Disclaimertje: naam van mijn topic veranderd nog zodra ik een naam voor mijn projectje verzonnen heb. Layout gejat van sebastius

EIP van Lemming_nl |
Mijn idee is ontstaan uit spellen zoals DDR (Dance dance revolution, dansspel (met zo'n dansmat) voor de mensen die hier niet mee bekend zijn). Ik ben gaan kijken hoe ik dit zou kunnen realiseren met basis electronica. Mijn oorsponkelijke idee was om een ledbar te maken waarin een ledje naar beneden schoof om uiteindelijk onderaan aan te komen. De speler moet vervolgens op de bijbehorende knop drukken. Hierbij heb je echter maar 1 ledje welke brand als je moet drukken waarbij het moeilijk is om dingen zoals slechte en goede timing in te bouwen (uc nodig). Daarom ben ik met mijn eigen variant gekomen. Het brandende ledje schuift nu niet meer uit zichzelf naar beneden maar zodra de speler de goede combinatie van knoppen ingedrukt heeft. Je scoort punten door zo snel mogelijk (bijv) 100 goede combinaties in de drukken. Hierdoor ontstaat (naar mijn idee) een aardige mix van oog/hand coordinatie en snelheid. |
Spelregels |
De interface bestaat uit 5 drukknoppen (voor 1 hand, elke vinger 1) en 5 led bars. De speler moet zoals eerder gezegd doe goede knop indrukken aan de hand van de ledjes. Wanneer de goede combinatie ingedrukt is schuift de boel 1 stapje op en moet er een andere combinatie ingedrukt worden.![]() In dit geval moet bijvoorbeel de oranje, gele en blauwe knop ingedruk worden. Wanneer dit gebeurt is dan moet rood, geel, groen en blauw ingedrukt worden. Het spel herhaalt zich zo tot een bepaald aantal punten gehaald is. Dit spel kan ook voor 2 mensen gemaakt worden (2x deze interface en dan kijken wie het snelst is) maar dat laat het puntenbudget niet toe. Ik houd het daarom bij een 1 speler versie. |
Hardware |
Komt nog |
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld