Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CM in opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Dag allemaal,

In tegenstelling tot de meeste mensen die hier komen in dit onderdeel van GoT ben ik niet gezegend met een dosis technische kennis en fabriceer iets leuks skills. Oftewel, ik bak er helemaal niks van. Soms probeer je weleens wat te klussen, nou ik ben blij als het ergens op lijkt als het af is.

Soms zie ik de mooiste creaties voorbij komen op GoT. Laatst zag ik op een andere website weer iets heel er moois. Afkomstig van iemand van GoT. Het gaat om een 12.1 inch touchscreen wat in een behuizing is geplaatst met daarachter een pc "geplakt"

Zie de foto's

http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/T1MC_1.jpg
http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/T1MC_2.jpg

Op de vraag wat zoiets gaat kosten en wat hij gebruikt heeft was dit het antwoord:

"Ik zou zoiets niet nog een keer bouwen aangezien ik daar ook niet meer de gereedschap voor heb (die heb ik geleend), maar mocht je het zelf bouwen of laten doen houd in ieder geval rekening met de onderstaande dingen:

Kast:
- Auminium front: 80 (www.schaeffer-ag.de)
- MDF/hardboard/lijm/bevestigingsmaterialen/plamuur/grondverf/verf/verfspullen: 75 euro (gokje)

Apparatuur:
- Monitor: was reeds in bezit
- Mini-ITX mobo: 200
- Voeding Mini-ITX: 50
- Geheugen 1GB: 50
- HDD: was reeds in bezit
- Koeling/bevestiging HDD: 20
- Draadloos TB/Muis: (optioneel) was reeds in bezit
- Draadloze muziekzender: (optioneel) 80
- Wifi USB Key: (optioneel) was reeds in bezit
"

Zijn er mensen die ervaring hebben met het maken van een dergelijke constructie en eventueel zelfs een variatie op bovenstaand gemaakt hebben? Zou het mogelijk zijn om dat hiervan bouwtekeningen/gebruikte materialen met afmetingen etc en alle andere dingen waar je op moet letten bij het maken van zoiets kunnen plaatsen zodat ik zelf een poging kan wagen om zoiets te maken?

Omdat het op GoT schijnbaar niet toegestaan is om mensen te vragen iets dergelijks te maken voor mij tegen een vergoeding laat ik dat maar achterwege..

Ik hoor het graag!

[ Voor 18% gewijzigd door Damocles.NL op 01-07-2007 16:57 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:43

momania

iPhone 30! Bam!

Spam

Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:

* Dienst(verlening).
* Websites, inclusief sitechecks
* Evenementen.
* Wervingsacties van welke aard dan ook.
* Referals in URLs opnemen.
* Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
Oh en: Het algemeen beleid #achteraf

Duidelijk dus ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Damocles.NL
Voor zover ik weet ben ik geen diensten aan het aanbieden. Ik vraag enkel of er mensen zijn die ervaring hebben in het maken van zo iets dergelijks en of die eventueel voor mij zoiets willen maken tegen een vergoeding. Het is heel goed mogelijk om dit dan verder via een PM af te wikkelen.

Het beleid achteraf waar je het over hebt, ik weet inderdaad niet zeker of dit is toegestaan of niet. Maar ik vind dit nou niet een topic wat over de schreef gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Damocles.NL op 01-07-2007 16:44 ]

Verwijderd

Damocles.NL schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:43:
Voor zover ik weet ben ik geen diensten aan het aanbieden. Ik vraag enkel of er mensen zijn die ervaring hebben in het maken van zo iets dergelijks en of die eventueel voor mij zoiets willen maken tegen een vergoeding. Het is heel goed mogelijk om dit dan verder via een PM af te wikkelen.

Het beleid achteraf waar je het over hebt, ik weet inderdaad niet zeker of dit is toegestaan of niet. Maar ik vind dit nou niet een topic wat over de schreef gaat.
* Wervingsacties van welke aard dan ook.
Je bent aan het werven en dat mag dus niet.

• Damocles.NL
Maar even tussendoor, jullie zijn van de crew? Is het niet aan de crew om dergelijk commentaar te leveren? Of willen jullie graag crew zijn?

Ik ben geen bedrijf wat hier personeel aan het werven is. Ik heb gewoon iets leuks gezien en ik vraag me af of mensen me kunnen helpen hiermee of het voor mij kunnen maken.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Damocles.NL schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:48:
Maar even tussendoor, jullie zijn van de crew? Is het niet aan de crew om dergelijk commentaar te leveren? Of willen jullie graag crew zijn?

Ik ben geen bedrijf wat hier personeel aan het werven is. Ik heb gewoon iets leuks gezien en ik vraag me af of mensen me kunnen helpen hiermee of het voor mij kunnen maken.
We zijn geen crew, we waarschuwen je om je SP anders te maken voordat er een slot op dit topic komt door een echte crew member. Crew schrijft in het blauw :P

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:43

momania

iPhone 30! Bam!

