb je een best goede verbinding.. maar heb je 10 devices die 150kByte/s halen is dat dus ook goed.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Heb je ook al eens rondgeplozen in de eigeschappen van de netwerkkaart onder apparaatbeheer? \

Daar staat onder het tabblad geavanceerd ook nog opties voor prioriteit en hardwareversnelling geloof ik... Misschien dat het baat? Misschien dat Vista poorten dichtgooid waardoor het internet traag wordt? Is de snelheid met elk programma traag of alleen met bepaalde programma's?

Heeft iedereen hier trouwens een intel kaart? Helaas heb ik zelf niets om te testen.. heb vista van mijn laptop verwijdert...

[ Voor 14% gewijzigd door Annihilism op 26-01-2009 00:10 ]

Verwijderd

Annihilism schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:09:
Heb je ook al eens rondgeplozen in de eigeschappen van de netwerkkaart onder apparaatbeheer? \

Daar staat onder het tabblad geavanceerd ook nog opties voor prioriteit en hardwareversnelling geloof ik... Misschien dat het baat? Misschien dat Vista poorten dichtgooid waardoor het internet traag wordt? Is de snelheid met elk programma traag of alleen met bepaalde programma's?

Heeft iedereen hier trouwens een intel kaart? Helaas heb ik zelf niets om te testen.. heb vista van mijn laptop verwijdert...
Zelf werk ik met een sitecom USB Wifi Stick. Dus geen intel spul. Ik zal eens kijken bij de instellingen van de netwerkkaart, maar ben nu even niet thuis. Ik heb met alle programma's op Vista een trage verbinding. Zowel explorer als newreader en zelfs email ontvangen met afbeeldingen duurt veel te lang.

Dat de bluetooth, televisie, babyphone storing veroorzaakt is niet de oorzaak. Want met de laptop en hetzelfde usb Wifi stickje haal ik wel de volledige snelheid.

Verwijderd

Beetje vreemd, maar ik heb niets veranderd aan de instellingen en opeens had ik vanmiddag gewoon de 800 kb/s op de pc boven. Enige verandering is dat de router/modem langer online is en de computer opnieuw opgestart. Ik had voor het opnieuw opstarten geen wijzigingen aangebracht bij de instelling dus ik vind het nogal apart.
Pagina: 1