Toon posts:

VU laptops 07/08 fujitsu-siemens

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hier is de link met het overzicht:

http://digidesk.vu.nl/pri...Project%202007%202008.pdf

fujitsu-siemens 8)7

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Fujitsu-siemens is k*t

1538 serie, hele partij teruggestuurd, structureel probleem met touchpad (haperen, verspringen)
1450 serie: binnen half jaar 25% met harddisk met bad sectors.

RMA afhandeling is helemaal kut bij hun..
HDD defect na 2 maand, zou nieuwe hdd krijgen. 1,5 maand later had ik de harddisk al in huis...

Andere hdd defect, kon ineens geen losse disk gestuurd worden, hele laptop rma. (ding was 4mnd oud). Ding opsturen, krijg ik 'm terug met ontbrekende schanierkapjes. Ik ben nu nog bezig om die te krijgen.... 2 mnd verder, en uren telefoon/mailen.

Stuur je mail met klacht naar hun backoffice (via telefoon aangeraden toen ik direct kantoor belde), bel je vervolgens week later waarom je niets gehoord hebt..
"ik heb een mail gestuurd naar backoffice, maar nog niets van gehoord"
- waar heeft u het naar toe gestuurd?
"naar backofficenl@fujitsu-siemens.nl"
- Wat is dat voor bedrijf?
"dat is een afdeling van jullie"
- Ow, nog nooit van gehoord.

toen heb ik de hoorn erop gepleurd... grmbl idioten

1 RMA (van de 5 ofzo) is goed (naja, enigszins) goed gegaan. HDD defect, ik mocht kiezen (toen kon ineens wel weer losse hdd gestuurd worden, da's echt willekeur daar), tussen een Hitachi en een Seagate harddisk.
Ik kreeg een Samsung opgestuurd |:(
4-5mnd haal ik (gelukkig) niet, dit gezeik kost me al een hoop boze klanten. Kwa degelijkheid vind ik FJS middelmatig. Iig beter dan diverse Acer modellen.
Alleen vind ik bv de touchpadproblemen bij de 1538-serie nogal prutserig.

Nee, doe mij maar Asus. 2 jaar garantie, in 80% vd gevallen binnen 10dagen geregeld, en prima losse onderdelen te RMA-en (ik kan bv een accu na 10mn gewoon opsturen en krijg een nieuwe)

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 01-07-2007 21:08 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yep, de garantie afwikkeling bij Fujitsu Siemens is echt zeeer slecht. Ik werk bij een PC shop en bij ons zijn de Fujitsu Siemens laptops de laptops die het meest en het snelst kapot gaan. Daar komt ook nog eens bij dat het maanden (soms zelfs wel 4-5 maanden) voordat de laptop weer terug is van RMA.

Ik weet echt zeker: koop NOOIT een Fujitsu-Siemens.

Verwijderd

Bouwkwaliteit ook in overweging nemen, die FS van mij is na 3 jaar al aan de undercase gescheurd (en vervangen) en nu zijn de hinges van het scherm aan de beurt, maar het is geen garantie meer. Dan mag je 44 euro excl. btw betalen en zelf eropschroeven.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:16:
Bouwkwaliteit ook in overweging nemen, die FS van mij is na 3 jaar al aan de undercase gescheurd (en vervangen) en nu zijn de hinges van het scherm aan de beurt, maar het is geen garantie meer. Dan mag je 44 euro excl. btw betalen en zelf eropschroeven.
Spareparts zijn redelijk te verkrijgen via Telemos (en dat gaat een stuk beter met afhandeling dan FJS zelf) of op Ebay.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik liever gewoon een asus koop via internet of via een andere universiteit

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:18:
[...]

Spareparts zijn redelijk te verkrijgen via Telemos (en dat gaat een stuk beter met afhandeling dan FJS zelf) of op Ebay.
Die 44 euro mocht ik ook overmaken aan telemos. Ik zie wel hoelang de boel het houdt en dan kan ik alsnog een nieuwe topcover bestellen.

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met Fujitsu. Mijn PC komt ervan en ik vind de RMA-afdeling zeer snel werkend. Ze komen zelfs naar je toe, indien je weinig tijd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ze zijn wel flink goedkoop als je ze vergelijkt bij andere sites:

http://www.fujitsu-siemen...ebooks/amilo_xa_1526.html

Verwijderd

Topicstarter
balen dat de vu geen asus, dell of hp-notebooks heeft gekozen :X

Verwijderd

Hallo,

Wie kan me helpen aan schanieren voor mijn laptop!
Type: Siemens Fujitsu, Amilo M7424.
Mail me maar op ycanjels@chello.nl ik kan dan ook nog foto's mailen.

En heeft er iemand een klep voor deze laptop, binnen en buitenkant!

Alvast bedankt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

't is geen Zwarte Markt hoor 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:37
Goede ervaringen met fujitsu siemens. :)
Zit al aan mijn 3de laptop en ze doen het alle 3 nog. ;)
Mijn huidige is een fujitsu siemens pi1536.

Mischien geluk of niet? In ieder geval ben ik heel tevreden over fujitsu siemens, geen gescheurde behuizingen etc. Bouwkwaliteit is niet het beste wat je kan krijgen het komt altijd een beetje fragiel over.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

wat zwarte markt, wuppie!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

tja ik snap niet wat hier aan meerwaarde voor GoT aan is 8)7

topicstart is niet meer dan alleen een linkje, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.