[Apple TV] wpa ipv wep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 12:21
Sinds dit weekend heb ik een Apple TV, en ik heb nog wat problemen met het wireless netwerk. Een connectie maken met WEP-encryptie lukt me wel (een totaal onbeveiligde natuurlijk ook). Maar zodra ik de encryptie van mijn router (speedtouch adsl ding) naar het veilige WPA Personal (TKIP) zet, en hiermee de Apple TV probeer te connecten, krijg ik de foutmelding (error connecting, error code -3).

Nu kan ik die error code nergens vinden, en ik hoopte dat er hier iemand was met een gouden tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

iMars

Full time prutser

Ik kan je niet helpen, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn MacBook Pro. Iedere keer als ik bij mijn vriend langs ga, kan ik niet verbinding maken met zijn router, zelfde foutmelding. Thuis en bij mijn vriendin heb ik WEP beveiliging ingesteld en werkt wel.

Met mijn telefoon (HTC P3600 WM5) kan ik wel verbinding maken met zijn netwerk.

[ Voor 0% gewijzigd door iMars op 01-07-2007 20:43 . Reden: tikfoutje ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristoi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-12-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
Ah, maar ik wil geen gebruik maken van een Enterprise variant van deze encryptie (die met een user/paas challenge werkt), maar van de simpelere personal (psk) variant. Deze moet wel ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristoi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-12-2019
Misschien kan je proberen om wpa2 te gebruiken om het probleem te omzeilen.

a) je bent dan beter beveiligd
b) je hebt een probleem minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

iMars

Full time prutser

:/ ik zie dat als een tekort koming
Waarom kan ik niet voor WPA kiezen? (omdat het niet supported is, duh... maar waarom niet???)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
Ik kan in mijn router alleen tussen wep en wpa kiezen. Dus wpa2 is hier helaas geen optie.
Weet iemand of het misschien mogelijk is om een ad-hoc verbinding tussen mijn iMac en AppleTV op te zetten (dus zonder tussenkomst van de router)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Een adhoc verbinding opzetten is geen probleem.
Ga hiervoor na Airport in de menubalk en klik op "netwerk maken" oid.
Op de andere Mac doe je verbind met netwerk (oid) de menubalk (airport icoontje).
<oeps, dat kan waarschijnlijk niet op een appletv omdat je alleen frontrow start, desalniettemin verwacht ik dat ook een apple tv een adhoc netwerk kan joinen>

Maar dan snap ik niet waarom je geen WPA2 (persoonlijk) kan opzetten.
Afgelopen weekend had ik in een half uur een WPA2 verbinding tussen een Draytek en Macbook (10.4.9).

Initieel had ik problemen om de verbinding aan te maken, maar nadat ik de SSID broadcast weer aanhad gezet, was de verbinging zo gelegd. Voor de veiligheid wel weer de SSID hidden gemaakt.
De Macbook onthoud nu de settings en kan gewoon weer verbinding maken.

Hieruit concludeer ik dat het SSID zichtbaar moet zijn op moment van joinen en daarna niet meer uit moet maken.

[ Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 02-07-2007 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
Ik bedenk me ook net dat een ad-hoc netwerk nog een aardige beperking met zich mee brengt: hiervoor moet mijn iMac aanstaan als de atv het internet op wil.

Maar als ik vanavond thuis kom van mijn werk zal ik nog eens een keer alle apparaten herstarten en vanaf de grond het netwerk proberen op te bouwen. Toch jammer dat dit hele draadloze netwerk gebeuren met zoveel verschillende standaarden zo'n afbreuk doet aan het it just works idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

heron schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:54:
Ik bedenk me ook net dat een ad-hoc netwerk nog een aardige beperking met zich mee brengt: hiervoor moet mijn iMac aanstaan als de atv het internet op wil.

Maar als ik vanavond thuis kom van mijn werk zal ik nog eens een keer alle apparaten herstarten en vanaf de grond het netwerk proberen op te bouwen. Toch jammer dat dit hele draadloze netwerk gebeuren met zoveel verschillende standaarden zo'n afbreuk doet aan het it just works idee.
De hoeveelheid standaarden valt, mijns inzien, wel mee.
Betreft nog steeds het 802.11 link = wikipedia standaard die of sneller of veiliger wordt, met uitbreidingen op het originele concept.

Het door jou gewenste "it just works concept" is er wel. Alleen houd dat in dat je geen geveiliging hebt (WEP, WPA) geen MAC adress filtering moet toepassen en SSID moet blijven broadcasten.
Als je ipadressen dan ook middels DHCP uitgedeeld worden, dan ben je er.

AP aanzetten krijgt ipadres.
Join het netwerk op pc oid
PC krijgt DHCP adres en draaien maar.

Het is niet veilig, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
Tja, als het niet veilig is, dan werkt het mijn inziens gewoonweg niet. Alle verantwoordelijkheid van wat er dan over je netwerk loopt, ligt dan bij jou, en dat is best wel eng. Met iemand die problemen heeft omdat zijn netwerk niet (minimaal) beveiligd is, heb ik evenveel medelijden als met iemand die geen virusscanner heeft draaien (op de pc) en vervolgens geinfecteerd raakt: totaal geen medelijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

heron schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:13:
Tja, als het niet veilig is, dan werkt het mijn inziens gewoonweg niet. Alle verantwoordelijkheid van wat er dan over je netwerk loopt, ligt dan bij jou, en dat is best wel eng. Met iemand die problemen heeft omdat zijn netwerk niet (minimaal) beveiligd is, heb ik evenveel medelijden als met iemand die geen virusscanner heeft draaien (op de pc) en vervolgens geinfecteerd raakt: totaal geen medelijden.
Dat is iets niet werkt als het niet veilig is afhankelijk van wat je definitie van werken is.
Ik ben het met je eens dat geen beveiligingen risico's met zich meebrengt.
Maar ondanks aangebachte beveiligingen ben jij evengoed verantwoordelijk voor de data die over je netwerk gaat.

Als je veilig en simpel wilt, zal je uit moeten wijken naar een oplossing zoals AVM die aanbied, waar de client geconfigureerd kan worden door een usbstick in te steken. Zit je alleen met een losse WLAN dongle
Pagina: 1