Dan vraag je het eerst aan een moderator. ;)
Geen crew nee (niet meer iig), maar we helpen je toch gewoon?
We geven gewoon op een normale manier aan wat de regels zijn hier. Niks mis mee ;)
Moortn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:50:
[...]
Forum Crew schrijft in het blauw rood :P
:P

[ Voor 10% gewijzigd door momania op 01-07-2007 16:53 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

zo'n erg topic is het nou toch ook weer niet? Moet kunnen imo..

• Damocles.NL
Nou, ik heb het topic aangepast. Dan moet ik maar zelf met eventueel enige hulp aan de slag gaan. Het commentaar wat ik kreeg kwam op mij over als, ja hoe moet ik het omschrijven. het doet me denken aan vroeger als je een keer kattekwaad ging uithalen en er andere kinderen waren die dan gingen zeg oh maar dat mag helemaal niet wat jij doet.

Maar in ieder geval bedankt voor het waarschuwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Damocles.NL op 01-07-2007 16:57 ]

Verwijderd

Je hoeft ook geen bedrijf te zijn, "Wervingsacties van welke aard dan ook.", van welke aard dus ook.

Wij zijn geen crew, maar geven je even te kennen dat dit niet toegestaan is en je het dus op een andere manier zal moeten proberen.

Het is niet alsof wij zeggen dat je topic op slot moet ofzo, we wijzen je alleen even op de regels, niets meer niets minder.

(Overigens had dat ding in de TS nogal wat simpeler gekund gewoon met onderdelen van een laptop, maar de afwerking is wel strak)

Om je te helpen:

Check SamenKopen.net, daar staat een mooie TFT touchscreen in de aanbieding.

Bouw een behuizing van hout, werk het netjes af met plamuur en spuit het dan.

Koop een laptop. (eventueel een 2e hands vanwege kapot scherm ofzo)
Sluit het touchscreen aan aan de laptop.

Maak een mooie beugel die aan de muur kan waar de laptop + touchscreen en behuizing aan kunnen hangen (ze verkopen bij de bouwmarkt genoeg kant en klaar daarvoor).

Daarmee ben je klaar, je hoeft dus enkel zelf een behuizing (een houten doos met een gat erin) en een beugel te maken.

Of je het afwerkingsniveau krijgt van het project wat je aangeeft is aan jezelf (veel oefenen helpt), maar het moet zeker haalbaar zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 16:59 ]

Verwijderd

Dat ben ik dan wel weer eens met damocles, doe gewoon een topic report dan hoef je hier niets te melden en zit er zo een slotje op.
Naar mijn mening is het een beetje zoeken naar een mogelijkheid om dit op slot te krijgen.

Ik heb zelf niet veel ervaring om zoiets te bouwen, wel iets, maar dat heeft iedere tweaker denk ik wel.
Maar ik denk dat je aan moet geven waar je woont, afstand kan een bepalende factor zijn.
Ik heb geen tijd om dit voor je te doen, maar ik zou wel willen dat je halverwege een keer langskwam om kleur vorm en een evt tekening te bekijken/van commentaar voorzien.

Ik denk ook dat het een hobbie'ist moet zijn, iemand die het voor een vergoeding doet, als je ziet hoeveel uren erin gaat zitten, en dan 10 euro per uur(vind ik zelf te weinig) dan gaat zoiets veel te veel knaken kosten.

Probeer zelf eens te kijken hoever je komt, de aluminium plaat kun je laten zagen, spuiten in een stofvrije garage, aan de achterkant mag je doen wat je wilt, toch niemand die het ziet.

Probeer eens aan te geven wat jij denkt tegen te komen wat jou niet gaat lukken.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even semi-ontopic: zo moeilijk is dat niet te maken, Damocles.
Aangenomen dat je zo'n processorkoeler vindt en verder alles onboard hebt maak je de kast eerst met een diepte die gelijk is aan je dikste onderdeel. Dan een beetje passen en meten en je bent zo'n beetje klaar.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
...Het beleid achteraf waar je het over hebt, ik weet inderdaad niet zeker of dit is toegestaan of niet. ...
Bij twijfel contacteer je een mod, dan weet je het zeker en kan je eventueel je topic wat aanpassen om sneller geholpen te worden.
...
Bepaalde mensen hier moeten het beleid over reageren op slechte topics nog eens goed doorlezen, we verwachten inderdaad dat men niet reageert maar enkel een TR plaatst. En volledig losstaand daarvan, gaat de discussie hierover ook totaal off-topic.

Slotje, vanwege het totaal offtopic gaan, het schijnbaar lage niveau (het is de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat, daar kan je wel hulp mee krijgen, maar dan nog willen we zien dat je zelf gezocht hebt).
Je hebt al wat uitleg gekregen, ga eens wat aan het zoeken, probeer te bedenken hoe je het wil aanpakken, en wat de pijnpunten zijn. Als je dat weet, mag je gerust een nieuw topic openen waarin je duidelijk aantoont wat je wel al hebt gevonden, en waar je moeite mee hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door naftebakje op 01-07-2007 17:49 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.