[Vista] Upgrade XP Pro OEM UK -> Vista Ultimate MSDNAA UK

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
Ik heb onlangs een Vista Ultimate Upgrade UK MSDNAA (studenten licentie) kunnen aanschaffen en weet dat Ultimate in principe gebruikt kan worden om vanaf elke XP-versie.

Toch vraag ik mij af of een XP Pro OEM UK licentie geen problemen zal geven.

Uiteraard merk ik dit snel genoeg als de installatie van Vista dit afvangt, maar ik ben ook benieuwd of er later misschien problemen kunnen ontstaan vanwege de OEM / MSDNAA licentie verschillen.

Ook heb ik momenteel problemen met mijn huidige Windows XP installatie, want de laatste 73 security updates weigeren om zich te laten installeren. En in plaats van het probleem op te lossen, dacht ik met een Vista upgrade alles wel te kunnen verhelpen (of re-install van XP natuurlijk)

Daarnaast heb ik een Dual-boot installatie met (Ubuntu) Linux mbt de GRUB bootloader.... houdt Vista hier rekening mee? Of ben ik die bootloader kwijt ...?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• rickiii
Te moeilijk?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

te makkelijk.... gewoon proberen, weet je het snel genoeg. Mijn surfspot 'upgrade' liet zich prima kaal installeren in ieder geval, zonder te vragen om wat voor cd van XP dan ook.

Over dualboot (Ubuntu) linux/Vista is ook genoeg te vinden, zowel als je eerst Ubuntu installeert als wanneer je eerst Vista installeert.

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 03-07-2007 09:44 . Reden: google linkje toegevoegd. Pick one! ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vista upgrade kan, ik zou even de upgrade advisor draaien. Misschien moet je de bootloader opnieuw instellen.
Overigens is een upgrade naar vista een clean install met behoud van instellingen/configuratie voor zover mogelijk :P
Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Want wat je zegt, zonder relevante foutcodes, research is dit inderdaad niet makkelijk gokken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• rickiii
sanfranjake schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:02:
Overigens is een upgrade naar vista een clean install met behoud van instellingen/configuratie voor zover mogelijk :P
Dit is eigenlijk het antwoord waar ik op hoopte.
Ik moet nog even wat schuiven met partities om de benodigde 15GB vrij te krijgen (540GB, maar geen 15GB vrij op de eerste partitie, kun je 't voorstellen :)) Maar komend weekend zal ik de stap maar maken.