Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Win XP sluit zichzelf af via de muis

Pagina: 1
Acties:

• svanzon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:59
Misschien beetje een rare titel maar kan geen andere verzinnen. Hier komt mijn verhaal.

Zondagmiddag 14:00 ik zit achter mijn pc een beetje te surfen met mijn internetradio op de achtergrond. Komt er een mooi nummer en zit ik lekker achterover te luisteren. Gebeurt er ineens iets raars!

Mijn muis begint te bewegen zonder dat iemand de muis op touchpad (wat uit stond) aanraakt. En dan niet gewoon willekeurig of 1 kant op. De muis ging in een vloeiende maar toch aparte bewegen naar mijn startknop. Hij gaat dus niet in een rechte lijn maar kronkelt een beetje. Daarna klikt hij op uitschakelen, en bevestigd hij dit in het windows schermpje door op uitschakelen te drukken.

Wat gebeurt er nu mijn pc gaat uit. Wat ik me nu alleen afvraag is hoe kan dit? Hieronder staan de opties die ik kan bedenken.
  1. Een hacker -> Deze kans lijkt me heel klein. Ik zit via een router met firewall op het internet.
  2. Virus, ad ware -> Dit lijkt me aannemelijker ik vind het alleen wel raar dat mijn NOD32 niets heeft opgemerkt. Daarnaast heb ik nu een volledige scan gemaakt en hij kan niets vinden.
  3. Een geest -> Dit lijkt me helemaal onwaarschijnlijk, maar ja wat weet je tegenwoordig nog zeker???
Ik ben benieuwd wat jullie voor idee hebben of dat iemand anders dit al eens heeft meegemaakt.Het is ook echt gebeurt en het is geen verzinsel maar ik denk dat er wel een goede en duidelijke verklaring voor zal zijn in de vorm van een virus, ad-ware of iets dergelijks.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het klinkt toch echt wel als je optie 2, een malware iets. NOD32 vindt het niet? Probeer dan wat anders.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Je PC zal de muziek toch niet zo mooi gevonde hebbe :+

iig, check met wat andere virus/spyware scanners of er geen infectie is

[ Voor 40% gewijzigd door Death1ord op 01-07-2007 14:42 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Of iemand neemt je nu goed in de maling met iets simpels als logmein.com :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13
Check even of er een usb dongle achter in je pc zit. Zo ja > binnen 5 meter vandaan staat iemand met een draadloze muis in zen hand ;)

There is no replacement for displacement!

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 15:14
je hebt niet toevalig een of ander remotedesktop programma geinstallerd? zo dat je naar xphome kan van je broertje of zo. in xphome kan je wel remotedesktop starten en een ander bedienen, maar niet home, er zijn wel programma's waarme dat wel kan. ik had er een van symantec en dan kon ik van home naar home via dat programma en als je het op de ander goed geinstalleerd hebt ziet die er niets van.
en dat gaat dan via je netwerk en zit er toch een beetje lag op, en kan het zijn dat het begon te stuiten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je maar eens wat aan je PC beveiliging mag gaan nakijken :)
Daarom verplaats ik je topic ook naar Beveiliging & Virussen .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Post je HijackThis log eens?
Daar hebben we meer aan dan een beetje gissen :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• svanzon
Hieronder mijn reacties
  • Nee er zit geen usb dongle op.
  • Nee er is geen software aktief waarmee andere op mijn pc kunnen, behalve VNC maar dit heb ik beveiligd met een wachtwoord en in de logs staat ook niet dat er verbinding is gemaakt.
  • Mijn HijackThis log heb ik niet. Kan ik die makkelijk ergens vandaan halen of niet?
  • Ik heb daarentegen via mijn virus logs wel gezien dat ik "HideWindow" op mijn pc heb staan. Dit kan er toch niets mee te maken hebben. Heb ook geen idee hoe ik het heb binnen gehaald. Had 2 weken geleden mijn systeem nog volledig gescand.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

svanzon schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:43:
• Ik heb daarentegen via mijn virus logs wel gezien dat ik "HideWindow" op mijn pc heb staan.
Joh. :+

Kijk, als ik nou zou willen verbergen dat ik iets doe op je systeem dan zou zoiets wel behulpzaam kunnen zijn, denk je ook niet? ;)

Trek je PC van het net af (geen intarweb dus) en reinstall dat ding.
Als iemand jouw PC van afstand kan overnemen is het gewoon jouw PC niet meer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Hieronder mijn reacties
  • Mijn HijackThis log heb ik niet. Kan ik die makkelijk ergens vandaan halen of niet?
Hijackthis kun je hier downloaden.
Je kunt een log saven, post deze even tussen [ code ] tags :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Hieronder mijn reacties
  • Nee er is geen software aktief waarmee andere op mijn pc kunnen, behalve VNC maar dit heb ik beveiligd met een wachtwoord en in de logs staat ook niet dat er verbinding is gemaakt.
Bingo. Oude versie van VNC zit een bug in waar je zonder wachtwoord mee in kunt loggen. Nieuwste versie installeren.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• svanzon
Nvidiot schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:57:
[...]

Bingo. Oude versie van VNC zit een bug in waar je zonder wachtwoord mee in kunt loggen. Nieuwste versie installeren.
Ja maar in mijn logboeken staat niets. Daarnaast is het versie 4 en zit die bug niet in een oudere versie?
Pagina: 1