HTPC met P4P800 maken?

Pagina: 1
Acties:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 22:02

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen en dan blijf ik dus met mijn oude zitten.
Nu bedacht ik mij dat ik er misschien wel een HTPC van kon maken, maar eigenlijk weet ik niet wat voor power je daarvoor nodig hebt.

Mijn specs nu:
- Asus P4P800
- Intel P4 2.4 GHz
- 1 Gb PC3200
- 2x SATA WD (1x 160Gb en 1x 200Gb)
- ATI Radeon 8500
- DVD Rom 16x
- NEC DVD brander

Uit mijn eigen ervaring, bij DVD's kijken, weet ik al dat de videokaart niet toereikend is.
Er zit nu een Creative X-fi extreme gamer soundcard in, maar die heb ik eigenlijk voor mijn nieuwe PC gekocht. In feite moet die er dus ook nog bij en natuurlijk een TV kaart.
Dan nog een behuizing, want een big tower in de woonkamer krijg ik er niet door thuis. ;-)

Kan ik met deze configuratie een HTPC opbouwen of is het dan verstandiger/handiger/beter om een standaardmachine te kopen?
Ik ben overigens geen audio/videofiel dus ik ben niet te kritisch.

MSX 2 rulez more

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhh, DVD's kijken kan je zelfs met een S3 Trio van de midden 90's dus ik denk dat je gewoon iets verkeerd doet...
Die bak moet echt ruim voldoende wezen als HTPC.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Zou je niet voor een Micro-ATX behuziing gaan? Toch een stuk mooier voor in de woonkamer :)

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 11:55
Specs lijken wat op mijn (~3 jaar oude) HTPC, gebruik een celeron D 2,66 Ghz met een radeon 8500 LE (passief gemod). Met Win XP MCE als OS. Dvd's afspelen gaat prima, ook met MPEG2 HD content heeft de pc geen probleem. Echter voor de zwaardere H264/VC1 codecs voor (blu-ray/hd-dvd) HD content zijn de specs niet toerijkend.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Greyfox schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:53:
Kan ik met deze configuratie een HTPC opbouwen of is het dan verstandiger/handiger/beter om een standaardmachine te kopen?
Uh ja, dat kan.. waarom niet? Heb jaren een HTPC gehad met een celeron 900. Je geeft helemaal niet aan wat je ermee wilt gaan doen. Een DVD kijken of tv via de tv-kaart moet ie met 2 vingers in z'n neus kunnen, dus in dat geval hoef je geen zwaardere pc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 22:02

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:11:
[...]

Uh ja, dat kan.. waarom niet? Heb jaren een HTPC gehad met een celeron 900. Je geeft helemaal niet aan wat je ermee wilt gaan doen. Een DVD kijken of tv via de tv-kaart moet ie met 2 vingers in z'n neus kunnen, dus in dat geval hoef je geen zwaardere pc.
Ahum, ok de specs zijn dus goed genoeg.
Het zou aan mijn huidige OS kunnen liggen dat de videokaart niet voldoende presteert. Ik draai Windows Server 2003.

Het doel wat ik wil bereiken met mijn HTPC is het afspelen van DVD's, kijken van TV, opnemen van programma's van TV.

Resumerend zou ik dus alleen een TV-kaart, een relatief eenvoudig 5.1 geluidskaartje en een andere behuizing nodig moeten hebben.

Wat zou een redelijke kast zijn, iemand ideeen?

MSX 2 rulez more

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De kast is erg smaak afhankelijk natuurlijk. Heb zelf gekozen voor een Antec Fusion die tegenwoordig ook in het zwart leverbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/antec_fusion.jpg

Moet je wel een mATX moederbord hebben, groter past niet. Verder zijn er tientallen van dit soort kasten verkrijgbaar, dus het wordt een beetje rondkijken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Als je de bovenstaande kast mooi vind, maar te duur of niet leuk met de knop.
Kan je ook kijken naar de antec NSK2400.
Dat is het kleine broertje van de kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/Antec_NSK2400/images/00.jpg

Echter ook alleen matx,
Pagina: 1