Toon posts:

PCI-RAID of On-Board RAID???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of 't uitmaakt of je gebruikt maakt van een PCI RAID controller (Abit HotRod bijv.) of de on-board (KT7A-RAID) voor de performance.. wat zijn de cons en de pros voor beide configs ???

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
volges mij gebruikt onboard meer proc cycles, maar dah kan aan mij liggeh :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus hij gebruikt meer CPU dan de PCI-config ???

• Biazz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 18:35

Biazz

Hoi,

er is geen enkel verschil. Een onboard chip gebruikt ook pci voor de communicatie. (En ook een IRQ wat veel mensen wel eens vergeten). Even snel / traag / vervuilend voor je pci bus.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
k, wis ik nie, dacht dat de on-board versie iets meer processor intensief was, maar ik kan het dus fout hebben

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Die Abit kaart die je noemt, dar zit wel een andere chip op dan op dat moederbord. Dus dat zal wel uitmaken. Zie reviews...
Verder ben ik het eens met de rest; het maakt niks uit.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 08 februari 2001 22:19 schreef Zwaluw het volgende:
Die Abit kaart die je noemt, dar zit wel een andere chip op dan op dat moederbord. Dus dat zal wel uitmaken. Zie reviews...
Verder ben ik het eens met de rest; het maakt niks uit.
Uhm nee, op beide zit een HPT370 chip...

Beide heeft voordelen... onboard is goedkoper en je hebt een extra PCI slot vrij (alhoewel dit wel voor IRQ problemen kan zorgen) maar als die controller verrot gaat kan je hem niet makkelijk vervangen (nou ja, eigenlijk wel door hem uit te schakelen en er een PCI-kaart in te zetten...)

Maar als je bv een abit KT7A gaat kopen en je wilt RAID, dan zou ik een onboard nemen, gewoon omdat dat goedkoper en makkelijker is...

Bij mij zou een pci kaart trouwens heel onhandig zijn, aangezien de HD's op die RAID controller helemaal bovenin mijn kast zitten (Aopen HX08) en ik haal het nu maar net met mijn IDE-kabels (RAID poorten zitten bovenaan op mobo)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ER is echter wel performance verschil tussen de abit chip en de promise chip. De promise scoort een behoorlijk stuk hoger dan de abit. En dan maakt het niet uit of je onboard raid hebt of een los abit kaartje
Pagina: 1