Toon posts:

raid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen ,ik heb een probleem met mijn raid setup ,ik heb al van alles doorgelezen maar ik kan mijn rare probleem nergens vinden.Het zit namelijk zo ik heb 2 schijven raptor 10.000rpm

die heb ik in een riad 0 stripping staan ,en daar staat windows vista op
nu komt het elkens keer als ik de dvd van windows uit de lade haal dan boot het systeem niet meer er komt dan te staan NTLDR ONTBREEKT en met geen mogelijkheid weer recht of werkend te krijgen.wie o wie kan mij helpen specs:

e6420
p5n32-sli premuim met een nvidia 590 chipset

2xraptor
dvd
2x 80 hdd
1x160 hdd

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
in je bios moet je nog aangeven dat hij vanaf je hdd moet booten of raid set hij staat nu nog op dvd rom

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
nee,als ik in de bios aangeef dat ie moet booten via hard disk,zegt hij het zelfde ,en ik heb ook al in de raid set aangegeven booten yes,merja dan doet ie weer hetzelfde

Verwijderd

set boot moet je nou juist niet aan hebben en in de bios hard disk op 3 hebben, cdrom op 2, en floppy op 1(als je dat hebt)
zo werkt het altijd

Verwijderd

Topicstarter
nee da werkt ook niet als boot uit staat ,zegt ie windows has encounterd a problem with a device connected to computer,maar der is niks aangesloten aleen toestebord en muis

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost,het probleem was waarschijnlijk dat de raid niet in de boot schermpje zat van de bios,tja dan kan die ook niet boote ;)

bedankt voor de hulp _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 14:48:
Het is opgelost,het probleem was waarschijnlijk dat de raid niet in de boot schermpje zat van de bios,tja dan kan die ook niet boote ;)

bedankt voor de hulp _/-\o_
had je raid niet aanstaan in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
jawel.maar weer een ander probleem,de raid driver van nvidia maakt hele mooie bleu screens,kan aleen nog in save mode booten,ik heb ze al verwijdert maar hij instaleert ze steeds opnieuw

Verwijderd

oudere versie misschien?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je die Windows gekopieerd van een andere schijf of is die windows helemaal fresh geinstalleerd op je RAID schijven?

Verwijderd

Topicstarter
is helemaal schoon erop gezet,heb eens op google gekeken ,en daar hadden er meer problemen met de raid drivers van nvidia.dus ik heb maar weer windows overnieuw geinstald,voor de 5 keer |:(

nu werkt het weer,aleen afblijven van de nvidia raid drivers :+
Pagina: 1