Welkom in het EL-Contest topic van SA007.
Op dit moment heb ik nog geen naam voor mijn project, maar dat komt vast wel een keertje.
Wat is het idee?
Het idee is om een pong spel te maken. (Als je niet weet pong is: ga je schamen...)
- Ik wil het spel zo veel mogelijk analoog maken, dus zonder microcontrollers, fpga's en dat soort meuk.
Hoogstens voor wat simpele dingen zullen ook simpele 4000 serie en 74LS serie IC's gebruikt worden. Het kan zijn dat ik tijdens de development ze wel gebruik, maar aan het eind zou het compleet zonder moeten zijn. - Er komen acceleratiemeters als bediening voor het spel, 2-axis zodat je je batje niet alleen omhoog en omlaag kan bewegen, maar ook van links naar rechts
- Het spel krijgt force feedback, ofjah een trilmotor in de bediening
- De ouput wordt zoiezo pal, of het composite/svideo/scart wordt is nog niet zeker
Ik heb al 2 acceleratiemeters liggen met analoge outputs, of deze toegestaan worden is nog onder bespreking, anders zal ik andere moeten zoeken.
De tv voor output is er ook, een bijna 20 jaar oude ITT Digivision
Heb als het goed is ook 2 trilmotoren uit oude mobiele telefoons.
In welke volgorde gaat alles nu.
Ik ga als eerste klooien met een pal output zien te bouwen, dat wordt nog vrij lastig, maar dat is in ieder geval het eerste.
Daarna verder met de schermindeling en het balletje (misschien nog een mogelijkheid voor verschillende levels maken)
En daarna de paddles met acceleratiemeters.
Ik hoop dat het allemaal een beetje goed gaat en er iets leuks uitkomt
Updates
SA007 in "\[EIP-Contest] SA007"